Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ei ole hyvä juuri missään, kuinka valita ammatti?

Vierailija
13.11.2014 |

Niin? Itse olen todella huono matikassa, fysiikassa ja kemiassa. Hyvä en ollut erityisesti missään. Minulla on kyllä toisen asteen tutkinto, mutta ei töitä. Myöskään saman alan opiskelu amk:ssa ei innosta, enkä varmaan pääsiskään sitä opiskelemaan. En tiedä mitä tehdä. :(

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä valitsin aikoinani juuri tuon ohjelmoinnin samassa tilanteessa, eli en ole hyvä (enkä huono) missään, eikä mitään erityiskiinnostuksia. Tällä hetkellä kyllä minusta ei kannata valita, ainakaan jos ei ole valmis lähtemään ulkomaille töihin. Alalta on irtisanottu valtavasti ihmisiä ja osaajista on ylitarjontaa. Vastavalmistuneen on aika vaikea saada töitä, ja jos saakin, palkat on aika pieniä. Oulun seudulla jo uudelleenkouluttavat it-ihmisiä toisille, paremmin työllistäville, aloille. 

Ja noille jotka väittää että jos osaa asiansa saa alalta heti töitä, niin höh ja pöh. Meillä oli talossa isot YT:t noin vuosi sitten ja pois potkitut oli kokeneita osaajia. Vain yhdelle tuntemistani on vuodessa löytynyt uusi työpaikka samalta alalta... Jotkut on päätynyt ihan toisiin hommiin kuten ajamaan taksia.

Vierailija
22/26 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandoraa on syyttäminen lippaan aukaisemisesta ja näin ollen 'väärän toivon' maailmaan levittämisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"I can't sing, I can't dance, but still I know how to clap my hands"

Vierailija
24/26 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy hoitamaan mt-ongelmaisia.

Vierailija
25/26 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja, lastenhoitaja...ööööjoku sosiaaliala AMK tutkintona, aina töitä-vaikkakin pätkätöitä.

Vierailija
26/26 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:59"]

Lähihoitaja, lastenhoitaja...ööööjoku sosiaaliala AMK tutkintona, aina töitä-vaikkakin pätkätöitä.

[/quote]

arvasin että joku ääliö ehdottaa tuota lähihoitajaa. Miksi luulet että ap olisi hyvä lähihoitaja jos ei muutenkaan koe olevansa hyvä missään? Ai niin, lähihoitajat on aivottomia typeryksiä, joiden ei tarvikaan osata mitään.m