Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut on tulipunaisia naamasta juostessaan?

Vierailija
25.09.2021 |

Olin itse kävelyllä ja näin jonkun naisen juoksemassa naama tulipunaisena ja mietin, että onkohan vähän liian kova vauhti. Vai ehkä joku sairaus? Suurin osa ihmisistä on normaalin värisiä juostessaan, varsinkin näin viileällä säällä.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja Cooperin testi.

Vierailija
2/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aidosti vaaleahiuksinen, siis todella blondi. Kulmakarvat valkoiset, samoin ripset. Tähän kuuluu haittapuolena se, että pintaverisuonet ovat täysin pinnassa, paljon enemmän kuin ihmisillä tavallisesti. Kaikkien pintaverisuonet aktivoituvat liikkuessa, mutta jos ne eivät ole pinnassa, eivät kasvot muutu punaiseksi. Jos ne ovat todella pinnassa, muuttuu todella punaiseksi. Itse olen SM-tason urheilija, eli kunto ei todellakaan ole huono, mutta menen tulipunaiseksi. Sama tapahtuu saunassa, kun pintaverisuonet aktivoituvat.

N22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rosacea ja saatan olla punainen muutenkin kuin juostessani. Asia ei kuitenkaan kuulu muille v*ttuakaan.

Käytkö ap kysymässä esim. syöpäpotilailta, miksi he ovat sairastuneet? Niin, onhan se kumma kun joillain on sairaus ja toisilla ei.

Vierailija
4/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aidosti vaaleahiuksinen, siis todella blondi. Kulmakarvat valkoiset, samoin ripset. Tähän kuuluu haittapuolena se, että pintaverisuonet ovat täysin pinnassa, paljon enemmän kuin ihmisillä tavallisesti. Kaikkien pintaverisuonet aktivoituvat liikkuessa, mutta jos ne eivät ole pinnassa, eivät kasvot muutu punaiseksi. Jos ne ovat todella pinnassa, muuttuu todella punaiseksi. Itse olen SM-tason urheilija, eli kunto ei todellakaan ole huono, mutta menen tulipunaiseksi. Sama tapahtuu saunassa, kun pintaverisuonet aktivoituvat.

N22

Kiitos, että selitit asian kansantajuisesti. T: Pigmentitön

Vierailija
5/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata urheilla jos naama punottaa. On merkki jostain heikkoudesta tai piilevästä sairaudesta

Vierailija
6/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti alkoholisti.

Vierailija
7/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties jonkinlainen sydänsairaus?

Vierailija
8/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N22

Ei hiusten värillä ole mitään merkitystä. Mä muutun tulipunaiseksi naamasta myös jos urheilen ja olen tummahiuksinen.

Vierailija
9/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti alkoholisti.

Mä olen absolutisti ja urheillessa naama on punainen kuin paloauto.

Vierailija
10/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoinen alkoholisti lähtenyt krapulassa lenkille. Siitä ei seuraa mitään hyvää.

Vierailija
11/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toi kerro siitä että kroppa/aineenvaihdunta todella toimii? Samoinhan jotkut kovakuntoiset hikoilevat ihan hitosti harjoitellessaan.

Vierailija
12/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N22

Ei hiusten värillä ole mitään merkitystä. Mä muutun tulipunaiseksi naamasta myös jos urheilen ja olen tummahiuksinen.

Kyse on pintaverisuonista ja ihonväristä.

Vierailija
13/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata urheilla jos naama punottaa. On merkki jostain heikkoudesta tai piilevästä sairaudesta

Joo, on parempi olla liikkumatta. Eiku...

Vierailija
14/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N22

Vaaleahiuksisilla ja punahiuksisilla pigmentin takia ilmiö on paljon yleisempi kuin muilla. Sinulla on punahiuksisen tai vaaleahiuksisen geenejä piilossa, eli ei näy ulkoasussasi eli hiuksissa, mutta näkyy verisuonistossa. Näin meille ainakin yliopistossa opetettiin.

N22

Vierailija
15/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rosacea saa kasvot hehkumaan punaisena, kylmä tuuli ja pakkanen sekä kesällä auringonpaiste. Liikunta hehkuttaa naamaa vielä enempi.

Vierailija
16/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman asian vuoksi työyhteisössä alettiin vihjailla alkoholinkäytöstäni. En käytä alkoholia.

Vierailija
17/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pintaverenkierto.

Vierailija
18/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, on parempi olla liikkumatta. Eiku...

Ei kaikissa sydänsairauksissa suositella raskasta liikuntaa.

Vierailija
19/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman asian vuoksi työyhteisössä alettiin vihjailla alkoholinkäytöstäni. En käytä alkoholia.

Alkoholistit yleensä kieltävät juomisensa. 

Vierailija
20/75 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavan näköisiä. Onko nää samoja jotka punastuu kun hermoilevat?