Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanotteko joskus suuttunena sellaista mitä ette tarkoita?

Vierailija
26.09.2021 |

Vai sanotteko jotain ilkeää, jota oikeasti tarkoitatte?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon just ihan kaiken niinkuin asiat on. Yleensä sitä pidetään huonona käytöksenä, ainakin työpaikoilla, kotona jonkunverran jopa arvostetaan tätä joskus.

Miksi kaksinaamaista lässytystä pidetään yleisesti hyväksyttävänä vaikka on alhaisinta kaikesta?

Vierailija
2/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Minulle ei myöskään kannata tulla lässyttämään mitään hei emmä tarkottanu -diipadaapaa. Jos päästelee suustaan asioita, niitä on myös tarkoittanut.

Vierailija
4/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Joskus sanon suuttuneena ilkeästi ja joka kerta tarkoitan sanojani siinä hetkessä.

Vierailija
5/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon mitä tarkoitan. Mitä järkeä olisi sanoa mitä ei tarkoita....

Vierailija
6/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä tunteet heilahtelee ja ajatukset muuttuu. Ei ole absoluuttisia mielipiteitä

Vierailija
7/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska olen aikuinen ihminen, joka osaa kontrolloida käytöstään ja sanomisiaan.

Vierailija
8/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mun on vähän vaikeaa erottaa verbaalisen höyryjen päästelyn ja henkisen väkivallan ero. Ja minä arvotan kaikki väkivallan muodot yhtä haitallisiksi. Toisaalta uskon, että on olemassa ihmisiä, joilta toiminnanohjaus vain pettää kun tunteet oikein kuumenee ja että siihen ei auta mikään. Mutta jälleen uskon, että sama "en mä sille mitään voinut", pätee myös fyysistä väkivaltaa tekeviin ihmisiin. 

Vierailija
9/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaat huutavat mitä sylky tuo suuhun. Sitten taas heille ei saa sanoa mitää, kun huutavat lisää mitä sylky tuo suuhun. Eivät osaa pitää kurissa omaa typerää käytöstä.

Vierailija
10/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
11/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, vaan tuon oman kantani asiaan ja kuuntelen toisen omaa. Sen jälkeen olisi tarkoituksena pahoitella toisen loukkaamista ja sopia konflikti. Vie paljon voimia, mutta on sen arvoista. En pidä riitelystä muutenkaan.

Vierailija
12/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyshys. Suomessa kiusataan, juorutaan, manipuloidaan, valehdellaan...

MUTTEI HELVETISSÄKÄÄN SANOTA TAI HUUDETA ASIOITA SUORAAN KUN IHAN HIRVEETÄ VÄKIVALTAA KALTOINKOHTELUA JA PAHOINPITELY!!!

Vierailija
13/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen aikuinen ja osaan säädellä tunteitani ja sanomisiani niin kuin normaalin aikuisen kuuluukin. Jos tähän ei aikuisena pysty niin hakeutuisin johonkin avun piiriin ja työstämään tunteiden itsesäätelyä. 

Vierailija
14/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska olen aikuinen ihminen, joka osaa kontrolloida käytöstään ja sanomisiaan.

T: Täydellinen ihminen

Vierailija
15/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä ymmärrä, miten muka näitä "En mä tarkoittanut" -juttuja ikään kuin vahingossa sattuu.

Vierailija
16/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en ole vihainen, puheessani on suodatin, eli en sano kaikkea mitä oikeasti ajattelen. Mutta kun kuppi menee nurin, niin kyllä tulee ladeltua suodattamatta miten asiat oikeasti on.

Vierailija
17/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon just ihan kaiken niinkuin asiat on. Yleensä sitä pidetään huonona käytöksenä, ainakin työpaikoilla, kotona jonkunverran jopa arvostetaan tätä joskus.

Miksi kaksinaamaista lässytystä pidetään yleisesti hyväksyttävänä vaikka on alhaisinta kaikesta?

Ei tässä keskustella kaksinaamaisuudesta, vaan siitä, päästääkö suuttuessaan sammakoita, joita ei tarkoittaisi. Kaltaisesi totuudentorvet ovat yleensä ylpeitä tästä ominaisuudestaan, vaikka kyseessä on vain huono ja typerä käytös. Koska jos ei ole mitään oikeaa sanottavaa, kannattaa pitää pää kiinni.

Vierailija
18/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Olen aikuinen ja osaan säädellä tunteitani ja sanomisiani niin kuin normaalin aikuisen kuuluukin. Jos tähän ei aikuisena pysty niin hakeutuisin johonkin avun piiriin ja työstämään tunteiden itsesäätelyä. 

Samoilla linjoilla. Kun suuttuneenakin säilyttää itsehillintänsä, niin näkee myös sen toisen puolen asioissa.

Vierailija
19/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten ihmisten pitää osata miettiä mitä sanoo. Miksi se on osalle niin sairaan vaikeata osata hillitä itseä? Jos ei osaa hillitä suuttumustaan, niin nykypäivänä on todellakin saatavilla apua kaikkeen, myös suuttumuksen hallintaan. Se on myös jonkinlainen aggressio ja mielenhallinan ongelma.

Vierailija
20/33 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole koskaan suuttuneena sanonut asioita, joita en tarkoita. Olen kyllä sanonut asioita, jotka olisi voinut jättää sanomatta. Kaikkia asioita ei tarvitse ääneen sanoa.