Web-kamera AV-mamman kotoota
http://www.insecam.cc/cam/view/78667/
Eilen uutisoitiin suojaamattomista web-kameroista iltasanomieb/lehden sivuilla.
Tässä jonkun av-mamman huusholli. Kannattaiskos siivota tai suojata kamera?
Kommentit (56)
Miehen kasvot ihan tunnistettavat ja naisen myös. Kumpa joku tunnistaisi :(
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:01"]
Hei HALOO oikeasti! Ihmisten YKSITYISYYDEN SUOJAA on loukattu TÖRKEÄLLÄ tavalla, ja te vaan toteette että kantsis varmaan siivota??!!!!? Siivootteko ehkä siltäkin varalta että joku stalkkeri tulis ikkunanne taakse väijymään? Toivottavasti nuo jutut selvitetään perinpohjin.
Sairasta.
[/quote]
Toki, samasta syystä ulos lähtiessä laitetaan puhtaat ja ehjät alusvaatteet. Koskaan ei tiedä sattuuko esim liukastumaan ja vähänkö noloa olisi sitten lääkärissä esitellä jotain paikattuja jumbokalsareita. Asun muuten neljännessä kerroksessa, mutta pääseehän tänne jotenkin noita parvekkeita kiipeilemällä.
Te muutko sitten ette pidä kotianne siistinä noiden ikkunastakurkkijoiden varalta?
[/quote]
Siivoan kotini KUTSUMIANI VIERAITA varten, en kutsumattomia kurkkijoita varten. Lapsiperheen peruskaaos meillä muuten.
Mua ei muuten jaksais yhtään nolottaa alusvaatteet siinä kohtaa jos liukastuis ja joutuis ensiapuun, vituttais sen verran paljon.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:17"]
Hei HALOO oikeasti! Ihmisten YKSITYISYYDEN SUOJAA on loukattu TÖRKEÄLLÄ tavalla, ja te vaan toteette että kantsis varmaan siivota??!!!!? Siivootteko ehkä siltäkin varalta että joku stalkkeri tulis ikkunanne taakse väijymään? Toivottavasti nuo jutut selvitetään perinpohjin.
Sairasta.
[/quote]
Toki, samasta syystä ulos lähtiessä laitetaan puhtaat ja ehjät alusvaatteet. Koskaan ei tiedä sattuuko esim liukastumaan ja vähänkö noloa olisi sitten lääkärissä esitellä jotain paikattuja jumbokalsareita. Asun muuten neljännessä kerroksessa, mutta pääseehän tänne jotenkin noita parvekkeita kiipeilemällä.
Te muutko sitten ette pidä kotianne siistinä noiden ikkunastakurkkijoiden varalta?
[/quote]
Siivoan kotini KUTSUMIANI VIERAITA varten, en kutsumattomia kurkkijoita varten. Lapsiperheen peruskaaos meillä muuten.
Mua ei muuten jaksais yhtään nolottaa alusvaatteet siinä kohtaa jos liukastuis ja joutuis ensiapuun, vituttais sen verran paljon.
[/quote]
Voipi olla. Tuo kirjoittamani oli kuitenkin huumoria, ihan alapeukuttajille tiedoksi :)
Tuo ehjät kalsarit uloslähtiessähän on vanha vitsi joka välillä on kirjoitettu telkkariohjelmiinkin.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 11:38"]
Näkyi (kait) koira jossain sen roinan keskellä lattialla makaamassa. Tai ainakin se näytti pitkäkarvaisen ruskean koiran takaosalta.
En nyt sinänsä jaksa stressata ihmisten takapihojen tai parkkipaikkojen kyttäämistä, mutta koteihin ei kyllä pitäisi katsoa tai linkittää noita jotka näyttää suoraan kotiin.
[/quote]
Jos laittaa suojaamattoman ip-kameran, niin silloin varmaan haluaa jakaa elämästään kuvaa muille. Onhan noita kaiken maailman blokaajia ja twiittaajia, jotka kertoo kaiken ulos elämsätään, miksi siis ei myös ip-kameraajia?
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 11:38"]
Näkyi (kait) koira jossain sen roinan keskellä lattialla makaamassa. Tai ainakin se näytti pitkäkarvaisen ruskean koiran takaosalta.
En nyt sinänsä jaksa stressata ihmisten takapihojen tai parkkipaikkojen kyttäämistä, mutta koteihin ei kyllä pitäisi katsoa tai linkittää noita jotka näyttää suoraan kotiin.
[/quote]
Jos laittaa suojaamattoman ip-kameran, niin silloin varmaan haluaa jakaa elämästään kuvaa muille. Onhan noita kaiken maailman blokaajia ja twiittaajia, jotka kertoo kaiken ulos elämsätään, miksi siis ei myös ip-kameraajia?
[/quote]
Tuokin kyllä saattaa olla. Todennäköisempää on kuitenkin se, että asentaja ei ole oikein tajunnut mitä on tekemässä. Tämä ihan vain omien kokemusten perusteella päätellen siitä minkä verran joku satunnainen henkilö noista asioista ehkä ymmärtää.
Minulla on firman logolla varutettu tarra läppärin kameran päällä. Melkein kaikki meillä töissä ovat peittäneet läppärinsä kameran, se on joten ahdistava silmä tuijottamassa, vaikka en epäilekkään että kennekään kiinostaisi kytätä sen kautta minua.
apua! pelkään kauheasti että löydän tuolta itseni tai sukulaiseni mutta kaikki kamerat näyttää valkoista!
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:17"]
Sairasta.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei meidän kämppä ole kyllä koskaan tuon näköinen. Imetyttää kun ovenkin edessä on tuoli, eli kyseinen huone ei liene edes käytössä. Onkohan se jo roinaa niin täynä että sinne ei enää mahdu?
Tässä on varmaan lainsäätäjälläkin vielä tekemistä, uusi asia. Kotirauha on kuitenkin laissa rikkumaton, edes naapurin pihan nurkkaa ei saa näkyä jos omaa pihaasi valvot kameroilla.
Lähtökohtaisesti minusta on outo ajatus että MINUN pitää osata suojata koneet ja kamerat, muuten olen vapaata riistaa sairaille stalkkereille. Stalkkereilla ei mitää vastuuta tekemisistään. Mutta tähän suuntaanhan ollaan menossa koko yhteiskunnassa. Naisia syyllistetään jos tulevat raiskatuksi liikkuessaan yksin yöllä jnejne :(
Voi ei :((( mistä tuolta voi selata ne paikkakunnat tai ne?
miten pystytte kattomaan noita? mulla näyttää kaikki valkoista.
Suosittelen, ettette nyt mene sinne sivustolle kyyläilemään. Se saa vain enemmän tuulta alleen täällä Suomessakin, kun sivuston ylläpitäjät huomaavat, kuinka paljon täältä tulee kävijöitä. Omaa kuoppaanne kaivatte.
Hei HALOO oikeasti! Ihmisten YKSITYISYYDEN SUOJAA on loukattu TÖRKEÄLLÄ tavalla...
[/quote]
Saattaa olla, mutta jos tuollaisen kameran virittää, niin kannattaisi ehkä laittaa nuo tietoturva-asiat kuntoon. Tuo on varkaille erittäin näppärä keino tarkastaa mitä kohteesta löytyy ja onko ketään kotosalla.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:38"]
miten pystytte kattomaan noita? mulla näyttää kaikki valkoista.
[/quote]
Sama juttu. Olen kokeillut sekä chromella että firefoxilla...
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:45"]
Suosittelen, ettette nyt mene sinne sivustolle kyyläilemään. Se saa vain enemmän tuulta alleen täällä Suomessakin, kun sivuston ylläpitäjät huomaavat, kuinka paljon täältä tulee kävijöitä. Omaa kuoppaanne kaivatte.
[/quote]
Täh, eikö se ole parempi että ihmiset löytää oman tai tuttunsa kameran tuolta ja sitten poistavat sen netistä jos se ei ole tarkoituksella kaikkien katsottavissa? Lisäksi verkossa on varmaan moninkertainen määrä kameroita joita google ei ole löytänyt mutta jotka on ihan yhtä huonosti suojattu.
Suojatkaa ne kameranne.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:37"]
Lähtökohtaisesti minusta on outo ajatus että MINUN pitää osata suojata koneet ja kamerat, muuten olen vapaata riistaa sairaille stalkkereille.
[/quote]
Tämä on kyllä hyvä herättely ihmisille. On aivan oma häpeä jos jättä tuollaisen kameran oletussalasanoilla käyttöön. Eihän se tietysti oikein ole, että kytätään toisen kämppiä, mutta varkailla on tällaisissa tapauksissa oivat mahdollisuudet tarkastaa kohteita.
Näissä tapauksissahan ei ole hakkeroitu mihinkään järjestelmään, vaan testailtu kuinka moneen kameraan pääsee käsiksi yleisesti tiedossa olevalla oletussalasanalla.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:49"]
Hei HALOO oikeasti! Ihmisten YKSITYISYYDEN SUOJAA on loukattu TÖRKEÄLLÄ tavalla...
[/quote]
Saattaa olla, mutta jos tuollaisen kameran virittää, niin kannattaisi ehkä laittaa nuo tietoturva-asiat kuntoon. Tuo on varkaille erittäin näppärä keino tarkastaa mitä kohteesta löytyy ja onko ketään kotosalla.
[/quote]
Virittää? Ei niitä erikseen tarvitse virittää, tuossahan se on valmiina läppärissä. Tai pöytäkoneessa.
Vanhahko mies tosiaan tuossa ihan etualalla, voi kumpa tunnistaisi tuon miehen ja saisi autettua tuon kameran pois åäältä. :(
Onko muilla ihan älyttömän hidas tuo sivusto? Olen vainoharhainen ja yritän katsoa asuinpaikkakuntani kamerat läpi, ettei olla tuolla tai esim äitini, kestää ja kestää vain...