Miten elämäsi muuttuu, kun koronarajoitukset poistuvat?
Kommentit (34)
Ei juurikaan tule muutosta, muutenkin liikun hyvin vähän missään, suurin osa kontakteista on netin kautta
Kaksi ulkomaan reissua varattu. Ihanaa päästä aurinkoon.
Ei mitenkään, olen elänyt koko korona ajan normaalia elämää,en ole hysteerikko ja raivohulu räyhääjä maskien ja desien sekä rokotteiden suhteen niinkuin suurin osa aivopestyistä.
No eipä pahemmin.
En edes oikein tiedä mitä rajoituksia tällä hetkellä on.
Ravintolassa voi käydä, kirjastossa voi käydä, uimassa voi käydä, shoppailemassa voi käydä, matkustaakkin voi.
No maskit naamalla kai on se suurin typeryys.
Tuskin mitenkään. Rajoitusten ja muun hössötyksen takia meni työ, harrastukset ja ihmissuhteita. En ole itse missään vaiheessa pelännyt koronaa tai vältellyt sen takia mitään, mutta on vaikea yrittää elää normaalisti kun kaikki on kiellettyä tai paheksuttua, ja kaikki ympärillä pelkäävät ja tuomitsevat kaikkea mikä liikkuu. Koronan myötä ihmiset ovat paljastaneet todelliset luonteensa, eikä minua ainakaan kiinnosta tippaakaan olla enää osa tätä yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi ulkomaan reissua varattu. Ihanaa päästä aurinkoon.
Me ihmiset olemme erilaisia. Minä olen hyvilläni kun on syksy ja pian tulee kaamos kamalien kesähelteiden jälkeen. Minä nautin pimeästä, kynttilänvalosta ja kotoilusta. Hyvä ruoka, lämmin kylpy ja flanellinen pyjama sekä villasukat ovat juttuni.
Pääsee taas konsertteihin ja teatteriin, ilman jaettuja katsomolohkoja. Tunnelmakin elävissä esityksissä on ihan erilainen, kun on paljon yleisöä.
Voi vaan kuvitella, miltä esiintyjistä on tuntunut näiden rajoitusten aikana.
Kirjastokin on ihan kokonaan eikä vaan rajoitetusti auki. Luen 2-3 kirjaa viikossa.
Toimistolla pitää käydä kerran viikossa.
Toivottavasti ei mitenkään.
Jatkan etätöissä ja käyn kaupassa yhtä harvoin kuin nykyäänkin.
Ei paljoa kyllä vaikuta. Työmatkalla ei ehkä tarvi enää käyttää maskia, töissä kuitenkin edelleen täytyy.
En matkustellut ennen korona-aikaan, niin en jatkossakaan. Eikä se korona tuolta maailmalta ole mihinkään kadonnutkaan.
Aloitin ”normaalielämän” jo vuosi sitten, nyt pääsen vihdoin yökerhoon tanssimaan mikä on ainoa ero entiseen normaaliin. Maskia en oo käyttänyt kesän jälkeen kun sain rokotukset ja reissuun aion viimeistään keväällä. Vähän vielä jännittää että milloin täydellinen rajoitusten purku on edessä, toivottavasti pian.
Eipä oikeastaan mitenkään. Olen käynyt kodin ulkopuolella ihan normaaliin tapaan töissä koko ajan ja kaupassakin käyn tavalliseen tapaan silloin kun tarvis on. Konserteissa tai vastaavissa käyn niin harvoin, että en ole edes ajatellut niitä, kirjastossa en ole jaksanut haahuilla vuosiin, vaan olen varannut kirjani, kuunnellut ne äänikirjana tai ostanut omaksi.
Ehkä tulee reissattua vähemmän, liikaa ihmisiä liikkeellä.
Pääsen maskipelleilystä eroon ja saa suunnitella menojansa ilman, että taas jotain perutaan.
Mutta parasta on se, että lapset saa käydä rauhassa koulua.
Täytyy taas osallistua sukujuhliin. Korona oli hyvä tekosyy perua osallistuminen kissan ristiäisiin.
Ei muutu mitenkään... Koko korona ei ole juuri vaikuttanut elämääni vaikka olen sairastanutkin koronan