Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö ihan normaalit ihmiset polttavat tupakkaa?

Vierailija
13.11.2014 |

Olen huomannut tuttavapiirissäni, että viimeisen 10 vuoden aikana kun on mm. tullut tupakkalain tiukennuksia ja tupakoinnista on keskusteltu paljon julkisuudessa, viimeisetkin ns. fiksut ihmiset ovat lopettaneet tupakoinnin. He ovat myös tehneet sen vähin äänin ilman mitään hehkutusta että jes, onnistuin... ikään kuin häviten sitä, että ovat aiemmin tupakoineet.

Onko enää paljoa fiksuja, koulutettuja ja menestyviä ihmisiä, jotka jatkavat tupakointia? Hieno juttu, jos ei.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, kysy vaan kuinka paljon. Ovat vaan muuttuneet salakessuttelijoiksi.

Vierailija
2/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kessu palaa vieläkin. Olen vakuutusyhtiössä töissä, jonka konttori sijaitsee kauppakeskuksessa. Tupakkapaikalla porukkaa on siivoojasta pukumiehiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan nuoret polta oikeastaan kukaan. Yliopistolla ei näy ovien luona ketään kessuttelemassa toisin kuin vain kymmenen vuotta sitten.

Vierailija
4/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori, en polta.

Inhottaa ihmiset, jotka polttavat. Ajattelen heidän olevan jollain tapaa huonompia. Jopa tietyistä ystävistäni ajattelen näin.

Koulutustaso ja ammatti ei liity tupakointiin tai tupakoimattomuuteen. Kyllä se herra tai rouva tohtorikin voi jollain tapaa olla sivistymätön tai huonompi ihminen. Esimerkiksi tupakoidessaan.

Vierailija
5/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isossa ystäväpiirissä ei polta kuin yksi mies, jolla on myös alkoholiongelma. Ystäväpiirini on pääosin akateemisia.

Vierailija
6/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kansainvälisessä yrityksessä myyntipuolella, taustalla kaupallinen korkeakoulututkinto. Mun tiimissä polttaa kuudesta kolme, joista siis minä tiiminvetäjänä (ikä 35) olen yksi, tiimiin kuuluva dippainssi (ikä 40+) toinen, ja uusin tiimin jäsen, reilu parikymppinen kundi, polttaa kanssa. Ja ollaan tosiaan "fiksuja ihmisiä". 

Vierailija
7/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 16:17"]Olen töissä kansainvälisessä yrityksessä myyntipuolella, taustalla kaupallinen korkeakoulututkinto. Mun tiimissä polttaa kuudesta kolme, joista siis minä tiiminvetäjänä (ikä 35) olen yksi, tiimiin kuuluva dippainssi (ikä 40+) toinen, ja uusin tiimin jäsen, reilu parikymppinen kundi, polttaa kanssa. Ja ollaan tosiaan "fiksuja ihmisiä". 
[/quote]

Fiksuja ihmisiä, kaupallinen koulutus. Tämä oli aika hauska.

Vierailija
8/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Vain yhteiskunnan pohjasakka tupakoi.

Vierailija
9/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä isossa sairaalassa, kyllä vaan yllättävän moni henkilökuntaan kuuluvista polttaa, ihan huipulta alempiin ammatteihin asti. Mutta salaa.

Vierailija
10/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten tunne kovin montaa tupakoitsijaa. On sitten luultavasti vähentynyt. Luulen, että nuorissa tupakoinnin aloittaa ns. "amistyypit" helpommin kuin muut. Mutta minun ikäluokassani ei voi sanoa, että vain yhteiskunnan pohjasakka tupakoi, vaan heitä löytyy ihan kaikista ryhmistä.

Vierailija
11/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/12 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten kuin poikkeuksen raskaassa tilanteessa (avioero tms.). Siis entiset polttajat voivat sortua. Mielestäni sitä ei katsota mitenkään kauhean pahalla. Mutta jotenkin tuntuu, että kaikki tietävät, että se ei kuulu "normaaliin elämään" enää nykyisin...