Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmen lapsen vanhemmat, kertokaa rehellisesti...

Vierailija
12.11.2014 |

Miten pärjäätte jos lapsenne ovat suht pienellä ikäerolla? Nyt kaikki puolesta ja vastaan argumentit kehiin! Haluaisin kolmannen lapsen, mutta arjen pyöritys mietityttää. Esikoinen on kolme, kuopus pian vuoden. Isoa ikäeroa en lapsille haluaisi. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Tuolla toisessa ketjussa olikin paljon sitä, miksi ei ja mikä on vaikeaa. Kiva kun kerrotte myös, että hengissä selviää :) mittarissa muutaman vuoden päästä itsellä 40, se on tämän ap:n henkinen takaraja lapsenteolle. Jo toisen kohdalla kaikki on mennyt kivuttomammin, ehkä se kolmas menis jo todellisella rutiinilla. Pohdinta jatkuu!

-ap

Vierailija
2/9 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan myös hitusen pidempää ikäeroa. Jokainen lapsi ansaitsee sen aikansa olla pieni ja jaksavan vanhemman. Meillä toisen ja kolmannen ikäero 3,5v, joka on jo ihan hyvä. Itsekin jaksoi hyvin ja isommat oli jo sen taaperoiän ohittaneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin oli 3v3kk kun kolmas syntyi, meille pieni ikäero sopi hienosti. Seuraa toisilleen ja arkikin sujuu mukavasti, kun rutiinit on hallussa. Nyt nuorin 3v ja harmittaa ettei tehty neljättä putkeen.. Tiedän perheitä joilla kaksi lasta ja ikäero usea vuosi, mutta se sopii toisille.  Minulla ainakin oli, jos kahdesta pienestä selviää, kolmas ei paljoa enemmän tuonut töitä.

Vierailija
4/9 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä aihe. joka päivä.

Vierailija
5/9 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa se on jos on vähän ikäeroa. Mulla esikoinen meni kouluun kun kolmas syntyi. Jokainen sai olla pieni riittävän kauan, ja itse sai nauttia vauvasta kun ei ollut muita vaipoissa. Älä pidä kiirettä, mutta tee se kolmas. Kolmen katras on aivan ihana.

Vierailija
6/9 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:24"]

[/quote]

no viittiks kuule vaikka linkata edellisen ketjun?

Vierailija
7/9 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 alle 4 vuodessa. Eka vuosi oli rankin. Jälkikäteen harmittaa ettei tehty neljättä lasta. Mä tykkäsin paljon. Olin rennosti lasten kanssa, mutta ihmisten ilmoilla oli pakko olla kunnon armeijakuri, muuten olisin hävittänyt kaikki kolme joka kerta.
Lapsista paljon seuraa toisistaan ja toisaalta myös aina löytyy riitapukari.

Vierailija
8/9 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:24"]

[/quote]

no viittiks kuule vaikka linkata edellisen ketjun?

[/quote]

http://www.vauva.fi/keskustelu/4315814/ketju/neuvoja_kipeasti_kaivataan_mita_huonoa_on_kolmannen_lapsen_hankkimisessa

Vierailija
9/9 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne kuin 3, oota muutama vuosi, usko pois, haluat toisen ja kolmannen väliin vähän ikäeroa. Nyt todella nautin vauvasta:) en usko että pari vuotta sitten olisi ollut sama tilanne, vaan olisin ollut paaaljon väsyneempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän