Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa vaikuttaa kohtuuttomasti asioihini

Vierailija
26.09.2021 |

Esimerkki: kerron että olemme siskoni kanssa ajatelleet yhdessä mennä avoimeen yliopistoon kurssille X.

Mies ilmoittaa että hänestä nuo kurssit on ihan turhia, kun voisin opiskella saman itsenäisestikin ja edetä paljon nopeammin ja keskittyä itselleen relevantteihin asioihin. Ehdottaa että unohtaisin kurssin ja lukisin mieluummin itse kirjallisuutta aiheesta.

Totean että joo, hyvä pointti, mutta haluaisin tehdä tämän nimenomaan siskoni kanssa yhdessä ja valmis kurssirakenne takaa sen että opiskelu ei jää muisen juttujen alle.

Mies suuttuu, koska en ole kiinnostunut hänen ehdotuksestaan tai mielipiteestään asiassa.

Olenko ihan kohtuuton kun en jaksaisi tuollaista?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kohtuuton. Kuuntelit mielipiteen ja perustelit oman ajatuksesi. Se riittää.

Vierailija
2/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole kohtuuton. Kuuntelit mielipiteen ja perustelit oman ajatuksesi. Se riittää.

miehen mukaan ongelma oli se, että en edes tosiaaani harkinnut hänen ehdotustaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista ottaa tällaisen miehen kanssa esille se miten jotkut miehet haluavat puolisoidensa hylkäävän lähipiirinsä kokonaan, ja miten epätervettä se on.

Vierailija
4/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miehen mukaan ongelma oli se, että en edes tosiaaani harkinnut hänen ehdotustaan.

Vaikuttaa kontrollifriikiltä tai sitten huono itsetunto eikä kestä sitä, kun hänen ehdotukset eivät ole parhaita.

Vierailija
5/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muuten mies on oikein ihana ja ystävällinen?

Vierailija
6/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon melko varma, että ainoa tapa todistaa miehellesi, että olet tosissasi harkinnut hänen ehdotustaan, on se, että asetut hänen kannalleen.

Ääliö ja nollaitsetuntoinen mies.

Vierailija
7/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
8/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle, että tämä oli ilmoitusluontoinen asia, eikä neuvottelu.

Vierailija
9/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon melko varma, että ainoa tapa todistaa miehellesi, että olet tosissasi harkinnut hänen ehdotustaan, on se, että asetut hänen kannalleen.

Tietynlaiset ihmiset vetää puoleensa tietynlaisia ihmisiä ja yleensä tälläisissä suhteissa on kaksi, jolla on se heikko itsetunto.

Vierailija
10/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Asia ei kuulu miehelle mitenkään.

Vierailija
11/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi lapselliselta ja sekopäiseltä ukolta. Onnea vaan jos tollasta viitsit katsella minuuttia kauempaa. Mulla olisi numero jo blokattu ajat sitten, kukaan ei kaipaa mi3sl4sta joka vetää hipuleja joka asiasta.

Vierailija
12/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista ottaa tällaisen miehen kanssa esille se miten jotkut miehet haluavat puolisoidensa hylkäävän lähipiirinsä kokonaan, ja miten epätervettä se on.

"Jos sä välittäisit musta oikeesti yhtään niin kyllä mä riittäisin sulle eikä tarttis jatkuvasti roikkua muiden kanssa, se ei ole normaalia. Normaalit ihmiset on vain puolisonsa kanssa. Ja nyt vielä syytät ja haukut mua!" ja sitten mies alkaa itkeä krokotiilinkyyneliä "Mä en kelpaa enkä riitä sulle! Mä oon tehnyt kaikkeni sun eteen ja tämän sitten saan!!!"

Vuoden päästä et uskalla käydä edes vessassa ilman lupaa.

Vierailija
13/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ymmärrä asiaa. Onhan se nyt ihan eri juttu suorittaa avoimen kurssi kuin lueskella itse jotain satunnaisesti. Mutta tuo siskon kanssa opiskelu on perusteena sellainen, jolle en antaisi paljoa painoarvoa - koska itselläni ei ole siskoa. Mutta kun ajattelen asiaa enempi, niin ihan hyvä perustehan sekin on, sillä silloin kumpikin voi tukea toista ja kurssin asioista voi keskustella yhdessä.

Miehen kommentti voi olla tietämättömän ensireaktio asiaan. Kun ja jos hän tietää asiasta enemmän, niin mielipide puuttuu. Perustele vaan faktoilla, miksi kurssi kannattaa. Esimerkiksi siitä saa todistuksen, josta on hyötyä työnhaussa ja muissa opinnoissa. Kurssin avulla opiskelu on myös huomattavasti helpompaa kuin, että itse yrittäisi omaksua samat asiat muulla tapaa.

Vierailija
14/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhukaa enemmän. Miehen ehdotus itsenäisesstä opiskelusta on hyvä, mutta pystyt perustellen esittämään, miksi kurssi on hyödyllisempi kuin opiskelu ilman kurssia.

Sama muuhunkin. Älä ajattele asioita vain oman pään sisällä, vaan puhu ajatuksesi miehelle, jotta hän pystyy ymmärtämään, miksi asiat on parempi tehdä sinun ehdottamalla tavalla.

Vierailija
15/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies pihi? Mikään ei saisi maksaa tai olla hauskaa?

Vierailija
16/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ymmärrä asiaa. Onhan se nyt ihan eri juttu suorittaa avoimen kurssi kuin lueskella itse jotain satunnaisesti. Mutta tuo siskon kanssa opiskelu on perusteena sellainen, jolle en antaisi paljoa painoarvoa - koska itselläni ei ole siskoa. Mutta kun ajattelen asiaa enempi, niin ihan hyvä perustehan sekin on, sillä silloin kumpikin voi tukea toista ja kurssin asioista voi keskustella yhdessä.

Miehen kommentti voi olla tietämättömän ensireaktio asiaan. Kun ja jos hän tietää asiasta enemmän, niin mielipide puuttuu. Perustele vaan faktoilla, miksi kurssi kannattaa. Esimerkiksi siitä saa todistuksen, josta on hyötyä työnhaussa ja muissa opinnoissa. Kurssin avulla opiskelu on myös huomattavasti helpompaa kuin, että itse yrittäisi omaksua samat asiat muulla tapaa.

Ei näitä ukkoja faktat kuule kiinnosta. Voihan sitä yrittää mutta tajuaahan tuon nyt lapsikin että ukko haluaa vain kontrolloida.

Vierailija
17/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näitä ukkoja faktat kuule kiinnosta. Voihan sitä yrittää mutta tajuaahan tuon nyt lapsikin että ukko haluaa vain kontrolloida.

Ehkä mies on sitten tyhmä. Oman mieheni kanssa tämä toimii. Kummallakin on vaikka minkälaisia ehdotuksia. Kun niistä keskutellaan yhdessä, niin asioihin saa eri näkökulmia ja voidaan valita paras vaihtoehto. Moni turha juttu on karsiutunut pois ja monesta ideadt on kehittynyt parempi lopputulos, kun asiaa on ensin paranneltu yhdessä.

Usein ensireaktio voi olla täysityrmäys, mutta keskustellen asiasta pääsee eteenpäin. Ensityrmäys johtuu juuri siitä, ettei toisella ole asiasta mitään tietoa tai tieto on puutteellista.

Vierailija
18/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhukaa enemmän. Miehen ehdotus itsenäisesstä opiskelusta on hyvä, mutta pystyt perustellen esittämään, miksi kurssi on hyödyllisempi kuin opiskelu ilman kurssia.

Sama muuhunkin. Älä ajattele asioita vain oman pään sisällä, vaan puhu ajatuksesi miehelle, jotta hän pystyy ymmärtämään, miksi asiat on parempi tehdä sinun ehdottamalla tavalla.

Miksi tuollaista olisi velvollisuus sen suuremmin perustella?

Vierailija
19/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä.

Vierailija
20/67 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi varmaan ihan hyvä keskustelu, jos mies olisi asiassa jotenkin osallinen. Mutta mies ei ole menossa kurssille tai lukemassa itsenäisesti mitään kirjallisuutta, vaan ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi