Lisääntynyt ADHD johtuu internetistä. Sosiaalisista alustoista, keskustelupalstoista, jatkuvasta uutisvirrasta
Tämä on ihan selvä asia. Ed. mainituista tulee niin kova kuormitus että ei kykene tekemään tavallisiakaan juttuja, jotka aiemmin hoituivat ihan helposti.
Tämä on minun mielipiteeni. Perustuu omaan kokemukseen. Lähtisinkö hakemaan itselleni nyt sitten ADHD diagnoosia? En todellakaan, koska tiedän tuon todellisen syyn.
Kommentit (3)
Sen näkee naapureista, jotka viettävät normaalia elämää. Heitä näkee ulkona. Heitä ei internetti ole vienyt mukanaan. Eikä ainakaan kännykkä mukana koko ajan.
Kyllä tämä nykyinen aikakausi digeineen ym vaikeuttaa ADHDn kanssa pärjäämistä. Meidän paikallislehdessä olikin hyvä kirjoitus jossa vaadittiin oikeutta digittömään ja tekoäly-vapaaseen elämään ja oikeiden asiakaspalvelijoiden kanssa asioimiseen, se oli tehty senioreiden näkökulmaa ajatellen, mutta pätee kaikkiin jotka näin kokee asiat.
Jos minun lapseni vaikuttaisi ADHD tapaukselta, niin leppoistaisin hänen elämää. Antaisin hänen itse keksiä aktivitettinsa, enkä itse niitä olisi lisäämässä.