Mitä olet oppinut aaveellä?
Mä luulin että tää on pahempi kuin äitylit. Onhan täälläkin kinaa mutta täällä ihmiset on tosi ystävällisiä ja oikeasti yrittävät auttaa. Mä olen ihan mykistynyt. Olin vähän aikaa sitten täällä huolissani lapsestani ja yksikään ammattilainen ei ole vielä kyennyt sanomaan minulle niin lohduttavasti kuin eräs tuntematon aaveeläinen. (Tiedän ei ole ammattilaisten työtä lohdutella hysteerisiä mammoja.)
Kommentit (50)
Paljon torveja naisia palstalla. T. mies
Arvasin, että otsikon kysymykseen tulee hirveästi hurskastelevia vastauksia ja muitten ilkeyden kauhistelua.
Itse olen oppinut täältä, että ihmisillä voi olla sellaisia ongelmia elämässään, joita ei toinen ikinä voisi arvata. Koen tämän opin oikeasti avartavaksi. Jos joku käyttäytyy minun näkökulmastani oudosti, hänellä voi olla siihen jotain ihan oikeita syitä, joita minä ja kukaan muukaan emme vain tiedä; hän ei välttämättä ole esim. tyhmä tai päästään vialla. Tämän olen oppinut siis av:n kirjoituksista. Toki suureksi osaksi täällä toistuvat samat aika puuduttavat aiheet ja kinat, ja kinassa aina samat argumentit.
Sen, että naiset kääntävät kaikki asiat aina miehen syyksi.
Esimerkiksi tämä paljon puhuttu seksittömyys liitossa. Jos naista ei seksi kiinnosta, on vika miehessä. Hän tekee jotain väärin tms., mutta miehen syy naisen haluttomuus kuitenkin on. Ja jos taas miestä ei haluta, niin hän on kusipäinen pihtari, joka ei välitä naisestaan ja käyttää henkistä väkivaltaa.
Ja sama logiikka on lähes kaikissa keskusteluissa, joissa puhutaan miehistä.
Muiden naisten pillukarvoitus on maailman tärkein asia ja jos naapurin rouvalla ei ole juuri samanlainen karvoitus, on hän lutka.
Sen olen oppinut, että av-palstan juttuihin ei pidä uskoa
Olen tänään oppinut taas uuden asian: Ei kannata kysyä av:lla mitään sellaista tavallista asiaa josta ei voi provosoitua, koska ketään ei kiinnosta sellainen.
Miten pyykinkuivaus kantsii hoitaa asunnossa ja miten kosteuden saa huoneistosta huitsin nevadaan, tuon opin ainakin.
Minä en näe tätä mitenkään ilkeänä palstana, koska en reagoi tiettyihin aloituksiin. Toki silloin pitää selata pari sivua taaksepäin ennen kuin löytää asiallisen aloituksen, mutta eihän mitään mediaa kuluteta niin, että otetaan vastaan kaikki kura mitä sillä sillä kertaa on tarjota. Jos täällä näkyisi aloituksen tekijän naama siinä aloituksen edessä, moni lakkaisi ajattelemasta, että ihmiset ovat ilkeitä ja inhottavia. He ymmärtäisivät, että ne joilla ei ole kykyä asettua toisten asemaan, viettävät täällä paljon aikaa tehden paljon aloituksia, koska eivät pärjää tosielämässä muiden ihmisten kanssa.
Täällä on ollut aloituksissa paljon sellaisia elämäntarinoita, jotka ovat auttaneet ymmärtämään samassa elämäntilanteessa olevia kavereitani ja myös itseäni. On myös virkistävää lukea, jos joku on eri mieltä kanssani, ja pystyy loogisesti ja asiallisesti perustelemaan sen mielipiteensä. Siitä saa itselleenkin aina jotain uutta mietittävää.
Että alatyyliä pidetään normaalina ja hyväksyttävänä tyylinä.
Palsta on omalta osaltaan herkistänyt kriittistä lukemista ja tuottanut runsaasti käytännön esimerkkitapauksia kirjoitusten ja kommenttien moninaisuuden totuudellisuudesta: syventänyt ymmärrystä, ettei kaikkea kirjoitettua - kuten ei sanottuakaan - pidä eikä kannata ottaa totuutena sellaisenaan, eikä kaikkea - lähimainkaan! - ole edes tarkoitettu vakavasti otettavaksi.
Kaiken tänne suolletun suodatus yhdessä maailmantiedon ja oman elämänkokemuksen tuella avittaa näkemään kirjoitusten todellisen rikkauden: oikean ja vilpittömän tiedonjakamisen, huumorin eri tasoineen, päättömän pahanolon purun, villin tuuletuksen, kaunaisen katkeruuden, ja tietoisen harhaanjohtamisen. Sanoisin, että täällä kaikki kukat kukkii rönsyineen, ja jopa ruusutkin tuoksahtelee!
