Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kasvatat koiraa, siten myös lasta. Pitääkö paikkansa?

Vierailija
14.11.2014 |

Olen havainnut että sellaiset ihmiset, jotka ovat taitavia ja määrätietoisia koirien kanssa, ovat sitä myös lasten kanssa. Tuttavani hankki koiran noin 4 vuotta sitten, mutta ei harrasta sen kanssa yhtään mitään, vie vain pakolliset aamu - ja iltapissit ulos. Samalla tavalla toimii oman lapsensa kanssa, ei ole järin kiinnostunut lapsen puuhasteluista tai kuulumisista, ei tee hänen kanssaan mitään kuin pakosta. Kellään muulla vastaavia havaintoja?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseasiassa kyllä näin taitaa olla. Molempien kanssa olen lempeä ja komennan hyvin vähän. Onneksi lapset ja koirat ovat kesyjä tapauksia:)

Vierailija
22/23 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain! Kaveri on "puhdas wt" sekä koiralle että lapselle huudetaan saatana-vittu-perkelettä, jos ei tottele. Aina ei edes kerrota syytä miksi sitä vittuperkelettä huudetaan. (ei olla johdonmukaisia, välillä on ok, että koira on sohvalla. Välillä ei. Välillä on ok, että lapsi piirtää tusseilla lattialla, välillä ei jne)

Molemmissa näkyy äidin/omistajan laiskuus ja motivaation puute.  Koira otettiin, koska sen sai halvalla ja "on kiva". Lapsen hankintaan oli varmaan yhtä "järjelliset" syyt. Koira (sekarotuinen. n25kg) saa hyppiä ihmisten päälle, ja räksyttää mitä sattuu. Sama lapsella.. Huutaa, jos ei saa huomiota juuri silloin kun halua.. + tulee lyömään leluilla jaloille yms. Koiraa käytetään nurkan takana pissillä, eikä lapsi pääse koskaan puistoon, kun mamma ei jaksa. jne. Että kyllä vain..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:43"]

Olen havainnut että sellaiset ihmiset, jotka ovat taitavia ja määrätietoisia koirien kanssa, ovat sitä myös lasten kanssa. Tuttavani hankki koiran noin 4 vuotta sitten, mutta ei harrasta sen kanssa yhtään mitään, vie vain pakolliset aamu - ja iltapissit ulos. Samalla tavalla toimii oman lapsensa kanssa, ei ole järin kiinnostunut lapsen puuhasteluista tai kuulumisista, ei tee hänen kanssaan mitään kuin pakosta. Kellään muulla vastaavia havaintoja?

[/quote]

Ei pidä paikkaansa, ainakaan mulle. Koiran kanssa olen täysin ehdoton, se mikä on kiellettyä, on aina kiellettyä. Lasten kanssa joutuu joustamaan jonkinverran. 

Tosin kasvattaja antoi minulle pennun koska lapsenikin olivat niin hyvinkasvatettuja =)

[/quote]

No sittenhän se pitää paikkansa sun kohdalla! :) En siis tarkoittanut että lasta ja koiraa kasvatetaan täsmälleen samalla tavalla, vaan juuri tuota että jos on taitava koiran kanssa, on sitä useimmiten myös lasten kanssa.

[/quote]

Toki, jämäkkyys ja johdonmukaisuus on tarpeen molempia kasvattaessa. Koiratkin on kuitenkin yksilöitä; aaiemmin ollut "kovapäisiä" isoja palveluskoiriarotuja(rotikka, suursnautseri) ja sitten otin bordercollien joka on niin "nöyrä" ja miellyttämisenhaluinen eikä todellakaan voi edes ääntä korottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän