Masennuslääkkeillä ei tunnu olevan mitään vaikutusta, voinko omin päin suurentaa annosta?
Jos on määrätty vaikka 10mg, eikä sillä ole sen kummempaa vaikutusta kuin kalkkitabletteja söisi, niin voinko itse kokeilla ottaa 15mg, sitten 20mg? Uusi lääkärikäynti on vasta pitkän ajan päässä, enkä kestä omaa oloani.
Kommentit (17)
Kaikilla ei masennuslääkkeet toimi, eivätkä ne myöskään paranna masennusoireilun syytä.
Joidenkin lääkkeiden kohdalla vie tosi pitkään ennen kuin alkavat vaikuttaa. Kuinka kauan olet syönyt määrätyllä annoksella?
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin lääkkeiden kohdalla vie tosi pitkään ennen kuin alkavat vaikuttaa. Kuinka kauan olet syönyt määrätyllä annoksella?
Jotain päälle kolme viikkoa olen syönyt, alussa tuntui ihan pieni positiivinen vaikutus, mutta se meni nopeasti ohi. Mitään haitta- tai sivuoireita ei ole ollut.
Lääkärit kyllä oikein mielellään lisäävät annosta noissa. Varmaan olisivat annoksen lisäystä ehdottaneet muutenkin seuraavalla tapaamisella. Se on heillä ainoa keino, jos lääke ei tunnu toimivan.
Et, älä suurenna annosta ominpäin. Annostuksella voi olla arvaamattomia sivuvaikutuksia. Usein vie jonkin aikaa, että lääke alkaa auttaa. Oothan ottanut sen säännöllisesti? Kantsii ehkä soittaa lääkärille tai ottaa chat-yhteys, ja kysyä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain päälle kolme viikkoa olen syönyt, alussa tuntui ihan pieni positiivinen vaikutus, mutta se meni nopeasti ohi. Mitään haitta- tai sivuoireita ei ole ollut.
Kolme viikkoa on aika lyhyt aika. Monissa mainitaan, että vaikutus saavutetaan kuuden viikon jälkeen? Sinuna jatkaisin vielä normaalilla annostuksella.
Moi! Masennuslääkkeiden vaikutus alkaa kunnolla todellakin vasta 1-3 kk päästä. Älä nosta annostusta omin päin. Onko sulla pelkkä lääkehoito vaan myös ehdottoman tarpeellinen terapia/muu mt-palvelu (edes tulossa)? Lääkkeet ei oo yksin tehokas hoito. Eikä ne aina edes helpota masennusoireita. Mulla ssri-lääkkeet auttoivat ainoastaan pakko-oireisiin, mutta yleiseen vointiin niillä oli aika vähän vaikutusta.
Jos sulla on sellainen olo että kiipeät seiniä pitkin, älä jää odottelemaan lääkkeiden vaikutuksen alkua, vaan ota uudelleen yhteyttä terveydenhuoltoon.
Soita lääkärille, voi antaa puhelimessa luvan suurentaa annosta.
Masennuslääkkeet eivät poista masennuksen syytä. Oletko pikemminkin ahdistunut kuin masentunut?
^^ "kiipeää seiniä pitkin", aika paha, huh.
Vierailija kirjoitti:
Masennuslääkkeet eivät poista masennuksen syytä. Oletko pikemminkin ahdistunut kuin masentunut?
Masennustestin mukaan olin keskivaikeasti masentunut. Kyllä koen olevani myös ahdistunut, mutta sitä testiä ei tehty.
Varaa uusi aika lääkärille tai mt-hoitajalle. Jos tarvitset enempi tehoja, niin sitä kautta se lähtee liikkeelle.
Terapiaa ei kannata aloittaa, ennen kuin lääkehoito alkaa purra. Sitten terapiasta on jotain hyötyä ts. pystyt käsittelemään asioita.
Vierailija kirjoitti:
Soita lääkärille, voi antaa puhelimessa luvan suurentaa annosta.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennustestin mukaan olin keskivaikeasti masentunut. Kyllä koen olevani myös ahdistunut, mutta sitä testiä ei tehty.
Itsellä myös masennuksen lisäksi ahdistusta. Ota yhteys lääkäriin. Voi olla että ko lääke ei tehoa ahdistukseen. Mutta voi olla että kun saat luvan annoksen nostoon tilanne tasaantuu.
Niillä höpöhöpö lääkkeillä on korkeintaan haittavaikutuksia. Mitään hyötyä niistä ei ole Jos olisi niin ei niitä noin helposti annettaisi.
Ei ne vaikuta millään annoksilla. Ei ne ole mitään rauhoittavia tai nukahtamislääkkeitä.