Tuli 3 tonnin lasku, kun oltiin laitettu talouspaperia vessanpönttöön. Tuli tukos ja päivystävä putkiliike paikalla
Ihan vain nenän niistämiseen ja pikku pyyhkimiseen ollaan laitettu käytettyä talouspaperia.
Mutta varoituksen sana kaikille. Nyt ollaan viisaampia ja olisihan se pitänyt tajuta, että talouspaperi on tukkeuttavaa imukykynsä ansioista toisin kuin veskipaperi.
Kommentit (67)
Aloitus on kyllä täysin vedätys. Toinen vaihtoehto että harvinaisen pönttöä väkeä. 😅
3 tontulla saa vähän enemmänkin kuin paskapöntön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä saat halvalla avauslaitteen joka kyllä toimii aika hyvin jos on vain pelkkää paperia siellä. Ei tosiaan tarvi mitään putkiliikkeitä tilailla.
Sinähän se nerokas olet. Netistä halvalla? NETISTÄ, kun perhe ei pääse paskalle omassa talossaan vuorokaudesta viikkoihin sitä tilausta odotellessa vai? Voihan sitä tulevaisuudessa suunnitella, muttei kaikilla ole useampia pönttöjä talossaan.
No ap:lla kun käy näin monta kertaa vuodessa, niin voisi laittaa tilaukseen.
ma-mukeskuksissa ei ainakaan opeteta mitään, joissain kerrostaloissa lukee talonyhtiön paperissa ettei pönttöön saa heittää vaippoja, ruokapaketteja yms. ja silti niitä heitetään, kun ei ymmärretä miten eletään, samat ihmiset eivät myöskään ymmärrä että suihkussakin voi itsensä pestä eikä haista. Ongelmat sitten tulevat naapureille asti ja hajut rappuun.
Tykkään Kreikasta tosi paljon mutta ne vessat. Vessanpönttöön ei saa heittää edes vessapaperia vaan ne kerätään roskikseen. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on kyllä täysin vedätys. Toinen vaihtoehto että harvinaisen pönttöä väkeä. 😅
Voi tulla uutisena, mutta se pönttö on tosiaan vain huuhteleva istuinosa joita saa jopa parilla satasella. Varsinainen pöntön putki on jopa yllättävän ohut. Ei todellakaan niin iso, kuin pöntön rööri tai jalka antaisi olettaa.
Ohoh, iso lasku. Joskus on tullut laitettua talouspaperia veskipönttöön, mutta harvoin, nyt ei sitten enää koskaan. Ei luulis, että ihan muutamasta arkista tukkeutuu. Höh!
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu vähän putkistosta. Itse en ole saanut mitään tukkoon talouspaperilla. Talouspaperi on kätevää, kun sen voi kastella ja pyyhkiä paskat kunnolla pois.
Vessapaperi ei kestä yhtään vettä, vaan hajoaa käsiin.
Et ole koskaan kuullut mihin pideetä kuuluu käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla uutisena, mutta se pönttö on tosiaan vain huuhteleva istuinosa joita saa jopa parilla satasella. Varsinainen pöntön putki on jopa yllättävän ohut. Ei todellakaan niin iso, kuin pöntön rööri tai jalka antaisi olettaa.
ne putket on niin ohuita et parempi et paskoo roskikseen.
Mä oon 20 vuotta vetänyt tampoonit vessanpytystä eikä koskaan, ei milloinkaan oo mennyt tukkoon. Nyt tulee miljoona miinusta, mutta on ihan fakta juttu. Jos on viemärit kunnossa niin ei se pari hassua ylimäärästä juttua siellä pahaa tee.
T: kännykän vetänyt vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 20 vuotta vetänyt tampoonit vessanpytystä eikä koskaan, ei milloinkaan oo mennyt tukkoon. Nyt tulee miljoona miinusta, mutta on ihan fakta juttu. Jos on viemärit kunnossa niin ei se pari hassua ylimäärästä juttua siellä pahaa tee.
Asuin ulkomailla pienkerrostalossa ja kerran ihan vahingossa vetasin tampoonin vessanpöntöstä alas. No seuraavana päivänä olikin putket tukossa ja ihan ensinmmäiseksi vedettin se minun tampooni esille ja näytettiin kaikille asukkaille, että tällaisia ei sitten laiteta vessanpönttöön enää (oltiin kokoonnuttu kaikki katsomaan sitä putken aukomista). Joo talossa oli tosi pienet putket eikä sinne saanut laittaa mitään ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu vähän putkistosta. Itse en ole saanut mitään tukkoon talouspaperilla. Talouspaperi on kätevää, kun sen voi kastella ja pyyhkiä paskat kunnolla pois.
Vessapaperi ei kestä yhtään vettä, vaan hajoaa käsiin.
Bideesuihkulla. Miksi ei sulla ole sellaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole koskaan tukkoon mennyt talouspaperista vessanpönttö. Kyllähän se pönttö menee tukkoon vessapaperistakin jos sitä pönttöön liian paljon laittaa.
Talouspaperi ei hajoa samalla tavalla kuin vessapaperi. Eipä ole tullut mielenkään laittaa talouspaperia vessanpönttöön.
No mä kyllä laitan ja laitan jatkossakin.
Miksi mieluummin vessanpönttöön kuin roskikseen?
Koska on vain lusikalla annettu.
Aina ammattilaiset sanoo että pönttöön ei laiteta kuin vessapaperia ja se mitä takapuolesta sinne tulee, ei mitään muuta saa laittaa, ei ruokaa, ei talouspaperia, ei kosteuspyyhkeitä jne. Putket ei tykkää, eikä vedenpuhdistamon laitteet. Niiden saakelin kosteuspyyhkeiden takia pitää hommata erillinen kallis laite sinne systeemiin koska ne on sellaista kuitua joka tukkii siellä muuten systeemit.
Umpi surkeat putket teillä jos paperista tukkoon menee.
Laitoin ennen vuosikausia pyttyyn ongelmitta. Sitten tuli sukitus viemäreihin.
Tukkoon meni.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään Kreikasta tosi paljon mutta ne vessat. Vessanpönttöön ei saa heittää edes vessapaperia vaan ne kerätään roskikseen. Yök.
Huonot viemärit, niin eivät kestä yhtään mitään ylimääräistä.
Näin on minullekin käynyt, mutta pissasin 3,5 barin paineella tukoksen auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin ulkomailla pienkerrostalossa ja kerran ihan vahingossa vetasin tampoonin vessanpöntöstä alas. No seuraavana päivänä olikin putket tukossa ja ihan ensinmmäiseksi vedettin se minun tampooni esille ja näytettiin kaikille asukkaille, että tällaisia ei sitten laiteta vessanpönttöön enää (oltiin kokoonnuttu kaikki katsomaan sitä putken aukomista). Joo talossa oli tosi pienet putket eikä sinne saanut laittaa mitään ylimääräistä.
Niin, ulkomailla mitotetaankin ne putket liian pieneksi, ettet edes kakkaa voi sinne laittaa. Ei Suomessa missään ole niin kapeaa putkistoa, etteikö tamponit sieltä menisi.
Rautakaupasta saa myös avauslaitteen.
Helpommalla selviää kun ette laita sinne viemäriin mitään vääriä asioita.