Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuullotetaanko sipuli ennen jauhelihan paistoa?

Vierailija
15.11.2014 |

Vai paistetaanko jauheliha ensin ja sitten sipuli sekaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauheliha pannulle hetkeksi paahtumaan. Sipuli sekaan, jolloin se kypsyy jauhelihan rasvassa.

Vierailija
2/8 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään melkein raa'asta, nam

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullotan sen ensin öljyssä mausteiden kanssa miedolla lämmöllö ja siirrän pannun laidalle ne sitten kun ovat valmiit. Sitten levy täysille ja paistan jauhelihan.
Mutta voihan sen tehdä toisinkin päin tietty jos haluaa.

Vierailija
4/8 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon ikäni paistanut jauhelihan joukossa. Eli eka lihat pannulle ja kuhan on vähän ruskistunut niin sipulit joukkoon. Mutta nyt oon ehkä muutaman viikon alanut tekeen toisinpäin. Eli eka sipuleita pannulla eka ja sitte lihat joukkoon.

Oikeaoppisestihan se menisi niin, että eka sipuleita kuullotetaan nelosella tai jopa kolmosella tyyliin puoli tuntia. Maku syvenee ja makeutuu. Mutta sitä nyt ei hullukaan jaksa. Joten nakkaan sipulit kylmälle pannulle ja kuullottelen kunnes pannu on sopivan kuuma myös lihoille.

Oon huomannu, että maku voimistuu.

Vierailija
5/8 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin jauhelihat joita ruskistetaan hieman kuumalla pannulla, sitten sipulit ja mausteita sekaan ja kuullotetaan. Sitten muut aineet ja/tai kastikkeen teko.

Vierailija
6/8 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten TYHMÄ sitä ihminen voikaan olla..

Vierailija
7/8 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 18:40"]

Minä oon ikäni paistanut jauhelihan joukossa. Eli eka lihat pannulle ja kuhan on vähän ruskistunut niin sipulit joukkoon. Mutta nyt oon ehkä muutaman viikon alanut tekeen toisinpäin. Eli eka sipuleita pannulla eka ja sitte lihat joukkoon.

Oikeaoppisestihan se menisi niin, että eka sipuleita kuullotetaan nelosella tai jopa kolmosella tyyliin puoli tuntia. Maku syvenee ja makeutuu. Mutta sitä nyt ei hullukaan jaksa. Joten nakkaan sipulit kylmälle pannulle ja kuullottelen kunnes pannu on sopivan kuuma myös lihoille.

Oon huomannu, että maku voimistuu.

[/quote]

Siis minkä maku voimistuu millä tapaa tehden?

Vierailija
8/8 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan tässä syksyn aikana lukeneeni jonkun jutun sipulinkäytöstä ja siinä sanottiin jotain että sillä olisi väliä koska sen lisää. En yhtään muista mistä sen luin, enkä tainnut lukea edes kokonaan sitä juttua, mutta pointti taisi olla että jos sen lisää väärässä kohtaa, voi sipulin voimakas maku pilata muiden ruoka-aineiden makua, eli se olisi hyvä kuullottaa ensin, jolloin kitkerimmät maut siitä taittuu ja maku muuttuu makeammaksi. Itse olen aina laittanut sen vaan lihan sekaan, mutta olen koittanut pari kertaa myös kuullottaa ensin. En osaa sanoa, onko siinä eroa, mutta ihan mielenkiintoinen kysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän