En osaa päättää, ottaisko äitiyspakkauksen vai rahan..
Kommentit (25)
Riippuu siitä löytyykö sinulta vauvatavaraa entuudestaan.
Jos ei ole vielä mitään niin pakkaus kannattaa ottaa. Siinä olevat tavarat maksavat kaupasta ostettuina huomattavasti enemmän,kuin mitä se rahallinen korvaus on.
Otin rahana ja ostin sillä kaikki samat tarvikkeet ja kaikki ekan vuoden vaatteet.
Rahana ottaisin. Otin tyhmänä pakkauksen viimeksi ja käyttämättä jäi suurin osa.
Ajattelin rahana ottaa tällä kertaa. Ekasta lapsesta saadut tavarat on vielä hyvässä kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 16:23"]Rahana ottaisin. Otin tyhmänä pakkauksen viimeksi ja käyttämättä jäi suurin osa.
[/quote]
Ihmettelen aina, että miksi jää käyttämättä? Etkö tykännyt kuoseista vai mikä oli? Osahan on alkuun isoja joo, mutta hihoja voi kääriä ja sopiihan ne sitten myöhemmin. Miten esim. ulkoiluvaatteet voi jäädä käyttämättä? En ymmärrä. Kestovaipat ehkä poikkeus, mutta muuten niille kaikille tulee kyllä käyttöä, ellei se ulkonäkö ole sitten niiiiiiin tärkeää. Ulkonäkökin kamppeilla musta ihan ok ja neutraali, vain nirppanokille ei kelpaa.
Otin ja ottaisin edelleen rahana. Jos ei karsasta käytettyjä vauvanvaatteita, niin kirppareilta saa hyviä vaatteita edullisesti, alkaen muutamasta sentistä muutamaan euroon. Varsinkin äitiyspakkausvaatteita myydään erityäin halvalla kirpparilla. Vauvanvaatteiden käyttöikä on niin lyhyt, etteivät ne ehdi mennä yhdellä tai kahdella käyttäjällä vielä miksikään.
Sillä äitiysrahalla saat äitiyspakkauksen makuupussin tai pari, kaikki samat sisävaatteet kuin pakkauksessa, ja lisäksi oikeankokoisen talvihaalarin sekä muita tarvikkeita. Sellaisina kuin itse haluat. Toki vaivaa pitää nähdä vähän enemmän.
Otin ekalle tokalle en. Meillä käytössä oli makuupussi ja se täkki ja lakanat. Ruokalapullekkin oli käyttöä ja päiväunilla taisi olla se kevyt toppapuku. Se toppapuku olen niin törkeän ruma , että annoin sen kaverille. Yöpukuna sitten meni ne potkarit ja bodyt. Joku college paita ja housutkin taisi olla, mutta nekin oli tosi rumat joten käyttämättä jäi.
Nykyäänhän tuon pakkauksen vaatteet näkyy netistä joten voit etukäteennkattoa onko ne vaatteet mieluisia.
Jos vaatteet miellyttävät niin kannattaa ottaa äitiyspakkaus. Itse otin ensimmäisen lapsen kohdalla ja suurinta osaa tavaroista käytettiin. Toiselle en ota koska makuupussi, kynsisakset, harja, lämpömittari jne ovat kaikki vielä hyvässä kunnossa ja voidaan käyttää seuraavallakin, ja lisäksi haluan valita vaatteet itse nyt kun tiedän kokemuksesta mistä tykkään ja mitkä vaateet ovat vauvalla käytännöllisiä.
Otin pakkauksen esikoiselle ja kolmannelle. Ikäeroa 8v. Nyt vaatteet oli nätimpiä mutta en pidä edelleenkään niistä potkuhousuista :D aina käytän body, sukat ja (vyötärölle ulottuvat) trikoohousut ym. Haalari oli kerrankin fiksu!!! Mutta jos esikoisen tavarat olisivat olleet tallella siistinä niin rahana olisin ottanut
Rahana otin. Ulkomailla asun ja sain sillä rahalla valtavan kasan vaatteita.
Otin esikoiselle pakkauksena ja samoin seuraavalle, vaikka ikäeroa tuleekin olemaan vain puolitoista vuotta. Mielestäni äitiyspakkaus on kuin joululahja. Sen avaaminen ja tutkiminen on niin ihanaa. Se rahasumma on aika pieni. Ei sillä kovin kummoista määrää tavaraa saa, jos uutena haluaa ostaa. Itse inhoan kirppareita. En käy niissä koskaan.
Otin viime pakkaus tammikuussa syntyneille vauvalle. Harmi kun talvi haalari ei tullut käyttön. Ensin se oli iso ja nyt syksyllä se on pieni. Eli käyttämätön.
Vaatteista osa myös käyttämätön koska potkuhousut ei tullut käyttön, vain tavan poksyt
Molemmilla kerroilla otin rahaa koska sain oman veljen vanhoja vaatteita paljon, en tarvinnut ostaa juuri mitään... Jos sinulla on vauvalle paljon tarvikkeita, voit rahalla hankkia jotain ekstraa / luksusta tai sit vaan käyttää elämiseen kuten minä...
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 21:52"]
Otin viime pakkaus tammikuussa syntyneille vauvalle. Harmi kun talvi haalari ei tullut käyttön. Ensin se oli iso ja nyt syksyllä se on pieni. Eli käyttämätön. Vaatteista osa myös käyttämätön koska potkuhousut ei tullut käyttön, vain tavan poksyt
[/quote]
Tavalliset pöksyt.
Anteeks meni kesken.
Vain tavan housut oli mukavat. boodit ja paidat kovassa käytössä. Myös tuo villahaalari on tosi mukava.
Laatikkossä on tosi miellyttävä nukkua, pieni ja turvallinen lämmin pesä pikkuvauvalle. Maku pussi käytetty kotona ja ulkona.
Vaatteiden laatu on hyvä ja moitteeton .
Paljon tämä raha on? Jos ei siis pakkausta ota t.utelias
Ota pakkaus. Uusi vauvasi ansaitsee sen kaiken uuden!
Ja saat höntä varten muistolaatikon siinä samalla. Sinne sitten jotain vaatteita säästöön ja saa ne itselleen, kun hönelle tulee vauva.
Ekalle ottaisin äitiyspakkauksen, lopuille rahan.