Hammaslääkäreitä tai muita asiasta tietäviä paikalla?
Pelkopotilas täällä hysteerisenä. Aiemmin viikolla mun hammas alkoi särkemään niin kovin että oli pakko uskaltaa hammaslääkäriin. No vanha paikka oli lähtenyt pois ja hammas on pakko juurihoitaa. Koitettiin sitä jo sillä käynnillä, mutta hammas ei puutunut. Sain jotain mömmöä sinne hampaaseen minkä pitäisi lievittää tulehdusta ja maanantaina uusi yritys.
Hammas ei ole enää särkenyt tämän käynnin jälkeen, satunnaisesti sitä jomottaa minuutin tai pari, en ole tarvinnut edes särkylääkettä. Onko tämä siis merkki että tulehdus on rauhoittunut ja hammas puutuu?
Ja vielä toinen kysymys, minulle sanottiin että jos hammas ei puudu maanantainakaan niin seuraavaksi hoidetaan se sitten esilääkityksessä tai ilokaasussa. Kumpi on parempi? Itse mietin jos valitsisin ne rauhoittavat. Tunnenno kipua jos olen ottanut niitä?
Kommentit (4)
Niin en tiedä. Kyllä se kuulemma esilääkkeestä huolimatta puudutetaan, ne rauhoittavat vaan saa kivun tuntumaan erilaiselta kuulemma.
Mua pelottaa niin että tekis mieli hypätä junan alle.
Eikö hammaslääkärisi osaa tehdä hermoratapuudutusta? Se kyllä toimii. Tai vastaavasti voi puuduttaa hampaan suun puolelta posken lisäksi.
En tiedä minkä puudutuksen teki. Mutta ei puutunut. Lääkäriä en voi vaihtaa kun olen yths:n asiakas.
Kamala tilanne. Jos hammas nyt tuntuu paremmalta, niin luulisi sen ikenen puutuvan seuraavalla käynnillä.
Noista muista vaihtoehdoista en ole kuullutkaan juurihoidon yhteydessä, eihän ne vie kipua pois, vai viekö?
Pää saattaa olla pöhnässä, mutta kipu tuntuu?