Oksennan joka ikinen aamu
Mistä johtuu? Tätä kestänyt jo monta vuotta. Enkä ole raskaana. Muuten olen perusterve. Ja jos sitä oksennusta ei joinain aamuina tule niin laitan sen tulemaan. Muuten en päivän aikana oksenna.
Kommentit (19)
Ei minua närästä. Enkä usko kyllä bulimiaankaan kun en ahmi mitään.
Ap
Nukut liian vähän? Mulla yliväsymys/univelka aiheuttaa oksentelua/pahaa oloa.
Paha jännittäjä? Itseäni oksettaa jos aamusta on jotain erikoisempaa töissä.
Miksi pitää saada väkisin se oksennus tulemaan jos joku aamu ei kerran okseta?
Kuulostaa psyykkiseltä jos sun on joka tapauksessa oksennettava vaikka joka aamu ei oksetakaan.
Haluatko oksentaa joka aamu vai onko sinulla aamupahoinvointia? Onko muita oireita? Käy lääkärissä.
No siis monesti oksettaa heti ku nousen sängystä. Mut yleensä ku juon kahvin niin sen jälkeen tulee huono olo. Eikä mun hampaissa ole vikaa, koskaan ollu edes reikiä. Ja nukun riittävästi. Kyllä monesti jännittää ku ahdistun ihmisten seassa ja en ole kyennyt hakemaan töitä sen takia. Mutta vaikka tiedän olevani kotona koko päivän "turvassa" niin silti se paha olo tulee. Mitä minun pitäisi tehdä. Ahdistaa niin paljon etten pysty edes soittamaan psykiatri aikaa :(
Ap
Otat nyt puhelimen käteen ja soitat nyt sen ajan. Älä pitkitä soittamista, se vain lisää ahdistusta. Tule sitten kertomaan kun olet soittanut.
Juotko tarpeeksi vettä? Syötkö monipuolisesti? Syötkö iltaisin aina jotain tiettyä iltapalaa? Ruoka-aineallergiaa/yliherkkyyttä? Kahvi saattaa aiheuttaa huonoa oloa, jos on hiemankin nestehukkaa. Tupakoitko?
Ei nyt tarvitse sitten loukkaantua noista kysymyksistä, mutta niissä saattaa olla syitä tai sitten ei. :) Parasta olisi, että soittaisit ajan lääkärille. Niin ja tuo oksentelu saattaa vaikuttaa hammaskiilteen kuntoon, vaikka reikiä ei olisikaan. Ei kannata pestä hampaita heti oksentamisen jälkeen ja muutenkin pyrkiä käyttämään neutraaleja ruoka-aineita.
Syötkö e-pillereitä? Itselleni Yasminellen käyttö aiheutti joka-aamuista oksentelua. Loppui heti kun lopetin valmisteen käytön.
Mulla alhainen hemoglobiini ja rautatabletit aiheuttaa huonoa oloa. Kuin sumussa olisi kokoajan.
Voisiko sinulla olla verensokeri koholla? Tai alhainen hemoglobiini?
Mulla e pillerit (otan illalla) ja aamulla kuppi teetä pistää oksentamaan aamuisin. Mutta ei jokaikinen aamu.
Eipä se muuta tarvitse kuin tuon jatkuvan jännittämisen. Itsellä oli ihan samaa vuosikaudet, yökkäilin väkisin vaikka. Sitten sain elämäni (ja mm. kahvikuppineuroosin) hallintaan ja nyt on hyvä olo aamuisin! Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hakea apua. Tsemppiä!
Närästys?