Mitä särkylääkettä menkkakipuihin? Miten apteekissa toimitaan?
En ole koskaan syönyt särkylääkkeitä tai käynyt apteekissa. Nyt alkoivat menkat ja pelkään, että kohta alkaa sattua ja voisin jotain lääkettä hakea. Mitä suosittelisitte? Voinko apteekissa vain hakea paketin hyllystä ja mennä kassalle? Eihän ne kysele mitään? Ja juu olen tosissani.
Kommentit (25)
Marssit rohkeasti apteekkiin sisään, haet särkylääkehyllystä Burana300 -paketin, menet kassalle maksamaan ja marssit ulos. Kukaan ei kysy mitään. Joku apteekin työntekijä voi tulla kysymään sulta hyllyn väliin, tarvitsetko apua ja voit vastata joko "ei kiitos" tai "Missä on Buranat?"
Tsemppiä ekaan apteekkikäyntiin, et voi mitenkään mokata itseäsi eikä sinun tarvitse kertoa kenellekään, miksi haluat ostaa särkylääkettä.
Ja äkkiä nyt vastauksia! Kivut alkavat piakkoin ja sitten on myöhäistä. Ap
Ibuprofeiinia (vaikuttava aine, löytyy ainesosaluettelosta). Löytyy mm. kauppanimillä Burana, Ibuxin, Ibusal jne. Haet särkylääkehyllystä paketin (400 mg varmaan alkuun ihan ok), menet kassalle ja maksat.
Ahaa selvä. Kiitos vastauksista. Otan tuon Burana 300, sillä se on tutuin. Ap
Voit myös sanoa rohkeasti farmaseutille että tarvitset särkylääkettä kuukautiskipuihin. Sinulla ei ole mitään hävettävää!
Miksi hitossa ihmiset ostavat Buranaa ja maksavat itsensä kipeäksi. Samaa tavaraa myydään paljon halvemmalla eri nimillä kuten juuri Ibumax. Meidän huusolliin ei ikinä osteta niitä kalleimpia merkkilääkkeitä.
Mikä on Burana 300? Ei voi olla AP:llekaan kyllä tuttu.
Mä ostan Burana-capseja koska ne ovat helpoimmat niellä päällysteen takia ja vaikuttavat ainakin mulla nopeiten. Ibumaxia olen kokeillut, teho ei jostain syystä ollut samaa luokkaa kun Buranassa. Liekö vika korvien välissä sitten :) Muuten kyllä suosin halvempia verrokkeja jos vaan tunnen saavani saman vaikutuksen kun "merkkilääkkeellä". Missään muussa en muuten ole huomannut tuota huonompaa tehoa kun juuri Ibumaxissa.
Menee nyt ihan aiheen ohi, mutta mua niin ärsyttää kun toisten valintoja pitää morkata. Yksi kaveri valitti siitä, että ostan liian kallista vessapaperia :) Wtf, ei pitäisi olla keneltäkään pois mihin omat rahani pistän...
Ibuprofeeiini vähentää myös vuodon määrää, eli se on ihan paras :)
Burana 400. Sitä meillä käytetään. Ei maksa paljon ja auttaa.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:25"]
Ahaa selvä. Kiitos vastauksista. Otan tuon Burana 300, sillä se on tutuin. Ap
[/quote]
Ne on kaikki ihan samaa ainetta
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:30"]
Voit myös sanoa rohkeasti farmaseutille että tarvitset särkylääkettä kuukautiskipuihin. Sinulla ei ole mitään hävettävää!
[/quote]
Kuka tuollaista menee kysymään kun sen kuulee koko apteekki. Todella kiva joutua farmaseuttien juorujen kohteeksi.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:42"]
[/quote]
Ei niitäkään joka kuukausi saa syödä
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:40"]
Mä ostan Burana-capseja koska ne ovat helpoimmat niellä päällysteen takia ja vaikuttavat ainakin mulla nopeiten. Ibumaxia olen kokeillut, teho ei jostain syystä ollut samaa luokkaa kun Buranassa. Liekö vika korvien välissä sitten :) Muuten kyllä suosin halvempia verrokkeja jos vaan tunnen saavani saman vaikutuksen kun "merkkilääkkeellä". Missään muussa en muuten ole huomannut tuota huonompaa tehoa kun juuri Ibumaxissa.
Menee nyt ihan aiheen ohi, mutta mua niin ärsyttää kun toisten valintoja pitää morkata. Yksi kaveri valitti siitä, että ostan liian kallista vessapaperia :) Wtf, ei pitäisi olla keneltäkään pois mihin omat rahani pistän...
[/quote]
Vika on korvien välissä. Mitään eroa niissä ei ole. Paitsi noissa kapseleissa se lääke on nesteenä jolloin se imeytyy nopeammin
Melkein kaikilla naisilla on kuukautiset. Eiköhän niillä naisfarmaseuteillakin. Ne on tottuneet kuule myymään kaikenmaailman peräpukamavoiteita yms. eikä niitäkään tarvi hävetä. Mulla on menkat ja pukamat ja ylpeä siitä! Menkkakipuihin Ibumax ja pukamiin Scheriproctia.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:53"]
[/quote]
[/quote]
Mulle annettiin ohjeeksi ihan yliopistosairaalan naistentautien osastolta, että kannattaa aina menkkojen aikaan ottaa ibuprofeiinia vuodon hillitsemiseksi.
Burana caps auttaa mulla parhaiten.. edes lääkärin määräämät miranax menkkakipulääkkeet ei toimi
Kannattaa ostaa buranaa ja panadolia ja ottaa molempia. Näitähän voi ottaa samaan aikaan. Jos kivut ovat todella kovat, niin sitten lääkäriin ja sieltä resepti esim miranaxiin tai panacodiin tai burana 800. Itse syön buranaa joka kuukausi maksimiannoksen eli 3200 mg ja sen lisäksi panacodeja.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 10:53"]
[/quote]
[/quote]
Ai eikö ihan oikeasti saa? Mää syön ainakin vähintään kerran kuukaudessa menkkojen aikaan, toisinaan myös päänsärkyyn.
[/quote]
Jos käyttää verenohennuslääkkeitä (Marevan), niin nuo ibuprofeiinilääkkeet on kiellettyjen listalla. Lääkärini sanoi minulle, että yhden kapselin voin satunnaisesti ottaa, mutta muuten käytettävä muita särkylääkkeitä.
Juuri noin. Suosittelen Ibumax 400mg, 10 tablettia maksaa jotain alle 2 euroa.