Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko skitsofrenian kanssa oppia elämään?

Vierailija
15.11.2014 |

minulla todettiin kahdeksan vuotta sitten paranoidinen skitsofrenia. silloin olin aivan tajuttoman sekaisin. kuntouduin kuitenkin hyvin ja olin vuosia lähestulkoon oireeton, tosin masennuksen takia en työelämässä jne. nyt taas vuoden ajan ollut kuulo- ja näköharhoja, epämääräisiä pelkoja jotka kuitenkin tajuan itse harhoiksi eivätkä ulkopuoliset niitä minussa juurikaan huomaa. voiko nämä harhat jäädä loputtomiksi ajoiksi päälle? miten minun elämän sitten käy? elänkö jatkuvassa pelossa, peläten epämääräisiä hahmoja ym(joiden silti tajuan olevan harhaa)? vahva lääkitys on, monia kokeiltu, viimeisin on tepsivin mutta nostaa sitä ei enää voi. tätäkö on loppuelämä kestettävä? arki tuntuu raskaalta kun saatan pieneksi hetkeksi keskittyä harhoihin enkä pysty keskittymään täysillä esim kaverin kanssa keskusteluun. enkä voi kaikille kertoa että hei nyt näen ufon puussa että odottappa hetki. turhauttavaa!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lääkitystä ei voi nostaa? Tarpeeksi vahvat neuroleptit, niin harhat loppuvat. Saatat muuttua kuolaavaksi zombiksi, mutta minkäs teet.

Vierailija
2/7 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 02:42"]

Miksi lääkitystä ei voi nostaa? Tarpeeksi vahvat neuroleptit, niin harhat loppuvat. Saatat muuttua kuolaavaksi zombiksi, mutta minkäs teet.

[/quote]

on jo niin iso annostus että enää ei voi nostaa. eikä sekään vaan täydellisesti tepsi. hitosti kokeiltuja lääkkeitä takana ja niillä paljon huonompi teho ollut.

zombilta tosiaan jo nyt tuntuu kun lääkitys tehnyt niin tunteettomaksi. ja öisin kuolaan tyynyn aivan märäksi. huoooooooh.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut harhoistasi lääkärille tai hoitajalle? Jos et, kerro mahdollisimman pian! Älä murehdi yksin.

Vierailija
4/7 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi väitteli tohtoriksi http://www.hs.fi/sunnuntai/a1409297461188

Vierailija
5/7 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 02:53"]

Oletko kertonut harhoistasi lääkärille tai hoitajalle? Jos et, kerro mahdollisimman pian! Älä murehdi yksin.

[/quote]

olen kertonut kyllä mutta tuntuu että nyt ihan umpikujassa eikä löydy mitään ulospääsyä harhamaailmasta, edes lääkärin avuin...

ap.

Vierailija
6/7 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkäri sanoi? Onko maininnut esim. Lamotrigiini-lääkettä mikäli syöt klotsapiinia? Näetkö hoitajaa tai lääkäriä säännöllisesti?

Vierailija
7/7 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, tämä nyt on ihan vain heitto ja saa 150 alapeukkua, mutta jos minä olisin sinä, kokeilisin pitääkö paikkansa se että viljat voivat aiheuttaa myös skitsofreniaa? 

Minä sairastin erästä tautia joka näiden harvojen lääkäreiden mielestä aiheutuu myös pitkälti viljoista ja ruokavaliosta, sitten aloin ynnäilemään että suvussa on myös keliakiaa ja skitsofreniaa että voiko tämä pitää paikkansa? Mitkään testit eivät minulla tosin näyttäneet mitään, eikä kysessää ollut kohdallani gluteeni vaan kaikki viljat. Minulla yksin viljojen jättäminen ei aluksi auttanut, mutta kun yhdistin siihen paaston/keittopaaston, sain itseni oireettomaksi ja "loppuelämän" krooninen sairaus lähti. 
(Itse sairastuin myös ohessa masennukseen koska elimistöni ei saanut enää tarvittavia ravintoaineita)

http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=832

Muistan lukeneeni myös joskus että jo vuosia vuosia sitten venäjällä oli lääkäri joka perusti klinikan jossa hoidettiin skitsofreniaa paastolla huomattavin tuloksin. (Jos oikein muistan). Googlette ja kokeile.