Omalta osaltani voin lisäksi sanoa, että ymmärrän taas naisia piirun verran syvällisemmin:)
Opein ettei kaikki ole miltä näyttää. En suoranaisesti av-palstalta kylläkään.. Kuulin sivukorvalla, kuinka 12v pikkuveljeni on ahkera aaveilija. Kuulemma paras palsta ikinä.. Tämän vuoksi en usko enää sanaakaan,jota täältä lukee enkä tee ainuttakaan aloitusta vaan haen tietoni jostain muualta.
Mies ja nainen eivät voi olla ystäviä, varsinkaan jos lähettelee useita viestejä useaan otteeseen esim viikon aikana. Puheluista puhumattakaan!
Ei ne ole silloin ystäviä vaan ne ovat rakastuneita toisiinsa! Joo-o.
Petetty ei riko lakia, jos "vahingossa" lukee kumppaninsa viestit puhelimesta, spostit ja facen viesti. Sehän on vaan ihan oikeutettua ja sallittua, mut auta armias jos kumppani pläräiski tämän rikollisen viestit. Siitähän se sota vasta nousiskin.
Suomen lain koura ei yletä av-mammojen koteihin, koska he omistavat miehensä ja näin ollen saavat mieheltään salaa tutkia kaikki viestit.
Av-mammat saa myös haukkua ja solvata muita ihmisiä, mutta itse av-mammathan on niitä täydellisiä ihmisiä joista ei voi kukaan sanoa mitään pahaa! Ikinä!
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 11:03"]
Mies ja nainen eivät voi olla ystäviä, varsinkaan jos lähettelee useita viestejä useaan otteeseen esim viikon aikana. Puheluista puhumattakaan! Ei ne ole silloin ystäviä vaan ne ovat rakastuneita toisiinsa! Joo-o. Petetty ei riko lakia, jos "vahingossa" lukee kumppaninsa viestit puhelimesta, spostit ja facen viesti. Sehän on vaan ihan oikeutettua ja sallittua, mut auta armias jos kumppani pläräiski tämän rikollisen viestit. Siitähän se sota vasta nousiskin. Suomen lain koura ei yletä av-mammojen koteihin, koska he omistavat miehensä ja näin ollen saavat mieheltään salaa tutkia kaikki viestit. Av-mammat saa myös haukkua ja solvata muita ihmisiä, mutta itse av-mammathan on niitä täydellisiä ihmisiä joista ei voi kukaan sanoa mitään pahaa! Ikinä!
[/quote]
Ja sinä haluaisit nähdä meidät kaikki nii-in sinisimmuisina:-D
Puolipaneli vasta tekee oikean wt:n. Av mammoille on mahdollista että pillerit tai kierukka pettää:D
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 11:03"]
Mies ja nainen eivät voi olla ystäviä, varsinkaan jos lähettelee useita viestejä useaan otteeseen esim viikon aikana. Puheluista puhumattakaan! Ei ne ole silloin ystäviä vaan ne ovat rakastuneita toisiinsa! Joo-o. Petetty ei riko lakia, jos "vahingossa" lukee kumppaninsa viestit puhelimesta, spostit ja facen viesti. Sehän on vaan ihan oikeutettua ja sallittua, mut auta armias jos kumppani pläräiski tämän rikollisen viestit. Siitähän se sota vasta nousiskin. Suomen lain koura ei yletä av-mammojen koteihin, koska he omistavat miehensä ja näin ollen saavat mieheltään salaa tutkia kaikki viestit. Av-mammat saa myös haukkua ja solvata muita ihmisiä, mutta itse av-mammathan on niitä täydellisiä ihmisiä joista ei voi kukaan sanoa mitään pahaa! Ikinä!
[/quote]
Ja sinä haluaisit nähdä meidät kaikki nii-in sinisimmuisina:-D
[/quote]
En suinkaan, mutta foliohattuja kannattais aika helvetin monen alkaa kyhäämää.
Miks helvetissä.stressata jostain "pettääköhän toi mun kultahanimussukkapussukkapipulipupu?! siis pakkohan sen on ku se salaa laittaa multa pari viestiä, mitkä sain selville ku luin 'vahingossa' sen viestit kaikkialt. mut siis ku hei, mähän saan tehä mitä vaa ku mä omistan mun kultahanimussukkapussukkapipulipupun, ni mä saan tehä sille mitä haluun, mut se ei saa ees pierast ilman mun lupaa."
En tajuu, miten helvetis ykskää teist stressi-elluista on enää ees hengissä.
Mulla ukko saa pettää niin paljon ku haluaa, kiinni jos jää ni asia on eri, muutoin yks lysti.
