Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit iltaisin, jos pääsisit töistä päivittäin klo 15?

Vierailija
12.11.2014 |

Tarttis keksiä itelle harrastus kun kaikkien näiden vuorotyövuosien jälkeen ei osaa edes ajatella noin ruhtinaallista vapaa-aikaa :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden jälkeen mä itse muun muassa näen kavereita, hoidan asioita, luen kirjoja, opiskelen omaksi huvikseni, käyn salilla tai lenkillä, vietän aikaa koneella, katon tv:tä, siivoan. Kaikkea mitä vaan tekee mieli tehdä vapaa-ajalla. Sä täytät sun vapaa-ajan niillä hommilla, jotka susta tuntuu hyvältä.

Vierailija
2/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aikaa jäisi kyllä ruhtinaallisesti ulkoiluun ja kotihommiin; imuroisin, vaihtaisin petivaatteet useammin, pyyhkisin pinnat, laittaisin ruokaa, leipoisin, olisin vain lasten kanssa (heti kun ne kotihommat olisi tehty). Olisi ihanaa, jos olisi kerrankin arkenakin aikaa pitää koti siistinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:20"]

Töiden jälkeen mä itse muun muassa näen kavereita, hoidan asioita, luen kirjoja, opiskelen omaksi huvikseni, käyn salilla tai lenkillä, vietän aikaa koneella, katon tv:tä, siivoan. Kaikkea mitä vaan tekee mieli tehdä vapaa-ajalla. Sä täytät sun vapaa-ajan niillä hommilla, jotka susta tuntuu hyvältä.

[/quote]

Eikö teillä ole perhettä?

Vierailija
4/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vain makaan sohvalla. Teen ruokaa, pyykkään pari kertaa viikossa, mutta muuten lojun sohvalla ja surffaan netissä. Lapsia on, mutta ne puuhailee omia juttujaan.

Joku harrastus olisi tosiaan tervetullut, mutta en mä osaa mitään aloittaa.

Vierailija
5/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuisin jollekin kansalaisopiston kurssille, esim.italian kielikurssi tai jokin liikuntakurssi. Lukisin enemmän. Lenkkeilyt ei jäisi aina niin myöhälle iltaan. Alkaisin käydä salilla.

Vierailija
6/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä pääsen klo 15, olen kuitenkin päiväkodilla vasta klo 15-45-16.00 riippuen bussista. Siitä sitten hipsitään tytsyn kanssa kotiin. Kotona ollaan klo 16.15-16.30 riippuen kuinka paljon mielenkiintoisia asioita matkan varrelta löytyy.Eipä siinä kauheesti kerkee muuta kuin ruuan laittoon, käydään ulkona/leikitään, iltapala ja pesut ja nukkumaan.
Jos työaikani loppuisi klo 16, niin kotona olisimme about klo 17.30

Vierailija
7/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:24"]

Eroaahan se kun ennen tyypillisin työvuoroni oli klo 11-19. Ei riittänyt tunteja oikein kumpaankaan päähän, lisäksi välillä pääsin klo 21, aikaisimmillaan klo 7. Eli kyllä on ruhtinaallisesti vapaa-aikaa nykyään! Työmatkani kestää noin 45 minuuttia.

[/quote]

Heräätkö ja menetkö nukkumaan aina samaan aikaan riippumatta siitä, mitkä on työajat? Siltä se nimittäin kuulostaa.

Vuorokauteen ei tule yhtään lisätuntia, vaikka työt loppuisi klo 13. Silloin aamut alkaa toooosi aikaisin ja uni maittaa jo alkuillasta.

Jos työpäivä on ennen alkanut klo 11, niin siinähän olisi voinut nukkua pitkälle aamuun ja illalla taas kukkua reilusti yli puolenyön.

Kummallista ajatella että jee, nyt on aikaa. Sitä on aina kun vaan järjestää.

Vierailija
8/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin illaksi kielikursseille. Olisi ihanaa oppia puhumaan sujuvasti italiaa ja/ tai espanjaa. Itselläni on vuorotyö, ei onnistu. Ehkä joskus tulevaisuudessa.

