En jaksa syödä
Syön max. kerran päivässä, että jaksan edes jotakin tehdä, mutta en silloinkaan jaksa syödä paljon mitään. Yleensä teen jonkun tofusalaatin, johon tulee lisäksi oliiviöljyä, paprikaa, tomaattia, kurkkua ja ja puolikas hedelmä. Sen syötyäni mahani on aivan täynnä. Suunnittelen aina ruokia, joita olisi ihana kokata ja syödä, mutta ei mene kauaakaan, kun mahani on jo aivan täynnä, enkä jaksakaan syödä juuri mitään, mitä tein.
Kommentit (31)
Väsymys voi olla vaan liian vähästä ruoasta johtuvaa, rupea oikeasti syömään enemmän. Ja jos et vaan pysty, mene lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono kunto?
Liiku, jos tulisi ruokahalu?Kävelen joka päivä tunnin, mutta en todellakaan jaksa enkä ehdi yhtään enempää liikkua tai harrastaa raskaampaa liikuntaa.
Et jaksa liikkua enempää kuin tunnin? Todellakin hopi hopi lääkäriin!
Olen suunnattoman väsynyt koko ajan, joten vapaa-aikani ykköstekeminen on nukkuminen.
Sitä suuremmalla syyllä sinne lääkäriin. Ferritiini, kilpparit jne. nyt alkuun mittaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono kunto?
Liiku, jos tulisi ruokahalu?Kävelen joka päivä tunnin, mutta en todellakaan jaksa enkä ehdi yhtään enempää liikkua tai harrastaa raskaampaa liikuntaa.
Et jaksa liikkua enempää kuin tunnin? Todellakin hopi hopi lääkäriin!
Olen suunnattoman väsynyt koko ajan, joten vapaa-aikani ykköstekeminen on nukkuminen.
Kai nyt väsyttää, kun elää tofulla ja kurkulla kaiket päivät.
Vierailija kirjoitti:
Onko painosi tippunut paljon?
Minulla ei ole vaakaa, mutta reidet ovat ainakin kaventuneet.
Mulla myös samantapainen ongelma. Teen ruokaa, mutta kun se on valmista, käykin ällöttämään. Elän lähinnä nestemäisillä ruoilla (maitotuotteet, soseet, keitot), kun ns.kunnon aterioista tulee aina huono olo.
Mulla tosin taustalla vuosikausia jatkunut syömishäiriö, joka tehnyt tän. Ainoa, mitä osaan antaa neuvoksi: SYÖ edes vähän, vaikka tuntuu, ettet jaksais. Apteekista saa myös ateriankorvikkeita, joista saa ravinteita helpossa muodossa.
Ateria korvikkeet vasta hirveitä ovatkin. En todellakaan voi niitä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Ateria korvikkeet vasta hirveitä ovatkin. En todellakaan voi niitä syödä.
Niitä ei tarvitsekaan syödä. Osan saa jopa maustamattomina versioina. 100 ml/300 kcal - helppoa energiaa ilman syömisen vaivaa.
Niinäbpäivinä kun en syö salaattia teen kaurapuuroa johon laitan pellavan- ja auringonkukansiemeniä, mustikoita ja banaania. Tämänkään jälkeen en jaksa enää syödä yhtään mitään koko päivänä.
Vitaminipuutokset voi aiheuttaa ruokahaluttomuutta ja väsymystä.
Otapa yhteyttä Fatim Diarraan. Hän tietää miten syödään. Ja paljon.