Kuka EI tiedä mikä lörtsy (ruoka) on?
Eviran mukaan ruualle ei riitä nimeksi pelkkä lörtsy, koska se ei ole vakiintunut nimi (vrt pizza). Kuka ei tiedä mikä tai mitä se on? Ja tässä tarkoitetaan nyt siis ruokaa.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:27"]
Kehä kolmosen sisäpuolella ei ihme kyllä näytetä tuntevan.. Satakunnassa ja Pirkanmaalla ainakin tunnettu
[/quote]
No, mä olen Tampereella syntynyt ja Satakunnassa asuu toinen puoli sukua. en silti tarkalleen tiedä mikä se on. Luulin lihapiirakaksi, mutta onkin joku omenapiirakka??
[/quote]
Kaikissa yhtään isommissa kaupoissa ollut Tampereellakin viimeiset 20 vuotta ainakin, ihan siinä lihapiirakoiden ja muiden vieressä.
- tamperelainen
Näköjää sekä liha- että omenaversio. ok. Varmaan ihan hyvää. En ole kyllä helsinkiläisissä kaupoissa törmännyt. Ehkä käyn väärissä kaupoissa:)?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:27"]
Kehä kolmosen sisäpuolella ei ihme kyllä näytetä tuntevan.. Satakunnassa ja Pirkanmaalla ainakin tunnettu
[/quote]
No, mä olen Tampereella syntynyt ja Satakunnassa asuu toinen puoli sukua. en silti tarkalleen tiedä mikä se on. Luulin lihapiirakaksi, mutta onkin joku omenapiirakka??