Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä koulussamme kiusatusta tuli aikuisena suosittu?

Vierailija
24.09.2021 |

Luokallani oli yläasteella ja lukiossa aikoinaan tyttö, joka ei todellakaan ollut mikään suosittu. Rehellisesti: lihavaa ja näsäviisasta nörttiä kiusattiin, varsinkin hänen selkänsä takana. Tyttö oli outo, ei sillä ollut edes erityisemmin kavereita ja se oli jo ärsyttävä näsäviisastelija jo silloin. Muka tiesi kaikesta kaiken, opiskeli hirveästi ja oli muutenkin sellainen kympintyttö suorittaja. Oli sellainen pikkuvanha tylsimys. Lukiossa jäi yksin, pukeutui oudosti ja oli muutenkin outo yms enkä ihmettele. Lukion jälkeen muutti pois ilmeisesti opiskelujen perässä.

Törmäsin tuohon tyttöön vuosia myöhemmin, kun hänen työstään oli juttua lehdessä. En meinannut tunnistaa, mutta nimi oli sama ja kasvonpiirteet tutut. Oli menestynyt omalla alallaan. Googlaamalla löytyi useampiakin lehtihaastatteluja. Etsin henkilön somesta käsiini ja olin järkyttynyt. Hänellä oli hurjasti instagramseuraajia, kun meillä kouluaikaisilla kavereilla monilla on reilu parisataa. Hän oli ihan erinäköinen kuin ennen: oli laihtunut ja kaunis. Pidettiin kouluaikana häntä satavarmana lesbona, mutta somen perusteella hänellä oli aviomies ja lapsi. Vaikutti toisaalta yhtä ärsyttävältä kuin ennenkin, oli vain siihen päälle jotenkin ylipositiivinen. Elämä ja työ oli muka niin upeaa ja blah blah.

Miten ihmeessä tuollaisesta kiusatusta voisi tulla jotenkin suosittu??

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitäs susta on tullut kerta olet itse niin erinomainen toiseen verrattuna?

Aloittajasta ei sitten tainnut tulla mitään ?

Siitähän tuli pesunkestävä palstamamma...

Vierailija
22/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa kiusaajia v-tuttaa... Ette tosiaan kiusanneet tarpeeksi lujaa ja kovaa... Koeta vaikka työpaikalla koventaa otteitasi, piinaaja!

Tuskin sillä mitään töitä on, yhteiskunnan elätti. Ei mitään iloa surkeassa elämässään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tai palstapappa.

Vierailija
24/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vielä 2 säälipistettä jäljellä. Antaisinko aloittajalle?

En taida antaa. Kiemurrelkoon omassa liemessään.

Vierailija
25/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuskin sillä mitään töitä on..."

On joko pomo tai linnakundi, siinä perusvaihtoehdot.

Vierailija
26/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan mun entinen koulukaveri? Kuulostaa tutulta, tosin sen kiusatun näkökulmasta.

Olen kuule ansainnut menestymiseni kovalla työllä. Opiskelin ja olen tehnyt ihan älyttömästi töitä päästäkseni siihen pisteeseen, missä olen nyt. Tein paljon töitä vapaa-ajallakin saavuttaakseni sen aseman, missä olen nyt. Näin vaivaa, että saavutin harvinaista ammatillista osaamista. Puolisokaan ei löytynyt ekalla kierroksella, vaan vasta vaikean eron jälkeen. Nykyinen puolisoni ja lapseni on ihania. Ei todellakaan tullut helpoimman kautta, mutta olen tyytyväinen elämääni. Joskus mietin kouluvuosia enkä kaipaa niitä ollenkaan. Onneksi aikuisena voi rakentaa elämänsä ilman, että kaltaistesi ihmisten mielipiteillä on väliä elämäni kannalta.

Vierailija
27/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sun mielestä näsäviisasteleva tyttö on saattanut kuule olla fiksu nainen jo silloin...

Vierailija
29/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tai palstapappa.

Totta. 😃

T. Sama

Vierailija
30/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakkaat ihmiset menestyvät kyllä vastoinkäymisistä huolimatta. Kurja lapsuus tai nuoruus ei nujerra vaan pärjäävät sitten aikuisena. Selvästi lahjakas tapaus. Harmittaako kun et itse ole?

Vierailija
31/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omalla kohdallani vaikea menneisyys ja kiusaaminen on nimenomaan kannustanut tavoittelemaan omia unelmia. En halunnut kiusaajieni määrittävän elämääni. Olin joo kummallinen kouluvuosia ja varmasti osa ihmettelee miten olen nyt niin erilainen kuin silloin. Saan olla oma itseni ihan vapaasti eikä tarvitse enää jännittää. :)

Vierailija
32/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän kaikki julkkikset ja alallaan menestyneet ole olleet mitään maailman ihanimpia ihmisiä. en usko, että kaikki ovat opiskeluvuosina esimerkiksi tykänneet sanna marinista, paula vesalasta tai muista alansa huipuista.

Vierailija
33/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovemmat otteet, sillähän niistä päästään.

Ette sitten ymmärtäneet ironiaa?

Vaikeaahan se onkin. Tosiasiassa koulukiusatuille pitäisi tarjota ilmainen terapia. Jos kerran valvontakameroita ei voi kouluihin laittaa. Ap on feikki, mutta todellisuus ja kiusaamisen seuraukset tosia.

Vierailija
34/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näinkin päin. Useimmiten kiusaajat kuitenkin voittavat tai pikemmin "voittavat".

Vierailija
35/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla liikaa alkoholia kuluttava ylivelkaantunut yh-äiti, jolta jäi opiskelut kesken ja joutui tyytymään matalapalkkaiseen työhön. Kiusattu sen sijaan menestyy elämässä, koska oli jo silloin lapsena paljon fiksumpi kuin häntä syrjineet. Ymmärrän, pistää katkeraksi. Kiusatun puolesta olen iloinen, että hän ei antanut moisten raukkamaisten kiusaajien lannistaa itseään, vaan pääsi elämässä eteenpäin.

Vierailija
36/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuskin sillä mitään töitä on..."

On joko pomo tai linnakundi, siinä perusvaihtoehdot.

Kolmas vaihtoehto on, että se on jengipomona siellä linnassa.

Vierailija
37/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin noista tulee ministereitä.

Vierailija
38/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tyttö oli varmaan fiksu ja lahjakas jo silloin, ettekä sitä tajunneet tai sitten tajusitte ja asia ärsytti. Tiedätkö, jotkut ihmiset tekevät kovasti työtä menestymisen eteen eivätkä anna menneisyytensä lannistaa. Uskon, että on varmasti alallaan huipputyyppi ja saa huomionsa ihan syystä.

tämä!!

kyllä mua nyppi kun jo yläasteella näin miten lahjakas yks meidän luokkalainen oli. on sittemmin edennyt nopeaan tahtiin urallaan enkä ihmettele. vaikka kateellinen olenkin niin ymmärrän hyvin miksi on tuossa pisteessä. sen lahjakkuuden näki jo silloin vaikka siitä nälvittiinkin.

Vierailija
39/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiusatun puolesta olen iloinen, että hän ei antanut moisten raukkamaisten kiusaajien lannistaa itseään, vaan pääsi elämässä eteenpäin."

TÄMÄ

Vierailija
40/59 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovemmat otteet, sillähän niistä päästään.

Ette sitten ymmärtäneet ironiaa?

Vaikeaahan se onkin. Tosiasiassa koulukiusatuille pitäisi tarjota ilmainen terapia. Jos kerran valvontakameroita ei voi kouluihin laittaa. Ap on feikki, mutta todellisuus ja kiusaamisen seuraukset tosia.

Ja koteihin ❗

Liian moni väkivalta rikollinen pääsee kuin koira veräjästä, kun rikos tapahtuu kodin "suojissa"

Sehän on fakta, että koti on naiselle vaarallisin paikka. Ja myös lapsille. Moni lapsiin kohdistuva väkivaltarikollinen uskoo olevansa lain yläpuolella repiessään lapsen hiuksia, kun lapsi "ärsyttää"