Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut haluavat tehdä vaatteilla itsestään ylempiluokkaisen vaikutelman?

Vierailija
26.09.2021 |

Erityisesti 20-35v ikäisillä naisilla tätä näkee paljon.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan vaatteita ja huomaan että muut naiset katsovat usein vihaisesti. Pukeudun siksi hyvin että pidän kauniista vaatteista ja tunnen oloni upeaksi niissä. Todellisuudessa minulla on huono itsetunto ja en tykkää itsestäni. Pukeutuminen on ainoa asia jonka vuoksi tunnen välillä olevani kaunis. Olen naimisissa ja lapsiakin onjoten en yritä ketään iskeä. T: N37

Vierailija
2/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin. 

En ole erityisen varakas mutta voin kai mä silti pukeutua siististi ja tyylikkäästi?

Vai pitäisikö pukeutua johonkin reikäisiin fiorellafakkuihin ja littaan astuttuihin skeittikenkiin, värjätä  2värinen skunkkitukka ja rööki suupieleen roikkumaan? Vain koska en ole rikas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta pätkääkään vaatteet tai ulkonäkö enkä arvota ihmisiä niiden mukaan. Mutta tämä yhteiskunta on sairas ja arvottaa. Niinpä hetkellisesti osallistun leikkiin ja laitan ne yhdet ja ainoat kalliit vaatteet ja asusteet päälle, kun menen esim. lääkäriin. Saan näin paljon parempaa palvelua kuin köyhemmällä ulkonäöllå.

Vierailija
4/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen tätä myös. Toki minullakin on välillä ns. paremmat vaatteet päällä. Opiskelen alalla, joka on oikein tunnettu tuosta, että porukka on statuskeskeistä. Tämä ei päde kaikkiin, mutta ärsyttää esim. nähdä yliopistolla sitä kun katsotaan muita nenänvartta pitkin. Ihan pelleilyä ja teatteria. 

Vierailija
5/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunikalegginsimammoja taas pännii. 😂

Vierailija
6/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Ylempiluokkaisen vaikutelman? Minun käsittääkseni Suomi oikeasti on niitä harvoja maita, joissa ei pysty näkemään ihmisen luokkaa vaatteista. Alakulttuurin ehkä, muttei luokkaa.

Vierailija
7/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteiset yläluokan vaatteet on naisilla on usein kauniimpia. Miehillä taas duunareiden ja sotilaiden vaatteet ovat laadukkaimpia ja tyylikkäimpiä perinteisesti.

Tuskin kukaan kuvittelee olevansa yläluokkaa vaatteidensa avulla kuitenkaan.

Vierailija
8/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse rakastan vaatteita ja huomaan että muut naiset katsovat usein vihaisesti. Pukeudun siksi hyvin että pidän kauniista vaatteista ja tunnen oloni upeaksi niissä. Todellisuudessa minulla on huono itsetunto ja en tykkää itsestäni. Pukeutuminen on ainoa asia jonka vuoksi tunnen välillä olevani kaunis. Olen naimisissa ja lapsiakin onjoten en yritä ketään iskeä. T: N37

Tässä varmaankin puhutaan vähän eri asioista. Sellaiset vaatteet joissa ”ihminen tuntee itsensä upeaksi” tai joita toiset katsovat vihaisesti, harvemmin ovat samoja vaatteita, joita yläluokka käyttää.

Itse ainakin yhdistän yläluokan hyvin neutraaleihin ja logottomiin vaatteisiin, tummansiniseen ja beigeen.

Vierailija
9/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen tulotason pitäisi erityisesti näkyä pukeutumisessa tai ulkoisessa olemuksessa? Pitäisikö esimerkiksi työttömien käyttää vain kirpputorilta hankittuja vaateita ja kulkea hartiat kumarassa ja katse alaspäin luotuna? Ei suhteellisen edustava pukeutuminen maksaa edes välttämättä paljon mikäli mies tai nainen vain haluaa hiukan panostaa omaan ulkoiseen olemukseen.

Mitä nuorisoon, niin he taitavat sosiaalisen ryhmäpaineen takia usein pukeutua samalla tavoin mm. valkoisiin lenkkareihin ja tennareihin sekä käyttää hupparia ja lippistä.

