Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä koulussamme kiusatusta tuli aikuisena suosittu?

Vierailija
24.09.2021 |

Luokallani oli yläasteella ja lukiossa aikoinaan tyttö, joka ei todellakaan ollut mikään suosittu. Rehellisesti: lihavaa ja näsäviisasta nörttiä kiusattiin, varsinkin hänen selkänsä takana. Tyttö oli outo, ei sillä ollut edes erityisemmin kavereita ja se oli jo ärsyttävä näsäviisastelija jo silloin. Muka tiesi kaikesta kaiken, opiskeli hirveästi ja oli muutenkin sellainen kympintyttö suorittaja. Oli sellainen pikkuvanha tylsimys. Lukiossa jäi yksin, pukeutui oudosti ja oli muutenkin outo yms enkä ihmettele. Lukion jälkeen muutti pois ilmeisesti opiskelujen perässä.

Törmäsin tuohon tyttöön vuosia myöhemmin, kun hänen työstään oli juttua lehdessä. En meinannut tunnistaa, mutta nimi oli sama ja kasvonpiirteet tutut. Oli menestynyt omalla alallaan. Googlaamalla löytyi useampiakin lehtihaastatteluja. Etsin henkilön somesta käsiini ja olin järkyttynyt. Hänellä oli hurjasti instagramseuraajia, kun meillä kouluaikaisilla kavereilla monilla on reilu parisataa. Hän oli ihan erinäköinen kuin ennen: oli laihtunut ja kaunis. Pidettiin kouluaikana häntä satavarmana lesbona, mutta somen perusteella hänellä oli aviomies ja lapsi. Vaikutti toisaalta yhtä ärsyttävältä kuin ennenkin, oli vain siihen päälle jotenkin ylipositiivinen. Elämä ja työ oli muka niin upeaa ja blah blah.

Miten ihmeessä tuollaisesta kiusatusta voisi tulla jotenkin suosittu??

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs susta on tullut kerta olet itse niin erinomainen toiseen verrattuna?

Vierailija
2/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi elämää on myös kouluvuosien jälkeen. Aikuisuus on selvästi tehnyt hyvää tuolle koulukaverillesi - onnea hänelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kasvoivat aikuiseksi.

Toiset taas...eivät?

Vierailija
4/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on kertomasi perusteella päässyt elämässä eteenpäin.

Sinä taidat ilmeisesti olla katkera hänen pärjäämisestään ja junnaat yhä paikoillasi?

Vierailija
5/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla sellainen tilanne, että sinä ap et sitä tule ymmärtämään, vaikka kuinka rautalankaa väännettäisiin.

Vierailija
6/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hänestä tuli jotain. Te muut taas pysytte edelleen luusereina. Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista.

Vierailija
7/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Minullekin kävi niin. Katkeruudesta ja kaunasta en ole päässyt ja minulla on hyvin paljon hampaankolossa vielä. 

Vierailija
8/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ansaittua tuo hänen menestyksensä. Te koulussa kiusasitte häntä vuosia (oletan sun olevan samaa kiusaajaporukkaa viestisi perusteella) ja hän sai kärsiä. Nyt elää ihan toisenlaista elämää.

P.S. Sinäkin voisit kasvaa aikuiseksi ja lakata kiusaamasta häntä vielä vuosien jälkeen. Hanki oma elämä.

Vierailija
9/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän luokan kiusattu, lihava, ruma tyllerö tappoi ittensä n.18 v: na...😓

Vierailija
10/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tyttö oli varmaan fiksu ja lahjakas jo silloin, ettekä sitä tajunneet tai sitten tajusitte ja asia ärsytti. Tiedätkö, jotkut ihmiset tekevät kovasti työtä menestymisen eteen eivätkä anna menneisyytensä lannistaa. Uskon, että on varmasti alallaan huipputyyppi ja saa huomionsa ihan syystä.

Vierailija
11/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä "mä oon suositumpi kuin sä" leikit kuulu sinne yläasteen käytäville? Ketään kiinnosta kuinka "suosittu" joku on enää aikuisena

Vierailija
12/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette hakannut riittävän kovaa. Kiusatut pitäisi poistaa yhteiskunnasta kovemmin ettei ne saa semmosta kuvaa että ne voi palata yhteiskuntaan tosta noin vaan.-

Tämä on esimerkki epäonnistuneesta kiusaamisesta ja huonosta kiusatusta. Hyvästä koulukiusatusta pitää tulla mt-ongelmainen opiskeluun ja työelämöän kykenemätön peräkammarin poika tai tyttö. Alkoholiongelmat ovat lisäbonus. Nyt meni ap:lta ja kumppaneilta paljon vaivaa ihan hukkaan.

Vierailija
13/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt paha mieli kun ette saaneet nujerrettua? Huonommuuttanne olette kiusanneet ja luusereiksi jääneey, kiusaamanne taas toteuttanut potentiaaliaan. Tosin niin olette te kiysaajaöuuseritkin 😂

Vierailija
14/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla samanlainen tapaus kuin tuo kuvailemasi tyttö. Vihasin peruskoulua ja lukiovuosia, onneksi pääsin pois. Yliopistoaikanaan ei ollut erityisen ihanaa, mutta työelämässä olen onneksi saanut nauttia työni hedelmistä. Osaamistani arvostetaan alallani, minulla on perhe ja moni asia on todella hyvin verrattuna siihen, millaisia vuodet peruskoulussa ja lukiossa olivat.

Ei varmaan tarvitse sanoa, etten kaipaa sinunlaisiasi "koulukavereita" lainkaan enkä aio palata kotiseudulle kirveelläkään.

Vierailija
15/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa jos ko. ihminen on löytänyt positiivista asennetta tuollaisten p*skamaisten kouluaikaisten luokkakaverien jälkeen. onko mielessäsi käynyt, että hän on aidosti onnellinen kun asiat ovat nyt toisin?

Vierailija
16/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitäs susta on tullut kerta olet itse niin erinomainen toiseen verrattuna?

Aloittajasta ei sitten tainnut tulla mitään ?

Vierailija
17/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli teidän luokka on oleellisesti syyllinen yhden ihmisen kuolemaan, niinkö?

Vierailija
18/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olit tyhmä ja silloin ja vielä tyhmempi nyt. Simple as that.

Vierailija
19/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekopyhää ruikuttaa jos itse on ollut kiusaaja tai mahdollistaja.

Vierailija
20/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli teidän luokka on oleellisesti syyllinen yhden ihmisen kuolemaan, niinkö?"

Onko edelleen hyvä mieli "saavutuksestanne"? Onko tärkein saavutuksenne elämässä?