Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustan olleeni pick me girl.

Vierailija
25.09.2021 |

Muistan kuinka palavasti halusin pojilta huomiota ja mielistelin heitä olemalla yksi jätkistä. Lonksutin kovaa leukojani tyttöjen jutuille, ja aloin jopa harrastaa kartingia vaikken sisimmässäni siitä perustanut. Minulla oli myös äiti, joka ei koskaan sopinut tytön muottiin, vaan oli lapsena leikkinyt vain poikien kanssa. Kuitenkin pukeuduin kun tavallinen nuori tyttö ja meikkasin. Tuo vaihe ei kestänyt kuin yläasteajan, mutta nyt aikuisena minua jotenkin hävettää... Miten olen ollut polkemassa tyttöjä ja naisia alas.

Minulla on yksi ystävä joka on transmies. Hän on puhunut siitä, mikä shokki oli tajuta kuinka etuoikeutettua on olla mies ja jo perusarki on paljon helpompaa, kun ei tarvitse kuunnella kommentteja ulkonäöstä eikä kukaan hyökkää kimppuun pimeillä kujilla.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suurin osa meistä 30+ naisista on ollut noita. Meidät on kasvatettu siihen, että naisellisuus on heikkoutta. Tosin tätä näkyy vieläkin joissain piireissä, joissa yritetään kasvattaa sukupuolineutraalisti. Ajatus on tärkeä, mutta jostain kumman syystä tuo tuntuu koskevan lähes yksistään tyttömäisiä juttuja. Tyttöjä kannustetaan pukeutumaan poikamaisesti ja harrastamaan poikien harrastuksia. 

Vierailija
2/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi 45+ naisten kokemus että mitä pick me -naiselle tapahtuu kun hän alkaa muuttua näkymättömämmäksi naisena. Vieläkö oman sukupuolen dissaamisella saa positiivista huomiota miehiltä. Voiko vaihdevuosi-ikäinen nainen olla miesten porukassa hyvä jätkä. Ja kysyn tätä ihan tosissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Lonksutin kovaa leukojani tyttöjen jutuille

Onhan nämä "muiden tyttöjen" jutut mitä on. Siksi markkinamiehet rakastavat "muita tyttöjä".

>Minulla oli myös äiti, joka ei koskaan sopinut tytön muottiin

Tuohan on hyvä asia

>nyt aikuisena minua jotenkin hävettää... Miten olen ollut polkemassa tyttöjä ja naisia alas.

Eli hylkäsit tolkun omaksuaksesi feminismin ja laumamentaliteetin vuoksi. Tämä osa sen todistaa:

>Minulla on yksi ystävä joka on transmies.

Palaan kyllä tähän

>Hän on puhunut siitä, mikä shokki oli tajuta kuinka etuoikeutettua on olla mies ja jo perusarki on paljon helpompaa, kun ei tarvitse kuunnella kommentteja ulkonäöstä eikä kukaan hyökkää kimppuun pimeillä kujilla.

Kuulostaa siltä, että äänestät näiden kujahyökkäysten tuomista Suomeen. Todisteena transmies ystävänä ja feministisen laumamentaliteetin omaksuminen.

Vierailija
4/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tyttöjen jutut olivat mm. poikabändien fanittaminen, muoti, meikit ja pehmeistä asioista puhuminen. Tytöt yleensä käyvät keskustelua syvemmistä aiheista mm. perheestä huolehtimisesta ja tulevaisuuden haaveammateista, minä puhuin vain moottoreista, lätkästä ja siteerasin Kummeleita. Siitäkin huolimatta vaikka itse lakkasin kynsiäni ja länttäsin naamaani kilon verran meikkiä, en halunnut puhua ehostautumisesta koska se aiheutti jotain ihmeellistä häpeää. -ap

Vierailija
5/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi 45+ naisten kokemus että mitä pick me -naiselle tapahtuu kun hän alkaa muuttua näkymättömämmäksi naisena. Vieläkö oman sukupuolen dissaamisella saa positiivista huomiota miehiltä. Voiko vaihdevuosi-ikäinen nainen olla miesten porukassa hyvä jätkä. Ja kysyn tätä ihan tosissani.

Ei saa. 

Vierailija
6/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen tuollainen koska olen sellainen. Kiinnostaa tekeminen enemmän kuin puhuminen. En jaksa yleensä naisporukoissa yhtään, tuun hulluksi siitä keskustelutavasta.

Asia ei varmaan tule muuttumaan.

Vierailija
7/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi järjetön uusi nimike. Täysin mielenvikaista keksiä jotain tuollaisia nimityksiä joka ikiselle, ihan tavalliselle asialle. No saahan sillä klikkauksia, mikä lieneekin se ainoa tarkoitus.

Vierailija
8/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote = Visitor] I would be interested in the experience of 45+ women that what happens to a pick me woman when she starts to become more invisible as a woman. Still, dissecting your own sex gets positive attention from men. Can a menopausal woman be a good dude in a men’s gang. And I'm asking this seriously. [/ Quote]

Jos metsästät suomalaisia ​​naimisissa olevia miehiä FB: ssä ja IG: ssä - tee kuten kullankaivaja Bolognassa, Beatriz Grimaldi tekee ja löydät miehen.

Vierailija
9/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote = Visitor] I would be interested in the experience of 45+ women that what happens to a pick me woman when she starts to become more invisible as a woman. Still, dissecting your own sex gets positive attention from men. Can a menopausal woman be a good dude in a men’s gang. And I'm asking this seriously. [/ Quote]

Jos metsästät suomalaisia ​​naimisissa olevia miehiä FB: ssä ja IG: ssä - tee kuten kullankaivaja Bolognassa, Beatriz Grimaldi tekee ja löydät miehen.

Miksi ihmeessä käänsit viestini englanniksi?

Vierailija
10/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen tuollainen edelleen, nyt kolmekymppisenä. Oikeastaan mitä enemmän olen naisporukoissa, sitä enemmän ärsyttää "muijien jutut".

Kuka jaksaa tunti tolkulla keskustella kodinlaitosta ja puutarhasta? Tai mitä on taas löytänyt shoppailureissulla? En sano, että KAIKKI naiset ovat tällaisia, mutta kyllä oman kokemukseni mukaan suurin osa. En nosta itseäni jalustalle, mutta ei vain ole yhteisiä kiinnostuksen kohteita monien naisten kanssa.

Vierailija
11/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vela, kerrostaloasukas, ei kiinnosta sisustaminen, muoti tai shoppailu. Ihan hyvin olen löytänyt puheenaiheita naisten kanssa silti. Tottakai on aina yksilöitä, jotka pystyvät puhumaan vain hyvin kapea-alaisesti jostain oman elämänpiirin asiasta, mutta tällaisia on kyllä miehissä useammin.

Vierailija
12/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen tuollainen edelleen, nyt kolmekymppisenä. Oikeastaan mitä enemmän olen naisporukoissa, sitä enemmän ärsyttää "muijien jutut".

Kuka jaksaa tunti tolkulla keskustella kodinlaitosta ja puutarhasta? Tai mitä on taas löytänyt shoppailureissulla? En sano, että KAIKKI naiset ovat tällaisia, mutta kyllä oman kokemukseni mukaan suurin osa. En nosta itseäni jalustalle, mutta ei vain ole yhteisiä kiinnostuksen kohteita monien naisten kanssa.

Puutarhasta kyllä voi keskustella loputtomiin, eikä se ole mitenkään erityisesti naisellinen aihe. Vähän outoa edes ajatella että olisi.

Vierailija
13/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen raksalla ja tykkään siitä letkeästä ilmapiiristä mikä miesten kanssa on, mutta en nyt taas tajua että miksi tästä pitäisi suoraan johtaa että en viihdy naisten kanssa. Viihdyn heidänkin kanssaan. Mikä siinä on että niin monet naiset kokevat tarpeelliseksi tehdä tuollaista joko/tai asettelua?

Vierailija
14/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off-topic: mitä luulet leikkauttiko naisystäväsi tissinsä pois vain, koska ei tiennyt kuinka suhtautua tuntemattomien vislauksiin? Oltiinko naiseutensa kenties riistetty tuolla pimeällä kujalla jonain iltana? Mietin sillä, olisiko tämä kehodysforia voitu parantaa riittävällä psykoterapeuttisella hoivalla.