Vierailija
10/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta huvittunut kirjoitti:

Tunikalegginsimammoja taas pännii. 😂

Olet kyllä aika tollo. Ei täällä monikaan ole kuvittelemaai prototyyppi. Sinä kenties olet.

Vierailija
11/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasjalkaisena ullanlinnalaisena ja kaartinkaupunkilaisena sen eron kyllä huomaa, jos sattuu esim johonkin lähiön Prismaan eksymään. Onhan se jengi Ihan eri planeetalta kuin Korkkiksen katukahviloissa.

Nämä jotka sanoo, ettei Suomessa näe luokkaeroja, liikkuu vain sen oman luokkansa parissa.

Ja sitten on tietysti nämä jutut, jotka pitää vaan tietää, kuten mitkä kummisaappaat ja mikä sadetakki.

Vierailija
12/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se minkälainen olet ihmisenä määrittelee sinun luokkasi.

Jos olet hyväntahtoinen, lempeä ja empaattinen - olet yläluokkaa.

Jos olet paha, katkera ja juoruilija -olet alaluokkaa.

Valitettavasti et voi pukeutumisella vaikuttaa asiaan.

Vierailija
13/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljasjalkaisena ullanlinnalaisena ja kaartinkaupunkilaisena sen eron kyllä huomaa, jos sattuu esim johonkin lähiön Prismaan eksymään. Onhan se jengi Ihan eri planeetalta kuin Korkkiksen katukahviloissa.

Nämä jotka sanoo, ettei Suomessa näe luokkaeroja, liikkuu vain sen oman luokkansa parissa.

Ja sitten on tietysti nämä jutut, jotka pitää vaan tietää, kuten mitkä kummisaappaat ja mikä sadetakki.

No kerropas nyt samaan syssyyn, että mitkä kumisaappaat ja sadetakki? Niin me avlla pystytään kans upgreidamaan :D

Vierailija
14/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahvas pukeutuu farkkuihin ja verkkareihin ja lenkkareihin ja lippalakkiin ja huppariin. Kulttuurinen eliitti vetää päälleen kauluspaidan, solmion ja puvun ja nahkakengät.

Vierailija
15/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luon varmaan alempiluokkaisen.

Keskituloinen, mutta tykkään istua puistoissa hupparissani kaljalla.

Ostaisin samalla porukalla hengaten jotain 7e tuoppeja terdellä?

Ehen.

Vierailija
16/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senhän näkee jo päältä.

Vierailija
17/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia syitä pukeutua hyvin ja tyylikkäästi. Minusta on joka tapauksessa mukavaa katsella tyylikkäästi pukeutuneita ihmisiä, oli heidän syynsä mikä tahansa.

Vierailija
18/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä arvostaa kauniita vaatteita enemmän kuin muut.

En ymmärrä (tätäkään) ongelmaasi. 

Vierailija
19/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Ylempiluokkaisen vaikutelman? Minun käsittääkseni Suomi oikeasti on niitä harvoja maita, joissa ei pysty näkemään ihmisen luokkaa vaatteista. Alakulttuurin ehkä, muttei luokkaa.

Lapsen luokalle tuli yläkoulussa uusi oppilas. Vanhempainillassa vanhemmilla oli vaatteet joiden ns. paremman merkin logot loistivat kilometrin päähän. Kun lapsi kävi kylässä, ilmeni että asuvat aivan tavallisessa kerrostalossa lähiössä. Kieltämättä heistä tuli tällainen yliyrittämisen vaikutelma.

Vierailija
20/48 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen luokalle tuli yläkoulussa uusi oppilas. Vanhempainillassa vanhemmilla oli vaatteet joiden ns. paremman merkin logot loistivat kilometrin päähän. Kun lapsi kävi kylässä, ilmeni että asuvat aivan tavallisessa kerrostalossa lähiössä. Kieltämättä heistä tuli tällainen yliyrittämisen vaikutelma.

Nimenomaan yliyrittämisen vaikutelma. Tyylikkääseen pukeutumiseenhan logot eivät tietenkään kuulu ollenkaan. Näkyvä logo on aina tyylivirhe. Tyylikäs vaate loistaa laadukkaalla kankaallaan ja istuvuudellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme