Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laman vaikutuksia meidän perheessä:

Vierailija
13.11.2014 |

-myytiin toinen auto pois, elämä on nyt enemmän sumplimista, mutta rahaa säästyy

-kierrätän enemmän veljesten vaatteita, ennen en jättänyt mitään vanhemmalta nuoremmalle

-olen alkanut käydä kaappeja läpi ja myyn ylimääräisiä pois. Ja huomannut, että muumi-astioiden kauppa on hiljentynyt!

-vertaan ruokakaupassa todella paljon hintoja, leivon leipää enemmän itse

-en käy enää kahvilla kun käyn ostoksilla

-en osta itselleni enää vaatetta kuin ehdottomaan tarpeeseen, sama lapsilla

-sammuttelen jo lähes fanaattisesti valoja talosta, pienennän lämmitystä ja lykkään puuta takkaan koska puut sei maksa mitään

-valitsin joulukuusen omalta tontila, tulee ilmaiseksi (ei kaadettu vielä)

Että anteeksi etten voi osallistua lamantappotalkoisiin, nettotulot tippui 1500e kuukaudessa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:33"]

Nämä on meidän hyvätuloisessa perheessä olle arkipäivää iät ja ajat:

-olen alkanut käydä kaappeja läpi ja myyn ylimääräisiä pois. Ja huomannut, että muumi-astioiden kauppa on hiljentynyt!

-sammuttelen jo lähes fanaattisesti valoja talosta, pienennän lämmitystä ja lykkään puuta takkaan koska puut sei maksa mitään

-valitsin joulukuusen omalta tontila, tulee ilmaiseksi 

Lisäksi kuusentaimia istutetaan lisää, jottei kuusifarmi lakkaa tuottamasta.

Vaikka on 2 autoa, niin samalla reissulla hoidetaan mahdollisimman monta asiaa.

Ostan monet asiat lapselle käytettynä: luistimet, pyörät yms)

Tärkeimpänä varmasti se, että ostetaan se mitä tarvitaan eikä sitä mitä just nyt halutaan.

[/quote]

Niin, meidän ei tarvinnut ennen miettiä. Kuusifarmia ei ole, vain piha missä onneksi takapihan metsää ja pari kitukasvuista kuusta.

[/quote]

Meidän "farmi" on sellanen 10-15 kuusta, 3 vuoden välein kasvamaan laitetettuja. Parin vuoden päästä saadaan varmaan omaa satoa, siihen asti käydään mutsin farmilla :)

Vierailija
2/10 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lama nyt muka on? Työttömyysaste on edelleen alle 8 % ja pörssikurssitkin ovat kaikkien aikojen huipuissaan. Enemmän tämä vaikuttaa nousukaudelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:30"]

Mikä lama nyt muka on? Työttömyysaste on edelleen alle 8 % ja pörssikurssitkin ovat kaikkien aikojen huipuissaan. Enemmän tämä vaikuttaa nousukaudelta.

[/quote]

Jaa-a.. meidän kaupungissa työttömyysaste on 20%, ei vaikuta nousukaudelta. Tajuatko, että alueellisia eroja ON.

Vierailija
4/10 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
5/10 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näin:

- ollaan jonossa edulliseen vuokra-asuntoon säätiöltä 

- vettä käytetään niin vähän kuin mahdollista

- autoa ei käytetä jos ei ole aivan pakko, pyöräillään/kävellään

- vaatteita ei osteta, lapsille on pakko ostaa ja ne ostan aina netistä tai alesta, mistä halvimmalla saa

Mut paljosta voidaan vielä tinkiä. Ensi vuonna tulee olemaan todella tiukkaa, joten olemme lopettamassa ensi vuodeksi kaikki harrastukset itseltä ja lapsilta, ja toivottavasti päästään edullisempaan asuntoon. Sitäkin ollaan mietitty, että oisko aivan kamala ajatus muuttaa toisen vanhemmille muutamaksi kuuakudeksi (kunnes valmistun, olen opiskelija) koska en vaan voi opiskella, tehdä lopputyötä ja käydä kolmivuorotyössä yhtä aikaa, en kykene siihen. 

Vierailija
6/10 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on juttuja mitä ihan tavalliset perheet on tehneet jo kauan! Mietipä miten ne oikeasti köyhät pärjää. ..

Vierailija
7/10 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeimpänä varmasti se, että ostetaan se mitä tarvitaan eikä sitä mitä just nyt halutaan.

Vierailija
8/10 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:33"]

[/quote]

Niin, meidän ei tarvinnut ennen miettiä. Kuusifarmia ei ole, vain piha missä onneksi takapihan metsää ja pari kitukasvuista kuusta.

Vierailija
9/10 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:22"]

Noi on juttuja mitä ihan tavalliset perheet on tehneet jo kauan! Mietipä miten ne oikeasti köyhät pärjää. ..

[/quote]

Niin varmaan onkin, mutta mulle ihan uusia juttuja. Ei enää käydä ulkomailla 2 kertaa vuodessa ja paria kertaa Tallinnassa. Kampaajalla olen käynyt viimeksi helmikuussa ja sen näkee. 

ap

Vierailija
10/10 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lama on vaikuttanut niin, että on ostettu pari halpaa asuntoa pakkohuutokauppojen ansiosta Silti edelleenkin leivon leivät, olen tehnyt niin jo ainakin 15 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi