Miten elämäsi muuttuu, kun koronarajoitukset poistuvat?
Kommentit (34)
Ei muutu mitenkään. En ole huomannut minkäänlaisia rajoituksia olevankaan.
Ei minullakaan ole eroa korona-ajan ja sitä edeltävän tai seuraavan elämän tavoissa. Töissä ja kaupassa olen käynyt normaalisti, metsässä lenkillä ei saa tartuntoja, korkeintaan raitisilmamyrkytyksen. Maskin käytön lopetan töissä, kun siitä tiedotetaan.
Olen työtön ja syrjääntynyt joten elämä koronan aikana on ollut täysin samanlaista kuin ennen koronaakin( maski naamalla ainut ero), koronarajoitusten poistuessa tulee elämäni pysymään täysin samanlaisena kuin mitä se jo vuosia on ollutkin.
Ei käytännössä mitenkään.
Toki kun pikkuhiljaa maskit poistuvat käytöstä, niin sitten ei enää niitä tarvitse, mutta ei muuten mitenkään.
Paitsi että mielenkiinnolla odottaa yrittäjien ulinoita että mikä kaikki nyt on "sosialistien" vika, kun ei voi rajoituksia syyttää.
Ei mitenkään, koska korona ei ole poistunut ja syöpäsairasta lähisukulaista pitää edelleen varjella taudilta.
Vain siten että lähdemme heti reissuun. Matkoista olemme kieltäytyneet jo 2v. Maskeista tuskin luovun kovin helposti rokotuksista ja rajoitusten lievenemisestä huolimatta. Isoissa ryysiksissä käytän varmasti ja julkisessa liikenteessä
Ei minun elämäni juurikaan ole muuttunut rajoitusten poistumisen jälkeen (en asu Suomessa). Ravintoloissa käyn vain syömässä ja sitä on voinut tehdä jo pitkään. Matkustaakin on voinut viime vuoden kevään jälkeen, jolloin useassa maassa oli lockdown, joten olen lennellyt jo moneen kertaan etelän aurinkoon, Suomeen ja Saksaan, Ruotsiin jne. Maskin käytöstä luovuin, kun pakko poistui kesäkuussa. Ja olen tietenkin rokotettu jo aikapäiviä sitten.
Ensi vuodelle varattu lomareissu joka kuukaudelle. Mukava taas reissata.
Lähden matkoille ensi vuoden aikan niin paljon kuin on varaa.
Maskiperhanat poltan.
Paras on se että voi taas laulaa karaokessa ja bailata baarissa (vähintään) aamuneljään. <3
Koronatartunnan todennäköisyys julkisella paikalla kasvaa eksponentiaalisesti, joten vähennän merkittävästi niissä asiointia.
Hyvinkin paljon. Voisin saada vakituisen työpaikan omalta alalta. Nyt ei uskalleta palkata töihin oikein ihmisiä kokoaikaisesti. Ammattikorkeakoulut ovat olleet kokoajan etänä, nyt voisin ensimmäistä kertaa päästä luennolle. Maskilla on tukala tehdä tämän hetkistä siivoustyötä, en malta odottaa työntekoa ilman maskia. Kun uskalletaan palkata oman alan töihin, tulee rahaa ja sitä mukaan ostovoimani nousee. Kun saa kokoaikaisesti töitä, uskalletaan suunnitella perhettä :)
N22
Pääsee taas sukulaisille kaffelle. Bänditreenit jatkuvat. Entisen työpaikan pikkujouluristeilyt jatkuvat. Voi taas käydä muuallakin kuin lähikaupassa, eikä tarvitse noudattaa hiljaisisa kellonaikoja. Maskista pääseminen helpottaa valtavasti töissä fyysisiä työsuorituksia. Nämä tuli nyt minuutissa mieleen ensiksi...
Jos koronapassi tulee käyttöön, niin lopetan ilmeisesti sitten lounaalla käymisen, jos passi on siihen ehto.
Joten "avautuminen" oikeastaan rajoittaa elämääni.
Muuten en ole mitään rajoittanut, ulkomailla en ole käynyt, eikä ole hinkuakaan käydä.
Maskiakaan en ole käyttänyt lainkaan.
Busseihin juniin ja metroon tulee tungosta. Kun on jo tottunut että on väljempää, ja aina saa istumapaikan.