Mistä johtuu aivan tajuton turvotus?? Muita joita turvottaa ilman selvää syytä?
Viime viikolla sain kiskoa farkkuja ylöspäin, kun meinasivat tippua päältä. Tällä viikolla sain juuri ja juuri nuo samat farkut jalkaan! Siis mitä hittoa? Turvotusta ei ole vain vatsan alueella vaan ihan selvästi myös lantiolla ja reisissä :(
Ihmettelenkin sitä, mistä tällainen ultimaalinen turvotus saattaa johtua. Viime viikolla kävin salilla 3 kertaa, viimeksi viime su. Tällä viikolla olen kävellyt jonkin verran. Ruuaksi olen syönyt pääosin raastewokkia, jossa on papuja ja sieniä, sekä hummusta. Itse tehtyä leipää olen syönyt muutaman palan päivässä. Lisäksi hedelmiä. Mielestäni en siis ole syönyt mitenkään raskaasti, joten mikähän mua turvottaa... (Pakko myös sanoa, että suolistossakin tuntuu olevan ylimääräistä kaasua.)
Kiitos, kun sain avautua! Suoraan sanoen ketutti koko eilisen päivän kaupungilla liian tiukoissa farkuissa :( Olisi myös mielenkiintoista kuulla, mikä muita turvottaa. Jospa keksisin syyn tälle turvotukselle...
Kommentit (22)
Papujen syöminen ainakin turvottaa.
Jätä nyt hyvä ihminen palkokasvit pois ja tuore leipä. Vihanneksetkin turvottaa, mua ainakin.
Luonaaksi salaattia, niin iltapäivällä olen ilmapallo.
no, se että olet alkanut käymään salilla, se turvottaa ja särkee lihaksia
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 09:31"]
no, se että olet alkanut käymään salilla, se turvottaa ja särkee lihaksia
[/quote]
Mutta siis voiko salilla käynti turvottaa mahaa, reisiä ja lantiota noin pahasti? Kerääkö se salilla käynti jotenkin nestettä lihaksiin? Jotenkin tuo joka paikan kolottaminen on ollut erilaista kuin normaali salin jälkeinen lihaskipu.
Ja siis yleensäkin syön paljon papuja, siemeniä ja kasviksia, eikä tällaista samanlaista turvotusta ole ikinä ollut. Syyttävä katse siirtyykin nyt niihin mun leipomiin leipiin :D
ap
Mikä ei turvota? Kaikki kun näyttää turvottavan..
Kilpirauhasen vajaatoiminta siellä taitaa kolkutella.
Leipä turvottaa ja esim. vehnän kanssa yhdessä papu ja juurekset voivat turvottaa, vaikka eivät normaalisti turvottaisikaan. Muistathan juoda paljon vettä?
sienet ainakin turvottaa...kannattaa paastota muutama päivä (5-10) loivenna asidoosikriisiä esim. teelusikallisella hunajaa toisena ja kolmantena päivänä. Voit ottaa myös vitamiinit jos pelkäät olla ilman. Ja sitten aloittaa syödä, lisätään yksi ruokaaine kerrallaan vogel luomu tummaan kokojyväriisiin. Tärkeää ottaa vain kasviksia aluksi. Paaston aikana vai vettä ja vihreää teetä. Jos pakko Vogelin kasvisliemivalmistetta lisäksi se 1/2 litraa pv. Jos sulla joku perussairaus neuvottele ensin lääkärin kanssa, ei välttämättä sovi sulle. Turvotukset häviää. Molkosan valmistetta sitten aamuin illoin kun aloitat paaston jälkeen syödä - maitohappopakteereja. Suoliston hyvä bakteeriympäristö palautuu ja turvotukset historiaa pitkäksi aikaa.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 09:56"]
Mikä ei turvota? Kaikki kun näyttää turvottavan..
[/quote]
Sinullako? Miten olet ratkaissut tuon ongelman?
Suoliston bakteeritasapaino kuntoon niin ei paljon turvottele. Paljon hapatettuja ruokia ja juomia, probiootteja jne.
Mua turvottaa sipulit ja etenkin valkosipuli. Jos laitan isoon satsiin ruokaa yhden kynnen ja syön siitä annoksen, tunnen sen turvotuksen selvästi ja juon seuraavana päivänä paljon.
Minulla viljaton ruokavalio lopetti turvotuksen
Tänään ostin maitohappobakteereja ja toivon niiden auttavan. Pahin turvotus on onneksi nyt ohi, mutta vieläkään ei ole ihan normaali olo. Voi ei, jos joudun luopumaan kaikista mun lemppareista: pavuista, juureksista, sipulista, valkosipulista...
ap
Mulla turpoaa kroppa hyvin pieneksi hetkeksi ovulaation aikana, ootko varma ettei ole siitä kyse?
Mulla turvottaa ruisleipä. En tajua, vaalea leipä ei turvota, eikä oikein mikään muukaan, mutta tuo ruisleipä! Pahimpana olen huomannut Vaasan Ruispalat.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:31"]
Mulla turpoaa kroppa hyvin pieneksi hetkeksi ovulaation aikana, ootko varma ettei ole siitä kyse?
[/quote]
Mulla turpoaa viikko ennen kuukautisia. Ja pari päivää menkkojen alkamisen jälkeen olo on taas normaali.
Ap lisää vielä, että tällä viikolla on myös joka päivä jomottanut paikkoja: niveliä, raajoja, selkää... Voiko tuo jomotus ja turvotus liittyä jotenkin yhteen?