Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kasvatat koiraa, siten myös lasta. Pitääkö paikkansa?

Vierailija
14.11.2014 |

Olen havainnut että sellaiset ihmiset, jotka ovat taitavia ja määrätietoisia koirien kanssa, ovat sitä myös lasten kanssa. Tuttavani hankki koiran noin 4 vuotta sitten, mutta ei harrasta sen kanssa yhtään mitään, vie vain pakolliset aamu - ja iltapissit ulos. Samalla tavalla toimii oman lapsensa kanssa, ei ole järin kiinnostunut lapsen puuhasteluista tai kuulumisista, ei tee hänen kanssaan mitään kuin pakosta. Kellään muulla vastaavia havaintoja?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa koiria kuin vähän kerrallaan, niiden huomionhaku ja touhottaminen raastaa hermoja. Tiedostan että minun ei kannata hankkia lasta, joka vaatii "pikkuisen" enemmän.

Vierailija
2/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 20:15"]

Kyllä vain! Kaveri on "puhdas wt" sekä koiralle että lapselle huudetaan saatana-vittu-perkelettä, jos ei tottele. Aina ei edes kerrota syytä miksi sitä vittuperkelettä huudetaan. (ei olla johdonmukaisia, välillä on ok, että koira on sohvalla. Välillä ei. Välillä on ok, että lapsi piirtää tusseilla lattialla, välillä ei jne)

Molemmissa näkyy äidin/omistajan laiskuus ja motivaation puute.  Koira otettiin, koska sen sai halvalla ja "on kiva". Lapsen hankintaan oli varmaan yhtä "järjelliset" syyt. Koira (sekarotuinen. n25kg) saa hyppiä ihmisten päälle, ja räksyttää mitä sattuu. Sama lapsella.. Huutaa, jos ei saa huomiota juuri silloin kun halua.. + tulee lyömään leluilla jaloille yms. Koiraa käytetään nurkan takana pissillä, eikä lapsi pääse koskaan puistoon, kun mamma ei jaksa. jne. Että kyllä vain..

[/quote]

Huh huh miten vastenmielistä... :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran ja lapsen kasvatuksessa on paljon yhteistä. Rutiinit ja säännöllisyys, perustarpeista huolehtiminen, ruoka puhtaus, uni, turkki/vaatteet jne.

Cesar Millania lainaten: liikuntaa, kuria ja hellyyttä. Ihmislapselle päinvastaisessa järjestyksessä...

Silti koiran kanssa on rentouttavaa ja sata kertaa helpompaa kuin lapsen.

Vierailija
4/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

South Park Cartman & the Dog Whisperer :DD

Löytyis varmaan koko jakso, jos jaksais etsiä.. :D

Vierailija
5/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sitruunapanta molemmilla käytössä. Lopettaa taaperon yölliset ulinat ja raikastaa kodin mukavasti.

Vierailija
6/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli opetan heti ihan pienenä hyvät käytöstavat (viisas villakoira oppi jo muutaman kuukauden ikäisenä temput), olen ylisuojeleva, olen koko ajan ottamassa syliin ja pussailemassa, lässytän loputtomasti mamin pikku kultamussu pikku pupuseni äidin vaavi rakas kunnes "vaavi" ei jaksa enää kuunnella vaan kiemurtelee sylistä pois...lapsia ei ole vielä, saas nähdä mitkä on kasvatusmetodit sitten jos niitä tulee :)

Vierailija
7/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Meill kkuriton, äkäinen vanha koira, mutta lapset hyvin kasvatettu ja fiksuja. Tiedän perheen, jossa sekä koira että lapset hyvin kasvatettu, sekä perheen jossa koira kiltti ja lapset hirviöitä, myös perheen jossa molemmat kurittomia, mutta vain koiraa vanhemmat yrittävät kaitsea.

Vierailija
8/23 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusasiat ovat molemmille samat.Voi kun olisinkin osannut kasvattaa lapseni yhtä hyvin kuin koirani.t 3 silmille hyppivän teinin Äiti ja kolmen hyvä käytöksisen koiran omistaja.

Vierailija
9/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan siskollani ei pidä paikkaansa. Koko ikänsä omistanut hyvin kouluttamiaan koiria, mutta ensimmäisen ja ainoan lapsen kanssa ei tunnu oikein pärjäävän, vaikka on muitakin uhmaikäisiä ja vanhempiakin lapsia aikanaan hoitanut. Antaa tytölle kaiken periksi ja komentaa monta kertaa, muttei kunnolla, joten komennuksesta ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
10/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:43"]

Olen havainnut että sellaiset ihmiset, jotka ovat taitavia ja määrätietoisia koirien kanssa, ovat sitä myös lasten kanssa. Tuttavani hankki koiran noin 4 vuotta sitten, mutta ei harrasta sen kanssa yhtään mitään, vie vain pakolliset aamu - ja iltapissit ulos. Samalla tavalla toimii oman lapsensa kanssa, ei ole järin kiinnostunut lapsen puuhasteluista tai kuulumisista, ei tee hänen kanssaan mitään kuin pakosta. Kellään muulla vastaavia havaintoja?

[/quote]

Ei pidä paikkaansa, ainakaan mulle. Koiran kanssa olen täysin ehdoton, se mikä on kiellettyä, on aina kiellettyä. Lasten kanssa joutuu joustamaan jonkinverran. 

Tosin kasvattaja antoi minulle pennun koska lapsenikin olivat niin hyvinkasvatettuja =)

Vierailija
11/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäkin juoksutan lasta ja pidän nuhteessa. Kesät juoksen sen kanssa ja heti elokuussa lapsi saa mennä metsään juoksemaan vapaana gps-pannan kanssa.

Ei ole mitään perää tossa. Eläimet ja ihmiset ovat ihan eri. Esim hevonen ja koirakin on jo kaksi eri asiaa

Vierailija
12/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:49"]Joo mäkin juoksutan lasta ja pidän nuhteessa. Kesät juoksen sen kanssa ja heti elokuussa lapsi saa mennä metsään juoksemaan vapaana gps-pannan kanssa.

Ei ole mitään perää tossa. Eläimet ja ihmiset ovat ihan eri. Esim hevonen ja koirakin on jo kaksi eri asiaa
[/quote]
:D hauska

Vierailija
13/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pitää paikkaakin. Itse olen ollut liian lepsu sekä koirien että lasten kanssa. MUTTA, mulla on maailman parhaiten käyttäytyvät fiksut lapset(tai nuoria aikuisia jo). Myös koirat ovat sattuneet olemaan mitä kilteimpiä ja tottelevaisia vaikka en ole osannut niitä kasvattaa.Ovat pysyneet pihassa irti eivätkä ole livistäneet mihinkään.Lenkillä  kulkeneet nätisti ,ei revitty tai kiskottu fleksissä. Ei rähisty muille koirille ym ym.Valioyksilöitä:)

Vierailija
14/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pitkälti paikkansa. Johdonmukainen on oltava, toistoja tarvitaan ja positiivinen vahvistaminen toimii. Lapsiin joutuu käyttämään enemmän hoksottimia, eikä "se on niin koska minä sanon" ei aina toimi, vaan pitää perustella paremmin. Mutta napakkuus on molemmissa tapauksissa hyvä.

Vierailija
15/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:54"]

Voi pitää paikkaakin. Itse olen ollut liian lepsu sekä koirien että lasten kanssa. MUTTA, mulla on maailman parhaiten käyttäytyvät fiksut lapset(tai nuoria aikuisia jo). Myös koirat ovat sattuneet olemaan mitä kilteimpiä ja tottelevaisia vaikka en ole osannut niitä kasvattaa.Ovat pysyneet pihassa irti eivätkä ole livistäneet mihinkään.Lenkillä  kulkeneet nätisti ,ei revitty tai kiskottu fleksissä. Ei rähisty muille koirille ym ym.Valioyksilöitä:)

[/quote]Täytyy lisätä tähän vielä,että molempien kanssa olen viettänyt mahdollisimman paljon aikaa.Lapsista ainakin tulee kunnollisia kun niiden kanssa vaan ollaan paljon ja ollaan kiinnostuneita heidän tekemisistään. Ehkä sama pätee koiriin.

Vierailija
16/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä kai selittääkin sitten viimeaikaista hinkuani ostaa valjaat lapselle :D?

Vierailija
17/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:43"]

[/quote]

Ei pidä paikkaansa, ainakaan mulle. Koiran kanssa olen täysin ehdoton, se mikä on kiellettyä, on aina kiellettyä. Lasten kanssa joutuu joustamaan jonkinverran. 

Tosin kasvattaja antoi minulle pennun koska lapsenikin olivat niin hyvinkasvatettuja =)

[/quote]

No sittenhän se pitää paikkansa sun kohdalla! :) En siis tarkoittanut että lasta ja koiraa kasvatetaan täsmälleen samalla tavalla, vaan juuri tuota että jos on taitava koiran kanssa, on sitä useimmiten myös lasten kanssa.

Vierailija
18/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama havainto omien vanhempieni kohdalla! Itselläni ei ole koiria, mutta olen kasvattanut kissani siten, että olen ankara niitä kohtaan kun ne tekevät jotain väärää, mutta myöskin palkitsen ja lellin niitä kun ne ovat kiltisti. Näin kissoistani on tullut rakastavia minua kohtaan ja välillä oikeuttavia, mutta ne tietävät milloin ovat tehneet jotain väärää. Saa nähdä tuleeko lapsistani samanlaisia.

Vierailija
19/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 20:00"]Minulla on sama havainto omien vanhempieni kohdalla! Itselläni ei ole koiria, mutta olen kasvattanut kissani siten, että olen ankara niitä kohtaan kun ne tekevät jotain väärää, mutta myöskin palkitsen ja lellin niitä kun ne ovat kiltisti. Näin kissoistani on tullut rakastavia minua kohtaan ja välillä oikeuttavia, mutta ne tietävät milloin ovat tehneet jotain väärää. Saa nähdä tuleeko lapsistani samanlaisia.
[/quote]

Siis oikuttelevia*

Vierailija
20/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:54"]

[/quote]Täytyy lisätä tähän vielä,että molempien kanssa olen viettänyt mahdollisimman paljon aikaa.Lapsista ainakin tulee kunnollisia kun niiden kanssa vaan ollaan paljon ja ollaan kiinnostuneita heidän tekemisistään. Ehkä sama pätee koiriin.

[/quote]

Tämä on totta, olisipa kaikilla vanhemmilla samat ajatukset lasten ja eläinten suhteen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän