Pari kysymystä yo-juhlasta
Valmistun nyt ylioppilaaksi, lakitustilaisuus on perjantaina 5.12. Ensimmäiseksi kysynkin: onko jotenkin noloa tai epäkorrektia pitää juhlat vasta itsenäisyyspäivänä? Lakitus on illalla, joten vaikea niitä juhlia ois tuolloin perjantainakaan pitää.
Entä onko yo-laketti ihan kamala? Mielestäni se on nätti, mutta googlailin vähän ja aika moni tuntuu pitävän sitä hirveänä perinnerikkeenä. Onko laketti ok, jos pidän koululla perinteistä lakkia, mutta kotona ja illalla lakettia? Entä onko ok mennä jatkoille laketti päässä, vaikka jatkot ovatkin vasta silloin lauantaina, lakitusta seuraavana päivänä?
Vaikutan varmaan vähän höntiltä, mutta vähän stressi painaa jo päälle tän asian suhteen ja siksi tahtoisin neuvoja :(
Kommentit (19)
Mistä päin olet? Odottelen varsinaisia tuloksia ja meille sanottiin niiden tulevan vasta 24.11 :D?
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:47"]Mistä päin olet? Odottelen varsinaisia tuloksia ja meille sanottiin niiden tulevan vasta 24.11 :D?
[/quote]
Tampereelta oon, mutta kirjoitin jo keväällä, mutten saanut kursseja sillon täyteen :D siksi juhlat on jo varmat.
Mitä jos nostaisit keskustelun siihen aikaan kun suurinosa ihmisistä on hereillä. Tähän aikaan täällä on potentiaalisia vastaajia ainoastaan noihin keskusteluihin, mitkä eivät vaadi lukijoiltaan minkäänlaista aivotoimintaa.
Itsenäisyyspäivä käy hyvin. Aika monella ei edes ole kokemusta näin talvella olevista juhlista.
Minun piti googlata, mikä tuo yo-laketti on, vaikken ole mielestäni edes tajuttoman vanha. Omat yo-juhlat oli 2004. Ihan ok se on. Ei minusta mikään kovin kaunis, mutten sen käyttöä osaisi paheksuakaan. Ehkä jotkut sukulaiset haluaisivat kuvata sinua perinteinen lakki päässä, en tiedä. Jos menette joukolla juhlimaan, niin silloin on varmaan ihan sama, onko lakki vai laketti. Toki voi noita vielä päähineitä lauantainakin käyttää.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:56"]
Ai siis mikä on laketti?
[/quote]
En ole koskaan nähnyt tuollaista lakettia kellään. Piti kans googlaa. T kevät 08 yo
Itse valmistuin kanssa syksyllä ja pidin juhlat seuraavana päivänä, eli lauantaina. Laketti on mielestäni kaunis, mutta pitäisin sitä vasta illalla ja mahdollisesti osassa kuvista.
Onnea lakista!
Laketti oli aivan uusi juttu itselle! Eihän se pahan näköinen ole, mutta ei tuo päässä välttämättä kovinkaan moni ylioppilaaksi tunnista? Eli voi olla, että pitää selitellä paljon, miksi juuri tällainen ratkaisu :)
Juhlat onkin omien kokemusten perusteella ollut aika monella vasta silloin 6.12.
Mäkin pidän juhlat 6. päivä vaikka lakitus on edellisenä päivänä! Meidän koululla sanotaan että tulokset tulee marraskuun puolivälin jälkeen mutta jossain muussa koulussa sanottiin että 24 päivä. Eikös ne tulokset tuu kaikkialle samaan aikaan nii tuoko on se virallinen tulospäivä? Ap mun mielestä sun pitää pitää koko ajan sitä samaa lakkia/lakettia eikä hävetä sitä päähinettä jolla sut on lakitettu! Valitse vaan vapaasti minkä haluat.
Itse kevään 2013 yo ja piti minunkin Googlettaa tuo laketti. Itse en oo tosiaan kenellekään nähnyt moista, mutta ihan sievä se on. Ehkä kuitenkin suurin osa haluaa sinut nähdä myös lakissa kuvia varten. Ja juhlat voi varmasti pitää 6 pv, tuskin siinä on suurta ongelmaa
Toi laketti on mielettömän kaunis! Se vaan päähän, sehän on kuin korista hiuksissa. 6. päivä voi hyvin pitää bileet.
Mun mielestä toi laketti on vähän juntti, tuo mieleen lähihoitajan lakin tms huijarin.
Juhlat voi oikein hyvin pitää seuraavana päivänä. Tuo laketti ei sovi yo-juhliin, sehän on vaan hiushärpäke, ei sillä ole mitään tekemistä lakkiaisten kanssa.
Itsenäisyyspäivä on hieno lakkiaispäivä, onhan se Suomen suurin juhla. Muista, että kaupat on kiinni, joten tehkää tarjoilut yms. valmiiksi jo perjantaina. Talviset lakkiaiset on monille yllätys, joten lähettäkää kutsut ajoissa.
Tuota lakettia mä en oikein ymmärrä, mutta jos Mainostoimisto Bob Helsinki on katsonut sellaisen tarpeelliseksi niin se varmaan sitten on. Onhan Bob Kokoomuksen mainostoimisto.
Laketti on vain hiuskoriste, ei sen kummempi. Nimi on kyllä aika ... typerä (sori). Varaudu selittämään laketin mainostoimisto- ja muuta taustaa, se on monille varmaan aika uusi juttu. En kyllä tajua mitä vikaa yo-lakissa on, mutta sinun juhlasi, sinun pääsi. :)
Apua kaivataan edelleen.
- ap