Mut tätähän EI SAA sanoa äänee, ainakaa täällä!
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 11:03"] Mies ja nainen eivät voi olla ystäviä, varsinkaan jos lähettelee useita viestejä useaan otteeseen esim viikon aikana. Puheluista puhumattakaan! Ei ne ole silloin ystäviä vaan ne ovat rakastuneita toisiinsa! Joo-o. Petetty ei riko lakia, jos "vahingossa" lukee kumppaninsa viestit puhelimesta, spostit ja facen viesti. Sehän on vaan ihan oikeutettua ja sallittua, mut auta armias jos kumppani pläräiski tämän rikollisen viestit. Siitähän se sota vasta nousiskin. Suomen lain koura ei yletä av-mammojen koteihin, koska he omistavat miehensä ja näin ollen saavat mieheltään salaa tutkia kaikki viestit. Av-mammat saa myös haukkua ja solvata muita ihmisiä, mutta itse av-mammathan on niitä täydellisiä ihmisiä joista ei voi kukaan sanoa mitään pahaa! Ikinä! [/quote] Ja sinä haluaisit nähdä meidät kaikki nii-in sinisimmuisina:-D [/quote] En suinkaan, mutta foliohattuja kannattais aika helvetin monen alkaa kyhäämää. Miks helvetissä.stressata jostain "pettääköhän toi mun kultahanimussukkapussukkapipulipupu?! siis pakkohan sen on ku se salaa laittaa multa pari viestiä, mitkä sain selville ku luin 'vahingossa' sen viestit kaikkialt. mut siis ku hei, mähän saan tehä mitä vaa ku mä omistan mun kultahanimussukkapussukkapipulipupun, ni mä saan tehä sille mitä haluun, mut se ei saa ees pierast ilman mun lupaa." En tajuu, miten helvetis ykskää teist stressi-elluista on enää ees hengissä. Mulla ukko saa pettää niin paljon ku haluaa, kiinni jos jää ni asia on eri, muutoin yks lysti. Mut tätähän EI SAA sanoa äänee, ainakaa täällä!
[/quote]
Meillä on myös periaattei hei..:)
Mulle on tullut suurena yllätyksenä se kuinka äiti-ihmiset voivat olla niin julmia ja suvaitsemattomia toisiaan kohtaan. Kuvottaa oikein ajatellakin että opettavatko näitä samoja asioita jälkikasvulleen? Sulattaako äitiys monien aivot vai mistä se agressiivisuus toisten valintoja ja elämää kohtaan kumpuaa, jos joku tekeekin jonkun asian toisin kuin itse sen tekisi?
Esim. jos joku tarvitsee omaa aikaa vauva-aikana ja lapsen isä on tuon ajan OMAN lapsensa kanssa, äiti on samantien HUONO ÄITI. Jos äiti ei syystä tai toisesta imetä taaperoksi asti, hän on HUONO ÄITI. jne. jne lista on loputon.
Tämä mulle on tullut palstalla vasta tutuksi. Joko omat äitituttavat eivät kehtaa ääneen ja päin naamaa tuomita toisia niin kriittisesti tai sitten mulle on vaan osunut hyvät kaverit.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 11:31"]
Mulle on tullut suurena yllätyksenä se kuinka äiti-ihmiset voivat olla niin julmia ja suvaitsemattomia toisiaan kohtaan. Kuvottaa oikein ajatellakin että opettavatko näitä samoja asioita jälkikasvulleen? Sulattaako äitiys monien aivot vai mistä se agressiivisuus toisten valintoja ja elämää kohtaan kumpuaa, jos joku tekeekin jonkun asian toisin kuin itse sen tekisi?
Esim. jos joku tarvitsee omaa aikaa vauva-aikana ja lapsen isä on tuon ajan OMAN lapsensa kanssa, äiti on samantien HUONO ÄITI. Jos äiti ei syystä tai toisesta imetä taaperoksi asti, hän on HUONO ÄITI. jne. jne lista on loputon.
Tämä mulle on tullut palstalla vasta tutuksi. Joko omat äitituttavat eivät kehtaa ääneen ja päin naamaa tuomita toisia niin kriittisesti tai sitten mulle on vaan osunut hyvät kaverit.
[/quote]
Johtuu siitä, että täällä on niin sikamaisen helppoa heittää provona myös tollasta. Olen ihan varma ja vakuuttunut siitä, että moni heittäjistä tekee sen vaan ihan omaksi ilokseen joku tuima kommentti odotuksissaan.. Enpä jaksa usko, että kovin moni pitää sinua tai jotakuta muuta huonona noin inhimillisen jutun takia, joten tsemppiä!:)
Olen kuulemma ryssä, vaikka olen Suomessa syntynyt, Suomen kansalainen ja äidinkieleni on suomi.