Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppani ei halua erota

Vierailija
25.09.2021 |

Meillä n. vuoden suhde nyt takana ja itse haluaisin nyt erota. Kumppani on aika räjähtelevä, kärsimätön ja kiivas luonne, itse taas rauhallinen, hiljainen ja vetäytyvä introvertti. Olen kokenut tämän suhteen tosi raskaana (jatkuva riitely, toisen jatkuvat voimakkaat tunnereaktiot), ja minun on vaikea nähdä miten tämän voisi tulevaisuudessa ratkaista. Kumppani taas on sitä mieltä että ongelmana ei ole meidän luonteiden yhteensopimattomuus, vaan minusta johtuvat kommunikaatio-ongelmat ja minun ahdistustaipumukseni konfliktitilanteissa. Miten eteenpäin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä että omaa intuitiota pitää kuunnella.

Vierailija
2/8 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun eroat. Ero onnistuu myös yksipuolisella päätöksellä. Ei sen kumppanin tarvitse olla siitä samaa mieltä. Sitä kutsutaan myös toisen jättämiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli syyttää sua myös tästä tilanteesta? Lähde menemään, oikeasti.

Vierailija
4/8 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli syyttää sua myös tästä tilanteesta? Lähde menemään, oikeasti.

Sama tuli mieleen. Eroa. Ei tule muuttumaan vaan pahenemaan ainoastaan.

Vierailija
5/8 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänestä kaikki syy on sinussa. Juokse.

Vierailija
6/8 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsenäinen päätös,älä meiltä kysy. Eroa ,ei siihen Toisen,toisten lupaa tarvita.

Vierailija
7/8 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä ja tällä palstalla on ollut jo miljoona kertaa ohjeita tuohon kyseiseen tilanteeseen, jos etsit googlella - ehkä niitä ei sitten löydy, jos se on estetty. Tässä voi kerrata vielä niitä. Älä kerro erosta kasvokkain räjähtävälle kumppanille tai odota lupaa erota. Kerro erosta vasta kun olet muualla poissa pysyvästi ja uusi paikka. Tee suunnitelma lähdetkö "kauppareissulta", töistä/koulusta tai "lenkiltä" lähisukulaiselle asumaan (pitää olla sukulaisen lupa) ja haet sieltä asuntoa (isossa kaupungissa jonot, pienissä voi olla nopeammin, voit perustella tarpeen), etkä enää palaa yhteiseen kotiin. Vai haetko ensin muualta asunnon, oletko hotellissa /motellissa jokusen päivän, väliaikainen asunto joltain firmalta johon voi luottaa vai mitä keksit. Sukulainen voisi auttaa sinua uuden asunnon saannissa tai kaavakkeet? Lupaa et tarvitse eroamiseen koskaan, vain sinä päätät sen. Ei ole väliä edes mitä mieltä hän on mistäkin yhteensopivuudesta ja ongelmasta, koska hänellä on ongelmia luonteessa ilmeisesti, etkä voi niitä korjata. Kärsisit vain suhteessa, pariterapia ei aina auta toisen luonnetta, etkä tuskin sitä enää halua. Hän itse vuosien myötä korjaa itseään ehkä muualla.

Vierailija
8/8 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tulet onnelliseksi nykyisessä suhteessa. Kadotat itsesi, jos alat muuttamaan itseäsi miehen mielen mukaiseksi. Se on oikeasti mieheltä itsekäs vaatimus, että sinun on opeteltava kestämään hänen raivoamistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi