Apua AMK;n opiskelupaikan vaihtoon!!
Aloitin nyt syksyllä restonomi opinnot. Olen kuitenkin harmikseni huomannut, että koulutus on täysin turha ja ei ollenkaan minua varten. Koulussa käynti tympäisee ja harmittaa, opiskelu ei kiinnosta ollenkaan.
----------
Hain keväällä myös insinööri puolelle ympäristöteknologian koulutukseen, jonne en päässyt. Haluaisin hakea ensi keväänä YT puolelle uudestaan, onko se kuitenkaan mahdollista kun minulla on jo opiskelupaikka samassa koulussa ? Pitääkö minun erota ensin vai kuinka tulisi toimia? Päteekö tähän yhden opiskelupaikan sääntö? Vai voinko hakea normaalisti yhteishaussa ?
--------
Olisi myös mukava kuulla kokemuksia tuolta restonomipuolella opiskelevilta. Onko koulutus oikeasti hyödyllinen? Muuttuuko missään vaiheessa mielenkiintoisemmaksi, vai onko samaa höpöhöpöä kokoajan?
------
Ja minkälaisia kokemuksia YT insestillä on, oletteko työllistyneet yms.
Kommentit (9)
Opiskelin 1,5 vuotta (113 op) restonomiksi ja täyttä höpönlöpöä koko aika. Ei siis muutu sen kummemmaksi.
Voit hakea uudelle linjalle, mutta käsittääkseni tästä vuodesta lähtien edelle menevät ne hakijat, joilla ei ole korkeakoulupaikkaa. eli heillä paremmat mahdollisuudet.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:39"]Voit hakea uudelle linjalle, mutta käsittääkseni tästä vuodesta lähtien edelle menevät ne hakijat, joilla ei ole korkeakoulupaikkaa. eli heillä paremmat mahdollisuudet.
[/quote]
Tarkoitatko nyt ammattikoulua vai ammattikorkeaa? Onko tuo muuttunut molemmissa?
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:48"]Insestillä?
[/quote]
Insinööri, sori ennustava syöttö :-D mutta get the point jokatapauksessa...
Kiintiöt tulee ainakin yliopistoissa (amksta en ole täysin varma) vasta aikaisintaan 2016 keväällä käyttöön, joten ensi keväänä kannattaa todellakin hakea jos on vaihtamassa alaa! Myöhemmin vaihtaminen on hankalampaa tod. Näk kun ensikertalaiset vie paikat...
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:01"]
Kiintiöt tulee ainakin yliopistoissa (amksta en ole täysin varma) vasta aikaisintaan 2016 keväällä käyttöön, joten ensi keväänä kannattaa todellakin hakea jos on vaihtamassa alaa! Myöhemmin vaihtaminen on hankalampaa tod. Näk kun ensikertalaiset vie paikat...
[/quote]
Oletko nyt aivan varma? Minä olen käsittänyt että tämä kiintiö tule käytäntöön ensi keväänä eli 2015. Olen itse hakemassa yliopistoon ja koska minulla on jo paikka ammattikorkeakoulussa, niin en ole enää ensisijainen hakija, vaan haussa on tietty kiintiö niille, joilla ei ole mitään korkeakoulupaikkaa.
Olen myös pettynyt restonomin tutkintoon. Opiskelut suurin piirtein opparia vaille valmiit, joten käyn joka tapauksessa ne loppuun. Onneksi on toinenkin korkeakoulututkinto taskussa, koska muuten nyt harmittaisi tosi paljon.
Kannattaa käydä opon kanssa jutteleen noista asioista tai sitten jonkun ammatinvalinnan ohjaajan kanssa, ennen kuin menet tekemään mitään radikaalia.
Tsempparit!
On aivan sataprosenttisen varma tieto että systeemi muuttuu vasta AIKAISINTAAN 2016. Monissa kouluissa sitäkin myöhemmin. Käykää lukemassa uudelta hakusivustolta eli opintopolku.fi . Menestystä apn opinnoille!