Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on rankempaa vauvavuotena: käydä töissä vai olla kotona vauvan kanssa?

Vierailija
25.09.2021 |

Kysymys otsikossa. Mielellään kuulisin perusteluja, miksi juuri näin.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä arki kotona vauvan kanssa. Miksikö?

Töissä saa käydä vessassa ilman, että kukaan huutaa perääsi kun häviät näköpiiristä. Saat juoda rauhassa kahvit, ilman että pitää sadatta kertaa nostaa pudonnutta lelua. Töissä saat taukoja, kotiarjessa et. Töissä voit jutella aikuisten kans fiksuja juttuja, kotona on vauvan kanssa ne samat asiat tai yrität keskittyä vauvan hoitamisen ohella juttelemaan vaikka kaverin kanssa jakaen huomiosi kahteen asiaan yhtä aikaa.

Tämä! Harvalla on niin superkiireinen ja haastava työ ettei taukoja saisi. Kotona voi olla sellainen vauva ettei mitään saa tehtyä kun vauva on jatkuvasti sinussa kiinni.

Eikö teidän vauvat nuku ollenkaan päivisin?

Vierailija
62/63 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä arki kotona vauvan kanssa. Miksikö?

Töissä saa käydä vessassa ilman, että kukaan huutaa perääsi kun häviät näköpiiristä. Saat juoda rauhassa kahvit, ilman että pitää sadatta kertaa nostaa pudonnutta lelua. Töissä saat taukoja, kotiarjessa et. Töissä voit jutella aikuisten kans fiksuja juttuja, kotona on vauvan kanssa ne samat asiat tai yrität keskittyä vauvan hoitamisen ohella juttelemaan vaikka kaverin kanssa jakaen huomiosi kahteen asiaan yhtä aikaa.

Tämä! Harvalla on niin superkiireinen ja haastava työ ettei taukoja saisi. Kotona voi olla sellainen vauva ettei mitään saa tehtyä kun vauva on jatkuvasti sinussa kiinni.

Eikö teidän vauvat nuku ollenkaan päivisin?

Meillä ei yksikään ole nukkunut päivisin pitkiä unia. Pahimmillaan koko vuorokausi on ollut sellaista 10min - 30 min pätkissä elämistä, koska vauva nukkuu 10min, hereillä 20min nukkuu 30min hereillä 30min. Ei siinä ehdi kuin odottaa että se vauva taas herää. Ja sen aikaa kun vauva on hereillä se itkee tai syö, eli on koko ajan sylissä. Lopulta annettiin yötä vasten vauvoille velliä vastoin suosituksia, että saatiin itse edes yksi pidempi lepopätkä. En ole ikinä elämässäni ollut niin loppu, kuin keskimmäisen vauva-aikana, kun oli vielä taaperokin siinä hoidettavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vauva-arki on helppoa. Rauhoittuminen keskelle kiireitä. Ei näin kaikilla ole mutta lapsen kanssa elämä muuttuu vaikeaksi +1 vuotiaana kun ollaan kiskomassa kaikkea, kiipeämässä kaikkialle ja juoksemassa joka paikkaan. Siinä saa olla silmät selässä ja kahvia ei ehdi lämpimänä juoda.

Vaikea oli ehkä turhan kova sana mutta vauva-arkeen verrattuna tuo taaperoarki on paaljon haastavampaa.