Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuoden 1918 ainekset ovat ilmassa näin laman äärellä

Vierailija
12.11.2014 |

Kyllä tämä lama-aika, irtisanomiset, työttömyys, ihmisten tyytymättömyys ja eriarvoisuuden lisääntyminen ovat aiheuttaneet sen, että ihmiset ovat jakautuneet kahtia. Paha olo näkyy tälläkin foorumilla. Rikkaat ovat yhä enemmän empatiakyvyttömiä ja köyhät nyrkit ojossa puolustamassa oikeuksiaan tukiin ja nykyiseen elintasoon.

Sanokaa mun sanoneen, mutta puolen vuoden sisällä rytisee vielä monta kertaa taloudellisessa mielessä. Irtisanomiset eivät todellakaan ole jäämässä tähän. Tämä alamäki vain kestää, ja siinä rytäkässä saa myös moni keskituloinen kokea sen, mitä eriarvoisuus tekee yhteiskunnalle.

Paska maa, ei voi muuta snaoa. Ja paska hallitus.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:23"]

Kyllä aika kaukana ollaan 1918 tilanteesta, kun suurimpia eriarvoistajia on se, että sossu ei suostu maksamaan geelikynsiä tai että yhteiskunnan köyhälle ilmaiseksi tarjoamassa asunnossa ei ole induktioliettä vaan keraaminen liesitaso.

[/quote]

Ongelma on juuri tämä, eli tällaiset asenteet. Minä olisin voinut työttömyysaikana lyödä ihmisiä, jotka väittivät etten halua töitä. Jos en olisi halunnut olisin vieläkin työtön. Nuo asenteet lietsoo vihaa; en minäkään tiennyt itsestäni niin paljon vihaa silloin löytyvän etukäteen. 

[/quote]

Ja juuri tuo asenne hämmästyttää uudestaa ja uudestaan: vaikka vanhuksille ei riitä vaippoja, vaikka lasten päiväkotiryhmät on täpötäynnä, vaikka kouluista puuttuu kirjoja niin meidän työttömillä ei ole yhtäkään velvollisuutta, on vain oikeus samaan elintasoon kuin keskituloisilla. Tietty tekemättä mitään.

[/quote]

Juuri tämä on ärsyttävää. Sinäkin löysit viestistäni asioita, joita siinä ei ole! Mulla oli vain yksi tavoite, saada töitä ja silti vastaan tuli tuollaisia kusipääasenteita. Mulla on nykyään ok työ, mutta vieläkin vihaan kaltaisiasi, jotka väittävät ihan muuta. 

[/quote]

Ja juuri tätä minä en ymmärrä: sinulla on ollut tavoitteena saada töitä sen sijaan että miettisit, miten työllistää itsesi.

[/quote]

Et ymmärräkään, koska et itse ole yrittäjä. Minä olen, ja siksi pidän erittäin viisaana ihmistä, joka meikäläisessä systeemissä ei haikaile yrittäjäksi. Ihmiset eivät lopultakaan ole lainkaan niin tyhmiä taloudellisesti kuin ovat vietävissä ideologisesti. Kun mennään omanlompakonkysymyksiin, järki estää uhkapelin. Jos halutaan paljon yrittäjiä, on järjestettävä olot, joissa se ei ole kohtuuton riski. Mutta hihhulit alkavat piestä työttömiä yrittäjähengen puuttumisesta omituisessa uskossa, että paine tuottaa timantin eikä jauhelihaa.

Vierailija
22/44 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:53"]

Rupeaa varmasti olemaan ihmisillä jo pinna aika helvetin kireällä, varsinkin työttömillä jotka eivät meinaa millään löytää töitä ja niillä ihmisillä joita potkitaan pihalle.

Ei voi kun ihmetellä minkälaiset kusipäät täälläkin kommentoivat ja tehtailevat näitä työttömiä halveksivia aloituksia. Oletteko te kenties psykopaatteja vai mikä teidän ongelma mahtaa olla, en oikein ymmärrä.

[/quote]

Kun lähiseudun elämäntapatyöttömien touhuja seuraa niin voi vain todeta että HE ovat niitä kusipäitä.

Kaikkea pitäisi vaan sada yhteiskunnalta, velvollisuuksista ei puhettakaan.

Kyllä -Facebookista löytyy tekstiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:18"]

Minulla ei ole lammasturkkia.

[/quote]Sä voit ostaa Ikeasta halvan lampaantaljan ja pukeutua siihen?

Vierailija
24/44 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:14"]

Rupeaa varmasti olemaan ihmisillä jo pinna aika helvetin kireällä, varsinkin työttömillä jotka eivät meinaa millään löytää töitä ja niillä ihmisillä joita potkitaan pihalle.

Ei voi kun ihmetellä minkälaiset kusipäät täälläkin kommentoivat ja tehtailevat näitä työttömiä halveksivia aloituksia. Oletteko te kenties psykopaatteja vai mikä teidän ongelma mahtaa olla, en oikein ymmärrä.

[/quote]

Kun lähiseudun elämäntapatyöttömien touhuja seuraa niin voi vain todeta että HE ovat niitä kusipäitä.

[/quote]vaan kun on paljon työttömiä jotka haluavat ja etsivät töitä joita vain ei riitä kaikille. Kaikki työtömät eivät ole sossun asiakkaita, kaikki eivät istu lähi- tai kaukobaarissa eivätkä edes käytä päihteitä. Voisiko sen yleistämisen vihdoin lopettaa?

Vierailija
25/44 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:14"]

[/quote]

[/quote]

Tiedoksesi: jokaisessa korissa on mätämunia. Sinä fundamentalistina vaadit, että jos joku ryhmä saa erityiskohtelua, sen on koostuttava pyhimyksistä ansaitakseen mitään. Et pääse ajatuksesta, vaikka tähän koriin on kerätty munia heikkousjärjestyksessä, ja erityiskohtelu on sitä, ettei heitä varsinaisesti nälkiinnytetä, mutta heiltä viedään toivo ihmisarvosta. Sinunkaltaistesi annetaan vapaasti käydä potkimassa syntipukkia, jotta oma itsehalveksuntasi hetkeksi hiljenisi. Olethan löytänyt jotain vielä halveksittavampaa.

Koita nyt ymmärtää: olet oikeutettu samaan erikoiskohteluun kuin hekin. Sinun ei tarvi kuin käydä sylkäisemässä pomoa otsaan, ja asia järjestyy.

Vierailija
26/44 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:23"]

Kyllä aika kaukana ollaan 1918 tilanteesta, kun suurimpia eriarvoistajia on se, että sossu ei suostu maksamaan geelikynsiä tai että yhteiskunnan köyhälle ilmaiseksi tarjoamassa asunnossa ei ole induktioliettä vaan keraaminen liesitaso.

[/quote]

Ongelma on juuri tämä, eli tällaiset asenteet. Minä olisin voinut työttömyysaikana lyödä ihmisiä, jotka väittivät etten halua töitä. Jos en olisi halunnut olisin vieläkin työtön. Nuo asenteet lietsoo vihaa; en minäkään tiennyt itsestäni niin paljon vihaa silloin löytyvän etukäteen. 

[/quote]

Ja juuri tuo asenne hämmästyttää uudestaa ja uudestaan: vaikka vanhuksille ei riitä vaippoja, vaikka lasten päiväkotiryhmät on täpötäynnä, vaikka kouluista puuttuu kirjoja niin meidän työttömillä ei ole yhtäkään velvollisuutta, on vain oikeus samaan elintasoon kuin keskituloisilla. Tietty tekemättä mitään.
[/quote]
Mitä horiset? Kyllä työttömillä on velvollisuuksia, sitä paitsi niputat aika idioottimaisesti kaikki työttömät samaan nippuun.

T. akateeminsesti koulutettu työtön, jolta meni työpaikka viime yt:eissä ja ilmeisesti samalla myös ihmisarvo (?)

Vierailija
27/44 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla työttömänä ei ole keskituloisen elintaso. Mielestäni olen kuten muutkin kuitenkin oikeutettu ruokaan, lämpöön ja kattoon pääni päälle. Jopa ihmisarvoon.

Vierailija
28/44 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

X

Vierailija
29/44 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kk

Vierailija
30/44 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähempänä ollaan vuotta 1939 kuin esim. vuotta 1918.

Ja me suomalaiset ollaan taas sinisilmäisiä ja naiiveja eikä osata varautua pahimman varalle. Valitettavasti.

Vierailija
31/44 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/44 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:52"]

No mulla työttömänä ei ole keskituloisen elintaso. Mielestäni olen kuten muutkin kuitenkin oikeutettu ruokaan, lämpöön ja kattoon pääni päälle. Jopa ihmisarvoon.

[/quote]

Tietysti olet oikeutettu noihin kaikkiin, ellet sitten itse päätä käyttää yhteiskunnalta saamiasi rahoja johonkin muuhun.

"Ihmisarvo" on kaunis ja ylevä sana, muttei riitä perusteluksi sille, että jonkun pitäisi saada ilmaiseksi samat asiat, mistä muut maksavat kalliisti.

Vierailija
33/44 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 01:22"]

[/quote]

Tietysti olet oikeutettu noihin kaikkiin, ellet sitten itse päätä käyttää yhteiskunnalta saamiasi rahoja johonkin muuhun.

"Ihmisarvo" on kaunis ja ylevä sana, muttei riitä perusteluksi sille, että jonkun pitäisi saada ilmaiseksi samat asiat, mistä muut maksavat kalliisti.

[/quote]Kaikki eivät soisi työttömille senttiäkään. Tai työttömien pitäisi suurinpiirtein pukeutua säkkiin ja tuhkaan ja ottaa kasvoille sylkemiset (vertauskuva) oikeutettuna koska kaikki ovat loisia jotka eivät ole  työelämässä. Vaikka tausta ja syyt olisivat mitä. Tähän olen äärettömän kyllästynyt.

Vierailija
34/44 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 01:25"]

[/quote]

[/quote]Kaikki eivät soisi työttömille senttiäkään. Tai työttömien pitäisi suurinpiirtein pukeutua säkkiin ja tuhkaan ja ottaa kasvoille sylkemiset (vertauskuva) oikeutettuna koska kaikki ovat loisia jotka eivät ole  työelämässä. Vaikka tausta ja syyt olisivat mitä. Tähän olen äärettömän kyllästynyt.

[/quote]Miten tämä liittyy minun kommenttiini? t. 40

Vierailija
35/44 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 01:40"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 01:25"]

[/quote]

[/quote]Miten tämä liittyy minun kommenttiini? t. 40

[/quote]Meidän molempien käyttämään sanaan ihmisarvo.

Vierailija
36/44 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisarvo on sana, minkä eri ihmiset ymmärtää eri tavoin. Toisille se on syy antaa, toisille se on syy vastaanottaa.

Vierailija
37/44 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 01:47"]

Ihmisarvo on sana, minkä eri ihmiset ymmärtää eri tavoin. Toisille se on syy antaa, toisille se on syy vastaanottaa.

[/quote]Siksi valaisin mitä minä sillä tarkoitin.

Vierailija
38/44 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin pummi

Vierailija
39/44 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta vääristää. Ihmiset ovat oikeasti paljon kivempia.

Vierailija
40/44 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että ihmiset voivat huonosti sekä henkisesti että aineellisesti, mutta kyllä tässä vielä ollaan koko lailla kaukana vuoden -18 tapahtumista. Tilanne saisi mennä vielä moninverroin huonommaksi ennen samankaltaisia tapahtumia.