Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko kenellekään muulle vähän höhlä olo tästä "hyväntekijät" uutisesta?

Vierailija
14.11.2014 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014111418834563_uu.shtml

Jotenkin alkaa olla tosi laskelmoitua jo tämä auttaminen. "Vitsit tässä mun mahdollisuus päästä somehitiksi".

Ja oikein pari aikuista ehti jo mennä ohi? No varmaan kukaan ei ollut huomannut, jos vanhus oli juuri ehtinyt kompastua. Ja palvelutalon asukkaat ovat yleensä hyväkuntoisia, tämäkin mies yksin lenkillä. Varmaan olisi päässyt jatkamaan matkaa yksinkin. Vaikka hyvä tietysti mennä aina kysymään avuntarvetta.

Tulee fiilis, että ihmiset oikein nykyään kyttäävät näitä mahdollisuuksia "auttaa", että pääsevät sitten hehkuttamaan faceen tai jopa Iltalehteen omaa mahtavuuttaan.

Antaa tulla alapeukkua. Just saying.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että "varmaan ois päässyt itsekin...". Luitko sä edes koko juttua, siinähän nimenomaan sanottiin, ettei päässyt omin voimin ylös ja kotiin.

Ihan saatanan sama, onko jollain motiivina saada vähän sädekehää. Paljon, PALJON isompi ongelma on, että kukaan ei nykyään auta vierasta avuntarjoajaa. ihan liikaa saa lehdistä lukea, miten ihmiset kulkee ohi vaan, jos jollakulla on hätä.

Hyvä siis pojat!!

Vierailija
2/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua vaivaa? Tuo avautumisesi kertoo sinun mielenliikkeistäsi kaiken, ei suinkaan näiden poikien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis auta vierasta avuntarvitsijaa... ei -tarjoajaa...

Vierailija
4/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä itsekin auttanut kaatuneita kotiin ja soittanut ambulanssin kerran. Ei vaan tullut mieleeni silloin ottaa itsestäsi kuvaa ja soittaa iltalehteen

Vierailija
5/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan kolahti :D Taidatte 1 ja 2 olla näitä, jotka muistatte facessa aina päivittää kun olette antaneet rahaa hyväntekeväisyyteen tai käyneet verenluovutuksessa?

Arvatkaapa mitä? Niin teen minäkin ja paljon muuta, mutten kaipaa sillä huomiota ja kehuja omakseni.

Mikä vaivaa? Ihmisten tekopyhyys ja sädekehän kiillotus.

ap

Vierailija
6/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus olisi ollut uskottavampi jos ei sun, ap, nyt sitten kuitenkin olis ollut pakko sivulauseessa mainostaa kaikkea avustustoimintaasi..

Vierailija
7/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:15"]Johan kolahti :D Taidatte 1 ja 2 olla näitä, jotka muistatte facessa aina päivittää kun olette antaneet rahaa hyväntekeväisyyteen tai käyneet verenluovutuksessa?

Arvatkaapa mitä? Niin teen minäkin ja paljon muuta, mutten kaipaa sillä huomiota ja kehuja omakseni.

ap
[/quote]Kyse on nuorista pojista ja some on erottamaton osa heidän elämäänsä. Minä autan paljon ihmisiä mutta en kaipaa kiitosta. Olenkin kyllä jo viisikymppinen. Pääasia on että autetaan jollain tavalla.

Vierailija
8/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:19"]

Aloitus olisi ollut uskottavampi jos ei sun, ap, nyt sitten kuitenkin olis ollut pakko sivulauseessa mainostaa kaikkea avustustoimintaasi..

[/quote]

Minusta se oli oleellista mainita tässä kohtaa, koska tuo "ai millainen ihminen sinä oikein olet" -kortti vedettiin esiin.

ap

Vierailija
9/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:15"]

Johan kolahti :D Taidatte 1 ja 2 olla näitä, jotka muistatte facessa aina päivittää kun olette antaneet rahaa hyväntekeväisyyteen tai käyneet verenluovutuksessa?

ap

[/quote]

ei. minä en ole facessa ollenkaan. väärin arvattu muutenkin. Säälittää tuo sinun kyyninen ihmisvihasi, kun jo tuollaisestakin pitää etsiä ikäviä motiiveja. VOI olla, että pojat olivat ottaneet yhteyttä lehteen ja tyrkyttäneet itseään aiheeksi, mutta voi olla, että asiasta ilmoitti joku muu.

ja pointti oli, että IHAN SAMA, mikä siinä oli motiivina, olennaisempaa on, että autetaan. kuin että kaunaisina kytätään, ettei kukaan vaan tee mitään, ettei tule kade mieli tai joku yritä mukamas olla muita hyveellisempi...

2

Vierailija
10/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:19"]

[/quote]

Minusta se oli oleellista mainita tässä kohtaa, koska tuo "ai millainen ihminen sinä oikein olet" -kortti vedettiin esiin.

ap

[/quote]

ei tuo kolmonen sinun avustamisiisi tai avustamatta jättämisiisi viitannut, vaan kyyniseen ja kaunaiseen mieleesi.

2

Vierailija
11/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu kieltämättä samalta. Mutta hyvä jos jotkut saa edes somesta motivaatiota auttaa niin tuleepahan edes autettua.

Vierailija
12/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuja poikia.

Toisaalta jokainen normaali ihminen auttaa, jos joku kaatuu maahan.

Minä en tosin uskalla auttaa juoppoja, jos olen yksin liikkeellä...

Sitä en ymmärrä, miten juttu päätyi roskalehteen.

Vierailija
13/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:12"]

On sitä itsekin auttanut kaatuneita kotiin ja soittanut ambulanssin kerran. Ei vaan tullut mieleeni silloin ottaa itsestäsi kuvaa ja soittaa iltalehteen

[/quote]Tää on just se juttu. Hienoa jos se ravistaa joitakuita olemaan itse avunantaja jos tilanne kohdalle sattuu mutta silti vähän ristiriitaista kun nimet ja kuvat ja kaikki pitää julkaista, ei ihan pyyteettömältä auttamiselta vaikuta.

Vierailija
14/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähdyin eilen suojatien eteen autolla. Hyvä minä. Pitäisikö laittaa someen?

Vierailija
15/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle tullu tuosta sellanen olo, vaikka luin jutun vasta aloituksesi jälkeen. Mulle tuli hyvä fiilis, rt pojat auttanu vanhusta. Motiivina on voinu olla mikä vaan, mut mun mielestä on kiva, ku ihmiset auttaa ja sitä tuodaan suuren yleisön tietoisuuteen. Ihmiset sitte auttaaki enemmän. :) Totta kai lähtökohtaisesi toivois auttamisen olevan pyyteetöntä, mut ei se tekoa huononna, vaikka sillä julkisuutta saiski.

Vierailija
16/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen positiivissävytteinen julkisuus kyllä pahaa tee. Muistan omasta nuoruudestani sellaistakin henkeä, että kaikkea vanhempia ihmisiä kohtaan osoitettua kohteliaisuutta halveksuttiin joidenkin nuorten toimesta, koska se ei ollut cool. Jos tämä someauttaminen on nyt hitti, niin mikäs siinä. Huolestun sitten kun tulee ensimmäinen uutinen nuorista, jotka ovat ensin itse kampanneet papan ojaan päästäkseen auttamaan ja kertomaan sankaritarinaa.

Vierailija
17/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:02"]

Ei tuollainen positiivissävytteinen julkisuus kyllä pahaa tee. Muistan omasta nuoruudestani sellaistakin henkeä, että kaikkea vanhempia ihmisiä kohtaan osoitettua kohteliaisuutta halveksuttiin joidenkin nuorten toimesta, koska se ei ollut cool. Jos tämä someauttaminen on nyt hitti, niin mikäs siinä. Huolestun sitten kun tulee ensimmäinen uutinen nuorista, jotka ovat ensin itse kampanneet papan ojaan päästäkseen auttamaan ja kertomaan sankaritarinaa.

[/quote]Tää oli hyvä pointti, kiitos! T:Yks noista aiemmista kritisoijista.

Vierailija
18/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:12"]

[/quote]Tää on just se juttu. Hienoa jos se ravistaa joitakuita olemaan itse avunantaja jos tilanne kohdalle sattuu mutta silti vähän ristiriitaista kun nimet ja kuvat ja kaikki pitää julkaista, ei ihan pyyteettömältä auttamiselta vaikuta.
[/quote]Erittäin harva auttaminen on pyyteetöntä, ihmismieli on rakennettu niin. Tärkeintä on auttaminen, motiiveista viis.

Vierailija
19/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle kyllä tullut "hohla" olo tästä. Törkeää, ettei aikuiset ihmiset pysähtyneet auttamaan vanhusta. Tosi hienoa, että nuoret sen tekivät.

Toisaalta ymmärrän ap:n pointin. Tosi paljon on ollut näitä auttajia fb:ssä ja sitä kautta päässeet iltasanomiin.

Toisaalta taas voisin itsekkin kuvitella tekeväni tuollaisen päivityksen, en siksi että haluaisin julkisuutta tai nostaa itseni jalustalle, vaan siksi että vituttaisi niin paljon ne muut ihmiset jotka vaan kulkevat ohi. Jospa heistä joku vaikka sattuisi näkemään päivityksen ja se antaisi vähän mietittävää.

Vierailija
20/20 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojilla oli tuossa kohtaa sydän paikallaan ja kyllä heitä kuuluukin siitä suitsuttaa. Herrasmiehiä!