Pystytkö hillitsemään itsesi?
Kommentit (21)
EN SAATAANA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mä oleen eläessäni saanut 4 kertaa turpaan (joista ala asteeella 2 kertaa) Ekalla luokalla ensimmäisen kerran nyrkistä. Koskaaan en ole lyönyt.
Vierailija kirjoitti:
Mä oleen eläessäni saanut 4 kertaa turpaan (joista ala asteeella 2 kertaa) Ekalla luokalla ensimmäisen kerran nyrkistä. Koskaaan en ole lyönyt.
Muiistan esim ala asteella kaveri joka meni hänellä yli ja löii minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiistan esim ala asteella kaveri joka meni hänellä yli ja löii minua.
Äsytyskynnnys ylittyi ja hän löi minua.
Pystyn, olen perusluonteeltani rauhallinen.
Pystyn, mutta olen jo aikuinen. Jos ei muu auta, niin poistun paikalta tai suljen "vahingossa" puhelimen.
Ei se ,että pystyy hillitsemään itsensä ,ole se juttu. Vaan se ettei edes höyry nouse, ei tunne, että pitäisi hillitä! Ymmärrätkö?
Emme ole tunteidemme renkiä vaan isäntiä.
Ammattini puolesta olen oppinut tämän taidon. Työskentelen siis mielenterveyspuolella ja täällä on pakko pitää tunteet kurissa. Ei saa näyttää aggressiota, turhautumista, mielipiteitään, mitään. Pitää vaan ottaa tilanne ja asia kerrallaan, seurata lakikirjaa ja säännöksiä, vaikka sisällä miettisi mitä. Tätä on olla robotti.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ,että pystyy hillitsemään itsensä ,ole se juttu. Vaan se ettei edes höyry nouse, ei tunne, että pitäisi hillitä! Ymmärrätkö?
Hyvähän sinun on kun on lobotomia tehty.
Pystyn tosi hyvin, mutta aina ei tarvitse, joten jos on aihetta suuttua, enkä julkisella paikalla niin huudan jos siis aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Ammattini puolesta olen oppinut tämän taidon. Työskentelen siis mielenterveyspuolella ja täällä on pakko pitää tunteet kurissa. Ei saa näyttää aggressiota, turhautumista, mielipiteitään, mitään. Pitää vaan ottaa tilanne ja asia kerrallaan, seurata lakikirjaa ja säännöksiä, vaikka sisällä miettisi mitä. Tätä on olla robotti.
Eiköhän tuo kuitenkin jotenkin, edes vähän, mene ihon alle, kukaan kun ei ole robotti. Voi oirehtia myöhemmin vaikka turhautumisena ja kenties jopa alanvaihtohaaveina? Vaatii varmaan jotain kunnon liikuntaa vastapainoksi. Onkohan alalla paljon sairauslomia?
Vihan voi opetella kanavoimaan esim. urheiluun.
Tekojani pystyn hillitsemään, ilmeitäni en. Joo, olen äkkipikainen jä kärsimätön.
Tiettyyn pisteeseen saakka löytyy itsehillintää, mutta kun tarpeeksi kauan rassataan, suorastaan räjähdän. Nämä siis sellaisia selviä asioita, joissa olen 100% oikeassa, kuten läheisen jatkuva valehtelu, naapurin toistuva häirintä, parkkiruutuni käyttö jne.
Jos joku lällättää vaikka selluliittireisistä, niin nauran hyväntahtoisesti ja kehotan hankkimaan oman elämän, ei todellakaan saa pulssia nousemaan.
Pystyn hillitsemään itseni. Oliko sinulla kuitenkin jokin erityinen keissi mielessä mitä pitäisi voida hillitä`?
Hillitsen itseni hyvin.
Se ärsyttää joitakin ihmisiä suunnattomasti, ja he sitten työpaikalla raivoavat kun muut eivät ole näkemässä. Yrittävät kai saada jotain reaktiota irti. Ihan turhaan, sillä kotona kasvatettiin olemaan hillittyjä.
Mutta nämä raivoajat; mikä heitä vaivaa? Onko ihmisellä heidän mielestään tunteita vain jos koko ajan riehuu ympäriinsä?
Olen yrittänyt hillitä tämän keskustelupalstan vilkuilua mutta ei näytä onnistuvan. Muutakin tekemistä olisi.
Olen seuraillut näitä keskusteluja 7 viikkoa. Päätin eilen että tänään lopetan mutta tähän vaan jää koukkuun.
Ilmeeni hillitsen hyvin.
Lapset ja työ ovat opettaneet itsehillintää. Nuorempana olin hieman raisumpi.
Exä vaan edelleen herättää kielteisiä tunteita vaikka erottiin aikapäiviä sitten.
Riippuu tilanteesta.