Miksi jotkut haluavat tehdä vaatteilla itsestään ylempiluokkaisen vaikutelman?
Erityisesti 20-35v ikäisillä naisilla tätä näkee paljon.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä vaatteilla koreilee...?
Osa haluaa laittaa rahat asuntoon ja näyttää hamaniisuilta.
Yksi tuttu sanoi, että suomalaiset tunnistaa ulkomailla lomamatkalla, maailman huonoiten pukeutuva kansa oikein kassialmoja.
Suomalaiset kulkevat ryysyissä Espanjassa.
Eikö köyhä saa pukeutua hyvin vai mikä ap:ta nyt nyppii?
Jos ei ole muuhun isompaan luksukseen varaa niin kai sitä nyt saa ostaa hunterin kumpparit ihan vain koska voi ja ne näyttää muita kivemmalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä vaatteilla koreilee...?
Rumia vaatteiden osto ei auta.
Kyllä rumallekin löytyvät hänelle sopivat värit ainakin teoriassa. Käytännössä saakin sitten olla haukkana, koska Suomeen tulee suomalaisia tummemmille, värianalyysin talvi-tyypeille, sopivan värisiä vaatteita.
Itse olen kesä ja minä vielä löydän silloin tällöin sopivanvärisiä vaatteita. Poikani on myös kesä ja miesten vaatevalikoiman värit ovat vielä sopimattomampia kuin naisten vaatteiden värit. Tuntemaamme myötätuntoa suomalaista miestä kohtaan tässä asiassa!
Vierailija kirjoitti:
Eikö köyhä saa pukeutua hyvin vai mikä ap:ta nyt nyppii?
Jos ei ole muuhun isompaan luksukseen varaa niin kai sitä nyt saa ostaa hunterin kumpparit ihan vain koska voi ja ne näyttää muita kivemmalle?
Ei tyylikkyyden tarvitse olla kallista. Väitän, että satasella kuka tahansa löytää oikein tyylikkäät kuteet esimerkiksi UFFilta, kunhan vaivautuu penkomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Ylempiluokkaisen vaikutelman? Minun käsittääkseni Suomi oikeasti on niitä harvoja maita, joissa ei pysty näkemään ihmisen luokkaa vaatteista. Alakulttuurin ehkä, muttei luokkaa.
Lapsen luokalle tuli yläkoulussa uusi oppilas. Vanhempainillassa vanhemmilla oli vaatteet joiden ns. paremman merkin logot loistivat kilometrin päähän. Kun lapsi kävi kylässä, ilmeni että asuvat aivan tavallisessa kerrostalossa lähiössä. Kieltämättä heistä tuli tällainen yliyrittämisen vaikutelma.
Nimenomaan yliyrittämisen vaikutelma. Tyylikkääseen pukeutumiseenhan logot eivät tietenkään kuulu ollenkaan. Näkyvä logo on aina tyylivirhe. Tyylikäs vaate loistaa laadukkaalla kankaallaan ja istuvuudellaan.
Tyylikkääseen pukeutumiseen EI todellakaan kuulu isot logot!
Koska olen älykäs ihminen ja tiedä hyötyväni siitä. Parempaa palvelua. Parempi työ. Jne.
Meidän talossamme Töölössä asuu eräs teollisuusuvun miljonääriperillinen siis keski-ikäinen mies. Pukeutuu lähinnä kuin apuva-mies. Pääomatuloja luokkaa 10 milliä vuodessa. Että sillai ne rikkaat välillä pukeutuu, ei tarvitse esittää mitään, kun massia riittää.
Osa haluaa laittaa rahat asuntoon ja näyttää hamaniisuilta.
Yksi tuttu sanoi, että suomalaiset tunnistaa ulkomailla lomamatkalla, maailman huonoiten pukeutuva kansa oikein kassialmoja.