Vierailija
9/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:24"]

Eroaahan se kun ennen tyypillisin työvuoroni oli klo 11-19. Ei riittänyt tunteja oikein kumpaankaan päähän, lisäksi välillä pääsin klo 21, aikaisimmillaan klo 7. Eli kyllä on ruhtinaallisesti vapaa-aikaa nykyään! Työmatkani kestää noin 45 minuuttia.

[/quote]

Heräätkö ja menetkö nukkumaan aina samaan aikaan riippumatta siitä, mitkä on työajat? Siltä se nimittäin kuulostaa.

Vuorokauteen ei tule yhtään lisätuntia, vaikka työt loppuisi klo 13. Silloin aamut alkaa toooosi aikaisin ja uni maittaa jo alkuillasta.

Jos työpäivä on ennen alkanut klo 11, niin siinähän olisi voinut nukkua pitkälle aamuun ja illalla taas kukkua reilusti yli puolenyön.

Kummallista ajatella että jee, nyt on aikaa. Sitä on aina kun vaan järjestää.
[/quote]

Joo, mutta muilla ihmisillä, joiden kanssa olisi ei sitä aikaa sitten olekaan.

Oon tehny vastaavantyyppistä vuoroa kuin tuo 11-19 ja se on ihan eri asia kuin vaikka 05-13. Yhteentoista kun menee niin tulee nukuttua myöhempään, aamulla ei oikeen viiti mitään isompaa aloittaa kun kesken jää. Kaupat, pankit ym. aukeaa täälläpäin kymmeneltä eli sinnekään ei ehdi kuin pakolliset hoitamaan ennenkuin alkaa jo työmatka, että on ajoissa perillä. Kun pääsee klo 19 on jo oikeesti ilta, kenellekään ei viitsi kylään kun lapsetkin on jo iltapuuhissa, kaupoista auki vaan marketit.
Ei viitsi mitään remppaa ja siivota meluisasti kun on jo ilta ja kohta pitää kuitenkin lopettaa. Tulee vaan itsekseen valvottua myöhään jossain netissä.

Kun pääsee klo 13 on koko päivä aikaa katkeamatonta vapaa-aikaa. Vaikka kävis ysiltä jo unille et jaksaa herätä töihin, se tekee todella paljon pidemmän pätkän tavata ihmisiä, käydä leffassa, remontoida, käydä kaupoilla jne.

Tuntimäärä voi olla se sama kahdeksan, mutta mahdollisuudet tehdä ja elää ihan eri.

Vierailija
10/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä aamulla herää 6 aikaan ja töihin ennen 8 viimeistään. Töistä pois klo 15, koska on aikainen herätys niin aikaisemmin nukkumaankin. Nukun tunnin yleensä kun pääsen kotiin, matkat vie aikansa. Sitten normaalit ruuan laitot ja ei ihmeempiä harrastuksia jaksa.

Vierailija
11/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:24"] Eroaahan se kun ennen tyypillisin työvuoroni oli klo 11-19. Ei riittänyt tunteja oikein kumpaankaan päähän, lisäksi välillä pääsin klo 21, aikaisimmillaan klo 7. Eli kyllä on ruhtinaallisesti vapaa-aikaa nykyään! Työmatkani kestää noin 45 minuuttia. [/quote] Heräätkö ja menetkö nukkumaan aina samaan aikaan riippumatta siitä, mitkä on työajat? Siltä se nimittäin kuulostaa. Vuorokauteen ei tule yhtään lisätuntia, vaikka työt loppuisi klo 13. Silloin aamut alkaa toooosi aikaisin ja uni maittaa jo alkuillasta. Jos työpäivä on ennen alkanut klo 11, niin siinähän olisi voinut nukkua pitkälle aamuun ja illalla taas kukkua reilusti yli puolenyön. Kummallista ajatella että jee, nyt on aikaa. Sitä on aina kun vaan järjestää. [/quote] Joo, mutta muilla ihmisillä, joiden kanssa olisi ei sitä aikaa sitten olekaan. Oon tehny vastaavantyyppistä vuoroa kuin tuo 11-19 ja se on ihan eri asia kuin vaikka 05-13. Yhteentoista kun menee niin tulee nukuttua myöhempään, aamulla ei oikeen viiti mitään isompaa aloittaa kun kesken jää. Kaupat, pankit ym. aukeaa täälläpäin kymmeneltä eli sinnekään ei ehdi kuin pakolliset hoitamaan ennenkuin alkaa jo työmatka, että on ajoissa perillä. Kun pääsee klo 19 on jo oikeesti ilta, kenellekään ei viitsi kylään kun lapsetkin on jo iltapuuhissa, kaupoista auki vaan marketit. Ei viitsi mitään remppaa ja siivota meluisasti kun on jo ilta ja kohta pitää kuitenkin lopettaa. Tulee vaan itsekseen valvottua myöhään jossain netissä. Kun pääsee klo 13 on koko päivä aikaa katkeamatonta vapaa-aikaa. Vaikka kävis ysiltä jo unille et jaksaa herätä töihin, se tekee todella paljon pidemmän pätkän tavata ihmisiä, käydä leffassa, remontoida, käydä kaupoilla jne. Tuntimäärä voi olla se sama kahdeksan, mutta mahdollisuudet tehdä ja elää ihan eri.

[/quote]Näin juurikin! ap tuli vielä kurkkaamaan ennen kuin toivottaa hyvää yötä :)

Vierailija
12/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas haaveilen vuorotöistä, että saisi joskus edes arkivapaita ja pääsisi helpommin kampaajalle, salille päiväsaikana kun on hiljaisempaa...olen ollut yksinyrittäjä ja siinä nautin siitä että sain hoidettua asiat päivällä, jos tarvetta oli ja tehtyä töitä sitten vaikka illalla  noina päivinä.  Mietin palaamista, mutta palkkatyössä tienaa enemmän. 

Vierailija
13/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin salilla useammin kuin kolme kertaa viikossa.

Vierailija
14/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruhtinaallista? Minä teen töitä klo 7-15. Herätys klo 5.30, niin pitäisi mennä nukkumaankin järkevään aikaan, mutta harvemmin olen järkevä. Yöunet viikolla jää noin 6 tuntiin. Eipä tuo paljon eroa siitä, jos pääsisi töistä "vasta" klo 16.

Vierailija
15/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salille, uimahalliin/kylpylään, kavereiden kanssa syömään/kahville/parille, lukisin kirjoja, katsoisin telkasta hömppää, tekisin hyvää ruokaa, kävisin kylässä ja kutsuisin meille vieraita ym ym ja jotain remppaakin/sisustamista voisi harkita.

Vierailija
16/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin töiden jälkeen salilla.

Vierailija
17/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinä päivinä kun pääsen kolmelta, ehdin jo neljäksi hakemaan lapset hoidosta ja ehditään vähän leikkiä illalla. Esim tänään oli sellainen päivä :)

Vierailija
18/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:59"]

Kävisin töiden jälkeen salilla.

[/quote]

Kokeileppa muutama kuukaus.

Herätys 05.15.

Teet työsi, pidät tauot jos saat/pystyt.

Pääset 15.00.

Kaupan kautta kotiin. Teet perhelle ruokaa.

Soitat/hoidat juoksevat asiat, koska sulla on aikaa...

Harrastuskuljetukst (myös kaverit), tietty, sullahan on aikaa.

Kodinhoito tietty.

Ei siinä tunteja oo yhtään enempää vuorokaudessa, kun muillakaan.

Tuntuu että tekemistä/velvotteita enemmän!!??..

Vierailija
19/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn uimassa/lenkillä. Luen kirjaa, katson hömppäohjelmia, teen ruokaa. Ja palstailen näköjään täällä:).

Mä tein vuorotyötä 22v. Nyt "normaalivuoroa". mukavaa kun unirytmi on muuttunut "normaaliksi".

Vierailija
20/23 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:59"]

Salille, uimahalliin/kylpylään, kavereiden kanssa syömään/kahville/parille, lukisin kirjoja, katsoisin telkasta hömppää, tekisin hyvää ruokaa, kävisin kylässä ja kutsuisin meille vieraita ym ym ja jotain remppaakin/sisustamista voisi harkita.

[/quote]

Siis iltaisin duunin jälkeen tulis kavereita kylään, tai kävisit parilla, remppaa?? Kylpylään, jos seuraava aamu työpäivä? Varmaan ap miettii vuorotyön jälkeen normiarkea, eli työ ma- pe aamuvuoro, ja mitä sit arki- iltaisin tekis? Tai sit tajusin väärin.