Vierailija
15/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan suurin osa meistä 30+ naisista on ollut noita. Meidät on kasvatettu siihen, että naisellisuus on heikkoutta. Tosin tätä näkyy vieläkin joissain piireissä, joissa yritetään kasvattaa sukupuolineutraalisti. Ajatus on tärkeä, mutta jostain kumman syystä tuo tuntuu koskevan lähes yksistään tyttömäisiä juttuja. Tyttöjä kannustetaan pukeutumaan poikamaisesti ja harrastamaan poikien harrastuksia. 

Mitä niin hienoa on siinä tyttömäisyydessä? Ponit, prinsessat ja muut jokainen tyttö käy läpi jokatapauksessa. Pienet tytöt kiusaa toisiaan jopa vaatteiden värin perusteella ja tiuskivat ja juonivat kuten joissakin piirretyissä ja juoruilemalla ne opetetetaan- tyttöjen tavoille. Mitä hienoa on kieroiussa ja syrjimisessä, tiuskimisessa? Se että on uudet (pinkit) vaatteet ei tee ketään paremmaksi, että voi katsoa ketään vinoon.

Meillä ysärin lapsilla ei ollut jatkuvasti uusia vaatteita. Homasin tämän syrjimisen jo kun lapsella oli vihreä toppahaalari, ei otettu leikkiin - kun pinkki Didrikson päällä, otettiin. Samoin aikuisilla, kaikkien naisten tulee olla mukama samanlaisia, uudet kuteet ja

uudet Didriksonin takit päällä. Apua jos tukka on vähän joskus sotkussa, ja kotona on tuolin karmilla villapaita. Olet huono ihminen heti.

Pääseekö sitten paremmin naimisiin, miehen ikeen alle tuntemaan olonsa joksikin teiniksi, jos oikein kiltisti on nainen, miehelle, mutta ei vertaisilleen.

Se mitä harrastuksia lapsilla on, ei liity mitenkään naiseuden halveksumiseen. Kunnon nainen erottaa jyvät akanoista ja tiputit kanoista, eikä usko vain miehisyyden voimaan. Ei selkäänpuukota sisariaan, vaan uskoo heidän voimaan. Aamen.

Vierailija
16/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena naisellinen nainen ja tykkäsin laittaa itseäni. Ihmeellistä miten hormoonit tuohon vaikuttaa.

Myös se, että jäin sinkuksi ja joudun hoitamaan autot mökit kaikki yksin, vaikutta niin ettei naiselliset jutut enää kiinnosta niin paljon. Ymmärrän miksi tämänikäiset naiset usein alkaa käyttää vain lenkkareita, farkkuja ja hupparia ja leikkaavat tukan lyhyeksi. Käytännöllisyys ja kätevyys, mukavuus alkaa olla tärkeää kun kaikenlaista pientä kiusaa alkaa tulla ikääntyvän ruumiin taholta.

Tässä vaiheessa myös harmittaa ns naisten hömppäasioihin tuhlattu aika. Se olisi ollut paljon parempi käyttää rahakkaan ammatin opiskeluun, tai vielä olennaisemmin, rakennustekniikan seuraamiseen ja varojen hoidon opiskeluun. Miehillä on etumatka näihin kun he keskenäänkin puhuvat asioista, jotka ovat oleellisia yhteiskunnassa elämisen ja menestymisen kannalta. Naisilla pyörii jutut ihmissuhteiden ympärillä ja vallantavoittelu tapahtuu niiden kautta toissijaisin keinoin.

En halveksu kummankaan sukupuolen asioita, mutta liiallinen painottuminen vain toiseen ääripäähän on vahingollista. ”Miesten asiat” tuntuisi olevan kuitenkin tärkeämpiä ja niihin kannattaisi panostaa.

Vierailija
17/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noin todella on, niin ei tarvitse enää miettiä miksi syntyvyys laskee.

Vierailija
18/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et ole yksin. Uskon, että lähes jokainen tyttö käy läpi tuon vaiheen nykyisessä kulttuurissamme, allekirjoittanut mukaan lukien. Aina se ei ehkä ole niin stereotyyppistä ja voimakasta, mutta varmasti itse kullakin on ollut ajatuskulkuja siitä miten on "parempi" kuin muut naiset koska on kiinnostunut urheilusta/autoista/luonnontieteistä/politiikasta/tmv tähän joku yleisesti miehiseksi mielletty asia. Ja että juurikin ylikorostuu se, että stereotyyppisesti naiselliset jutut on "turhia, tylsiä ja turhamaisia"  - vaan miesten harrastamat, ihan yhtä pinnallisiksi mielletyt jutut (kuten vaikkapa elekroniikan hamstraaminen, pelaaminen tai kehonrakennus) eivät ole. Uuden auton saa ostaa ilman varsinaista tarvetta (ja mersuhan sen olla pitää, oli varaa tai ei) mutta auta armias jos nainen käy vaatekaupoilla tuhlailemassa.

