Miksi jotkut juovat kaljaa?
Kommentit (21)
En ole niin makeiden juomien perään.
Jaah, kaljaa vai ylipäänsä alkoholia?
Kalja on hyvää jos muihin alkoholijuomiin verrataan. Ja joillekin sopii juoda mietoja niin ei mene niin helposti yli. Kotikaljakin on kyllä hyvää.
Se maistuu hyvälle, on edullisempaa ja helpommin saatavaa kuin monet muut juomat, annoksia on helppo säännöstellä ja Se rentouttaa paremmin kuin vahvemmat juomat.
mies ei ole mies ilman kaljan juomista - se on fakta
Se on halpaa, hyvää ja siitä tulee kiva olo
Oliko kalja hyvää jo ihan ensisiemaisusta vai pitikö sen juomista opetella?
Kalja eli kotikalja on Suomessa alle 3 prosenttia alkoholia sisältävä, tavallisesti makeahko ja tumma pöytäolut, jota käytetään yleensä ruokajuomana. Kaupoissa myytävä I-olut sisältää tavallisesti alle 3 prosenttia alkoholia. Mietoutensa takia sitä ei muista oluista poiketen lasketa varsinaiseksi alkoholijuomaksi. Kotikaljan tekemiseen tarvitaan muun muassa käymisastia, vettä, sokeria ja hiivaa.
Mies harrastaa erikoisoluita, minä viinejä. Mieltymyksensä kullakin.
He pitävät pahanhajuisista röyhtäyksistä.
Noh, tuota.. Tykkään sen mausta. En juo itseäni humalaan, mutta tykkään maistella eri oluita.
Outo kysymys.
Näkisin, että kaljan juomiseen on useita syitä, joista yleisimmät ovat:
a) jano
b) hyvä maku
c) siitä tulee humalaan
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:20"]
[/quote]
Ei ollut, mutta en erikseen opetellut. Join ensin siideriä, sitten aloin itsestään pitää ensin kuivasta ja sitten extra dry siideristä. Mies joi kaljaa ja itse otin joskus ja huomasin, että kyllähän se menee. Makkaran ja texmexin yms. kanssa paras juoma. Minusta on turha väitellä, mitkä juomat ovat parhaita - riippuu tilanteesta ja ruoasta. Ja toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä...
Koska se maistuu hyvälle <3 Tosin olen vähentänyt kaljanjuontia, koska se myös turvottaa naamaa ja mahaa.
Se on hyvä seurustelujuoma ja siitä tulee kivaan huppeliin:)
Ihan hyvää ja helppo säädellä päihtymystilaa.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 18:20"]
[/quote]
Ei ollut, mutta en erikseen opetellut. Join ensin siideriä, sitten aloin itsestään pitää ensin kuivasta ja sitten extra dry siideristä. Mies joi kaljaa ja itse otin joskus ja huomasin, että kyllähän se menee. Makkaran ja texmexin yms. kanssa paras juoma. Minusta on turha väitellä, mitkä juomat ovat parhaita - riippuu tilanteesta ja ruoasta. Ja toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä...
[/quote]
niin ja en viinistäkään ensisiemaisulla pitänyt... Saati viskistä ja muista väkevistä.
Kalja on vahvempaa lähisukulaistaan viskiä parempi seurustelu- ja tissuttelujuoma.
Karhu olut on ainoa oikea