Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ansaitsetko vähemmän kuin 100 000 € vuodessa ja silti äänestä Kokoomusta?

Vierailija
26.09.2021 |

Miksi? En ymmärrä. Selitä.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitsen enemmän, ja äänestän Vasemmistoliittoa.

Vierailija
42/62 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen arvot ja agendat ovat minusta vain rikkaita ja hyvätuloisia suosivia.

Tavallinen töissä käyvä ihminen ei ole heille mitään. Muuta kuin työmuurahainen.

Kokoomuksen riveissä on paljon poliitikkoja, jotka ajavat tähän maahan samaa mallia kuin amerikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja mieheni poliisi ja molemmat kokoomuslaisia.

Älkää sitten iniskö palkan pienuudesta.

Ei hallitus/puolueet määrää palkkaa, vaan työmarkkinaosapuolet.

Vientiteollisuus määrää Suomen palkat :D, koska vientiteollisuudella kuulemma rahoitetaan aivan kaikki muu.

Vierailija
44/62 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän itse sosiaalidemokraatteja.

Vierailija
45/62 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansaitsen enemmän ja omaisuuteni "riittäisi" kokoomuslaiseksi, mutta en koskaan ole äänestänyt kokoomusta enkä äänestä jatkossakaan. 

Sairaanhoitajat ja poliisit Kokoomuksen työväenluokan peruskannattajia, no joo?

Samoin

Vierailija
46/62 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen arvot ja agendat ovat minusta vain rikkaita ja hyvätuloisia suosivia.

Tavallinen töissä käyvä ihminen ei ole heille mitään. Muuta kuin työmuurahainen.

Kokoomuksen riveissä on paljon poliitikkoja, jotka ajavat tähän maahan samaa mallia kuin amerikassa.

Koska kokoomuksessa aatellaan, että jos palkat on mahdollisimman pienet, niin silloin kansantalous rikastuu, koska yrityksillä menee hyvin. Kummallista, että yrityksillä olisi mentävä hyvin, itse olen käsittänyt, että tavallisilla ihmisillä olisi mentävä hyvin esim. taloudellisesti. Kokoomuksessa kai aatellaan, että jos osakkeenomistajat saa tarpeeksi, niin silloin palkkoja nostetaan, investoidaan tai palkataan. Tuo on kai se monen tavallisenkin kansalaisen ajatusmalli, että ensin on saatava rahaa riittävästi osakkeenomistajille, sitä sieltä sitten alkaa tippua muillekin. Tosi kummallista perse edellä puuhun -asioiden mieltämistä, jossa raha talouden pyörinnän kautta kasaantuu ensin jonnekin (suurten yritysten omistajat), josta sitä sitten annetaan enemmän palkkoihin, josta syntyy hyvinvointia, veroja jne.

Tunnetusti Suomessa on tosi hyvin tuottavat osakkeet, miten tämä näkyy sitten ostovoimassa, joka on kuitenkin heikko eurooppalaisittain esim. euroopan vanhin autokanta, pohjoismaiden pienimmät asunnot, vähiten kulutusta vaatteisiin, matkoihin jne. pohjoismaissa.

Koko ajan siis sitä politiikkaa, jossa vienti- ja suurten yritysten on voitava hyvin, mut silti se ei näy mitenkään ihmisten elintasossa. Silti tämä sama kokoomuksen talouspuhe vaan uppoaa. Ja uppoaa juuri siksi, että jotkut ihmiset yleisesti luulevat, että raha on ensin annettava osakkeenomistajille, jotta muu talous voi hyvin, muuten kyseessä on sosialismi. Siis perse edellä puuhun.

Vierailija
47/62 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä esimerkiksi SDP ja keskusta on tehneet köyhien hyväksi? Leikanneet tukia.

Mitä SDP ja Keskusta ovat tehneet pieni- ja keskituloisten hyväksi? Ei niin mitään.

”Palkansaajien tuloverotus kiristyy kaikissa tuloluokissa ensi vuonna, laskee Elinkeinoelämän valtuuskunta Eva. Eniten kiristyy Evan verokoneen mukaan pienipalkkaisten verotus, kun 1 250 bruttona ansaitsevien verotus kiristyy 0,4 prosenttiyksikköä.”

Juu, ei. Päinvastoin tekivät. Pienipalkkainen kiittää!

Ja samalla pyritään vaikeuttamaan työssäkäyvien autoilua ts. siellä työssä käymistä.

Vierailija
48/62 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen talouden kasvu on viimeiset 10 vuotta ollut 164 vertailumaan joukosta toiseksi heikointa, eli sijalla 163. Veroja syytetään, vaan esim. Tanskassa on vähintää yhtä kova kokonaisveroaste.

https://www.talouselama.fi/uutiset/suomen-talouskasvu-lahes-maailman-he…

Vierailija
49/62 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija amiksessa ja kyllä äänestän kokoomusta. Olen yrittäjä taustaisesta perheestä ja kokoomus ajaa juuri yrittäjien asemaa. Kannatan sitä, että jokaisen on lähtökohtaisesti tultava omillaan toimeen ja palkasta on jäätävä enemmän käteen. En kannata juurikaan tulonsiirtoja ja niitä pitäisi mielestäni leikata vielä lisää. Minut on kasvatettu niin oikeistolaisessa perheessä, jossa pitää tulla omillaan toimeen, ilman sosiaalitukia.

Vierailija
50/62 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ei aina kerro kaikkea. Ihmisellä voi olla vaikka ihan keskitason ansiot, mutta omaisuutta miljoonien edestä. Kokoomusta voi äänestää vaikka sellainen ihminen.

Vierailija
51/62 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kirjoitti:

Olen opiskelija amiksessa ja kyllä äänestän kokoomusta. Olen yrittäjä taustaisesta perheestä ja kokoomus ajaa juuri yrittäjien asemaa. Kannatan sitä, että jokaisen on lähtökohtaisesti tultava omillaan toimeen ja palkasta on jäätävä enemmän käteen. En kannata juurikaan tulonsiirtoja ja niitä pitäisi mielestäni leikata vielä lisää. Minut on kasvatettu niin oikeistolaisessa perheessä, jossa pitää tulla omillaan toimeen, ilman sosiaalitukia.

Ja kannatat haittamaahanmuutoa

Vierailija
52/62 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä vassareiden ja sosialistien suhtautumista oikeistoon. Oikeisto ajaa myös paljon kouluja käyneiden, yrittäjien ja paljon omaisuutta omaavien kansalaisten asiaa, mutta ihan syystä. Ei ole oikein, että käyt kymmenen vuotta kouluja, sulla on iso omaisuus tulossa tai teet niska limassa töitä ja sun palkasta menee iso osa, jopa puolet sosiaalitukeja nostaville laiskureille. Miksi menestyksestä pitää rangaista? Eikö pitäisi verotuksen kevennyksellä kannustaa nuoria opiskelemaan ja tekemään töitä hyvän tulevaisuuden eteen? Vai onko sellainen tulevaisuus hyvä, missä maataan kotona ja nostetaan tukeja? Ahkeruudesta pitää palkita, ei rangaista. Ei täällä kukaan saa mitään, tekemättä töitä asioiden eteen. Ja Suomessa kaikilla on samat mahdollisuudet päästä käsiksi hyvään tulotasoon, se on vain omasta aktiivisuudesta kiinni.

Vierailija
53/62 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmisto haluaa jakaa keskituloisenkin rahat "hyviin tarkoituksiin" meillä ja maailmalla.

Kokoomus sentään hiukan vähemmän kaivaa minun lompakkoani. Toinen vaihtoehto olisi Persut, mutta öyhötys ei nappaa ja kolmas Kristilliset, mutta jeesustelu ei nappaa.

Vierailija
54/62 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmisto haluaa jakaa keskituloisenkin rahat "hyviin tarkoituksiin" meillä ja maailmalla.

Kokoomus sentään hiukan vähemmän kaivaa minun lompakkoani. Toinen vaihtoehto olisi Persut, mutta öyhötys ei nappaa ja kolmas Kristilliset, mutta jeesustelu ei nappaa.

Et ole tietoinen että Kai Mykkänen allekijoitti GCM-sopimuksen etkä tiedä mikä on kalergisuunitelma

Vierailija
55/62 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fredik Reinfeldt kehoitti ruotsalaisten avaamaan sydämmen pakolaisille

http://affes.wordpress.com

P.S. oletko kaljuuntuva ukko?

Vierailija
56/62 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ainoa puolue jolla on tolkullinen ohjelma.

Vierailija
57/62 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pien- ja keskisuuret työllistää ylivoimaisesti eniten, ne on siis tärkeämpiä, kuin suuret pörssiyritykset.

Nojaa, työllistävät hieman enemmän (60/40) mutta BKT:sta isompi osa tulee suuryrityksiltä ja viennistä käytännössä kaikki. Kyllä minä näillä mittareilla laittaisin suuryritykset keulalle tai vähintäänkin yhtä tärkeiksi.

Vierailija
58/62 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kokoomuksessa aatellaan, että jos palkat on mahdollisimman pienet, niin silloin kansantalous rikastuu

Ei ajatella.

Vierailija
59/62 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet tulo, mutta paljon omaisuutta.

Vierailija
60/62 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Äänestäisin myös USAssa republikaaneja ja briteissä konservatiiveja, koska en haluais olla samassa puolueessa syvän päädyn vasemmistolaisten kanssa.