Nämä asenteet ovat syvässä minussa itsessänikin, vaikka olen sinua nuorempi. Ei auta kuin koittaa parhaansa mukaan tiedostaa niitä ja ehkä pikkuhiljaa sen myötä alkaa myös kyseenalaistamaan omia ajatusmallejaan ja tapojaan. Mutta se on toki hidasta ja vaikeaa, ja tekee usein kipeää. Joten tavallaan ymmärrän pick me girlejä - heillä on varmaan osittain helpompaa. Sen kun pelaavat muiden (miesten) säännöillä, kyseenalaistamatta tai vaatimatta arvostusta muuten kuin toisia naisia ja naiseutta alentavien tekojen ja puheiden kautta.

Vierailija
19/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä meikkaaminen on tietynlaista pick me girl -hommaa myös. Kosmetiikkateollisuus perustuu naisten itseinhon lisäämiselle ja markkinoinnissa korostetaan nimenomaan miesten miellyttämistä. Esim. Alicia Keys ei enää meikkaa ollenkaan ja hän on nykyään idolini. Miehillekin on olemassa ryppyvoiteita mutta niitä ei mainosteta missään. Eikä Cambridge-laihduttamista markkinoida miehillä. 

Vierailija
20/40 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena naisellinen nainen ja tykkäsin laittaa itseäni. Ihmeellistä miten hormoonit tuohon vaikuttaa.

Myös se, että jäin sinkuksi ja joudun hoitamaan autot mökit kaikki yksin, vaikutta niin ettei naiselliset jutut enää kiinnosta niin paljon. Ymmärrän miksi tämänikäiset naiset usein alkaa käyttää vain lenkkareita, farkkuja ja hupparia ja leikkaavat tukan lyhyeksi. Käytännöllisyys ja kätevyys, mukavuus alkaa olla tärkeää kun kaikenlaista pientä kiusaa alkaa tulla ikääntyvän ruumiin taholta.

Tässä vaiheessa myös harmittaa ns naisten hömppäasioihin tuhlattu aika. Se olisi ollut paljon parempi käyttää rahakkaan ammatin opiskeluun, tai vielä olennaisemmin, rakennustekniikan seuraamiseen ja varojen hoidon opiskeluun. Miehillä on etumatka näihin kun he keskenäänkin puhuvat asioista, jotka ovat oleellisia yhteiskunnassa elämisen ja menestymisen kannalta. Naisilla pyörii jutut ihmissuhteiden ympärillä ja vallantavoittelu tapahtuu niiden kautta toissijaisin keinoin.

En halveksu kummankaan sukupuolen asioita, mutta liiallinen painottuminen vain toiseen ääripäähän on vahingollista. ”Miesten asiat” tuntuisi olevan kuitenkin tärkeämpiä ja niihin kannattaisi panostaa.

Mutta eikö tuo ole melko mustavalkoista ajattelua - että kaikki naisellisuus on ollut vain ajan tuhlausta? Oletko tosiaan sitä mieltä, että esim tunnetaidot ja kyky ylläpitää ja luoda merkityksellisiä ihmissuhteita ei vaikuttaisi elämänlaatuun vähintäänkin yhtä paljon kuin varallisuus?

Toisekseen, onko mielestäsi tulevaan varautuminen esim. varallisuuden hoidon ja keräämisen muodossa nimenomaan miehistä? Minusta se on pikemminkin naisellista. Naiset ovat kautta aikain hoitaneet kotitalouden ja varautuneet seuraavan vuoden huonoon satoon jne, koska naiset ovat olleet päävastuussa ei pelkästään itsestään, vaan myös jälkikasvustaan ja mahdollisesti vanhuksista ja muista hoidettavista.

Jos et ole kantanut huolta huomisesta nuorena, ei ehkä kannata syyttää siitä naiseutta. Syytä ennemmin nuoruutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme