Ulosotossa 156000e, mites teillä muilla?
Enää ei pitäisi mitään lisää mennä tuonne eli tuo summa pitäisi nyt maksella pois tai päästä velkajärjestelyyn.....
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Aikalailla saman verran jäi vielä ulosottoon maksettavaa, kun talo meni vasaran alle vuonna 2010. Nyt on ulosottovelkaa jäljellä vielä noin 60.000 e ja loppu häämöttää vuoden 2024 lopussa. Hammasta purren ja vaikeuksien kautta takaisin.
Yhtään en itke velkaa ja sen takaisin maksamista, mutta kuluissa saisi kyllä olla jotain tolkkua.
Toinen mikä jäytää on elämisen muu vaikeus, kun kaikki evätään, niin vaikea on hakea ja pysyä työelämässä, jotta pystyisi velkansa hoitamaan.
Itse olen ollut onnekas, kun asunto, auto, puhelimet, vakuutukset ym. on voinut ottaa puolison nimiin.
Ei ole todellista, pystyykö oikeasti joku maksamaan tuon kokoisen uo-velan pois. Jos on totta, niin tsemppiä vielä loppuvelan maksuun ja varmasti olet jotain oppinut tuon jälkeen.
Miten muuten velkasaneeraukseen päässeet, mitataanko se määrätty kk-maksu edelleen palkasta suoraan, vai maksatteko sen itse?
40000 u-otossa. Olen ollut vuoden velkajärjestelyssä. 4- vuotta jäljellä. Toivon, että voittaisin jostain, tai perisin edes sen verran, että voisin kerta linttuulla maksaa velat pois. Olisi helpompi hengittääkin silloin.😥
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten velkasaneeraukseen päässeet, mitataanko se määrätty kk-maksu edelleen palkasta suoraan, vai maksatteko sen itse?
Maksan itse velkajästelyn kk- maksun. Asianajo toimisto laskeskelee, jos olet maksukykyinen ( työstä palkka) maksettavat summat velkojille. Itse maksan eläkkeestäni sen määräytyneen summan.
Just meni lomarahoista viimeinen erä ulosottoon. Oon vapaa!
Teille, jotka kerskailette tilin saldolla ja sillä ettei ole velkaa ja kaikki maksettu; lukekaa ap:n laatima aloituskysymys eli otsikko uudelleen ja keskittykää miettimään mitä siinä kysytään. Sitten yritätte miettiä, koskeeko kysymys sinua. Jos ei, älä vastaa.
Mitä ostit että sait tuollaisen velan aikaiseksi .
Vierailija kirjoitti:
40000 u-otossa. Olen ollut vuoden velkajärjestelyssä. 4- vuotta jäljellä. Toivon, että voittaisin jostain, tai perisin edes sen verran, että voisin kerta linttuulla maksaa velat pois. Olisi helpompi hengittääkin silloin.😥
Jos velkasaneeraukseen pääsee, niin se on yleensä kolmen vuoden järjestely.
Viiden vuoden järjestely tarkoittaa, että velkaantuminen on ollut jossain määrin tai kokonaan tahallista tai tarkoituksellista.
Maksele pois vaan kaikki mitä on määrätty, onnettaren avustus on varattu ihan toisille henkilöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Äskettäin otettua) suntolainaa yli satatonnia. Joskus huimaa kun miettii miten hirveän paljon rahaa tuo on.
Joo, ei tollasta määrää noin vaan tavallisilla palkoilla ja työnäkymillä maksella. Nyt kuuluu maailmalta sellaista että korot olisi lähdössä nousuun. Ei vuosiin ollut näin.
Helpostihan tuollaisen lainan hoitaisi. Minullakin on puoli miljoonaa velkaa ja senhän lyhennykset hoitaa jo pääomatuloilla. palkka jää kokonaan muihin kuluihin ja lisäsijoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiden vuoden järjestely tarkoittaa, että velkaantuminen on ollut jossain määrin tai kokonaan tahallista tai tarkoituksellista.
Maksele pois vaan kaikki mitä on määrätty, onnettaren avustus on varattu ihan toisille henkilöille.
Jos velkajärjestelyssä säilytetään asunto, niin maksuaika voi olla vaikka 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Teille, jotka kerskailette tilin saldolla ja sillä ettei ole velkaa ja kaikki maksettu; lukekaa ap:n laatima aloituskysymys eli otsikko uudelleen ja keskittykää miettimään mitä siinä kysytään. Sitten yritätte miettiä, koskeeko kysymys sinua. Jos ei, älä vastaa.
Kysyttiin, mites teillä muilla. Ja viestissä kerrottiin, paljonko itellä on, ja että se pitäis nyt maksella. Ei kielletty kertomasta, jos on jo urakkansa suorittanut.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli suurimmillaan ulosotossa joku vähän yli 20 000€. Nyt monen vuoden maksamisen jälkeen näyttää tällä hetkellä nollaa. Oli aiemminkin nollilla, mutta sitten tuli n.5000€ ulosottoon. Nekin maksettu. Sitten tuli n.100€ ulosottoon, sekin maksettu. Perintätoimistot kierrättää vuosia noita velkoja joten aina pompsahtaa jotakin maksuun. Kahteen perintätoimistoon on veloista maksusuunnitelmat, että ei menisi ne velat enää ulosottoon. Kyllä mä vielä joku päivä pääsen kokonaan eroon noista kaikista.
Ärsyttää kun jotkut olettaa, että kaikki ulosotossa olevat jättää velkansa maksamatta. Mulla on ollut alusta asti selvää, että maksan velat pois. Ei vain muutamaan vuoteen ollut tuloja mistä ulosmitata kun olin työtön ja sen jälkeen opiskelija. Valmistuttuani olen tehnyt paljon töitä, että olen saanut velkoja maksuun. Kyllä on ollut välillä niin epätoivoista ja tuntunut, että ei tästä tule yhtään mitään. Sitkeästi olen kuitenkin velkoja maksanut ja nyt olen voiton puolella perintätoimistojen veloista huolimatta. Suurin osa veloista on maksettu. Tänä vuonna sain monen vuoden jälkeen veronpalautuksen itselleni. Onneksi on saanut vapaakuukausia ulosottoon sen pari kuukautta vuodessa niin välillä on ollut helpotusta. Yhtenä vuotena sain kolme peräkkäistä kuukautta lapsen lukiohankintojen takia.
ei ne noin vain "tule" vaan kyllä olet ihan itse ne sinne saattanut omilla toimillasi ja käyttäytymiselläsi.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä aina maksetaan itse. Muita vaihtoehtoja ovat välitystili kunnan kautta tai edunvalvonta, jos rahankäyttö on niin holtitonta, että ei kykene itse maksamaan. Vasta siinä vaiheessa maksuja laitetaan ulosottoon, kun niitä on jäänyt maksamatta.
Velkajärjestely eroaa ulosotosta siten, että joka kuukausi on välttämättömien menojen jälkeen jäävä, etukäteen laskettu maksuvara, joka maksetaan velkojille. Ei mitään huojennuksia tai vapaakuukausia, vaan mahdollisuus siirtää tai sitten muuttaa koko maksuohjelmaa joko vapaaehtoisesti tai käräjäoikeuden päätöksellä.
Vierailija kirjoitti:
Aikalailla saman verran jäi vielä ulosottoon maksettavaa, kun talo meni vasaran alle vuonna 2010. Nyt on ulosottovelkaa jäljellä vielä noin 60.000 e ja loppu häämöttää vuoden 2024 lopussa. Hammasta purren ja vaikeuksien kautta takaisin.
Yhtään en itke velkaa ja sen takaisin maksamista, mutta kuluissa saisi kyllä olla jotain tolkkua.
Toinen mikä jäytää on elämisen muu vaikeus, kun kaikki evätään, niin vaikea on hakea ja pysyä työelämässä, jotta pystyisi velkansa hoitamaan.
Itse olen ollut onnekas, kun asunto, auto, puhelimet, vakuutukset ym. on voinut ottaa puolison nimiin.
no nuo kulut on kyllä täysin vapaaehtoisia kuluja ja ne voi halutessaan välttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksele pois vaan kaikki mitä on määrätty, onnettaren avustus on varattu ihan toisille henkilöille.En kyllä ymmärrä miten velkaantuminen ei olisi tahallista tai tarkoituksellista. Ainakaan minulle ei ole tullut koskaan velkaa kuin Annelille faksit...
Tässä muutama esimerkki niiden lisäksi, jotka on mainittu yrittäjän kohdalla: takausvelka (jonka vuoksi aikoinaan velkajärjestely tuli), iso onnettomuus, jota ei mikään vakuutus korvaa, sairastuminen ja työttömäksi jääminen, pienten velkojen kasvu perintäkulujen vuoksi kohtuuttomiksi ...
Tahallista on esimerkiksi pelaaminen, juominen ja rikokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksele pois vaan kaikki mitä on määrätty, onnettaren avustus on varattu ihan toisille henkilöille.En kyllä ymmärrä miten velkaantuminen ei olisi tahallista tai tarkoituksellista. Ainakaan minulle ei ole tullut koskaan velkaa kuin Annelille faksit...
No ei sitä ymmärrä, jos ei tuu välillä pois sieltä omasta kuplasta.
Esim. yrittäjä voi tarkoituksella jättää työntekijöidensä palkkojen sivukulut maksamatta, tai haalii tavaraa toimittajilta, eikä ole edes aikomusta maksaa niitä, käyttää ne kuitenkin urakoinnissaan saadakseen sieltä maksuposteja.
Näin pystyy häärimään helposti useita kuukausia, jolloin taskut on täynnä rahaa ja maksamattomia laskuja. Sitten kupit nurin ja levittellään vaan käsiä.
Näitä on yhä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan itse velkajästelyn kk- maksun. Asianajo toimisto laskeskelee, jos olet maksukykyinen ( työstä palkka) maksettavat summat velkojille. Itse maksan eläkkeestäni sen määräytyneen summan.
Miten sinulla on varaa maksaa asianajajalle tuosta maksaa? Velkaneuvonta on maksutonta oikeusaputoimistoissa, ja velkajärjestelypäätökseen sisältyy aina maksuaikataulu, jonka mukaan velkojille maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
U.otossa 12.000 e, paskaa käydä töissä, käteen jää 1200 e kk ,u.otto vie 650 e kk.
Olisiko sinulla mahdollisuutta saada joku sukulainen maksamaan tuon lainan. Lyhentäisit sitten pienissä erissä takaisin. Tuo on niin pieni summa, etten antaisi ulosoton riistää ylimääräistä .
Tasan tarkkaan en sukulaisena maksaisi kenekään ulosottoja!
Pitää elää omien rahojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Äskettäin otettua) suntolainaa yli satatonnia. Joskus huimaa kun miettii miten hirveän paljon rahaa tuo on.
Joo, ei tollasta määrää noin vaan tavallisilla palkoilla ja työnäkymillä maksella. Nyt kuuluu maailmalta sellaista että korot olisi lähdössä nousuun. Ei vuosiin ollut näin.
Helpostihan tuollaisen lainan hoitaisi. Minullakin on puoli miljoonaa velkaa ja senhän lyhennykset hoitaa jo pääomatuloilla. palkka jää kokonaan muihin kuluihin ja lisäsijoituksiin.
Pienituloiselle aika mahdotonta selvitä 100 tuhannen veloista. Jos palkka sanotaanko 2tonnia netto, siitä maksat 500 työssäkäyntikuluja kuten liikkuminen, työpaikkaruokailu ja jotain muuta pientä kuten vaatetta. Jäljellä 1500e, siitä maksat vastikkeet 200eur sähkölaskun vakuutuksen muut kodin kulut kuten ruoka niin ollaan tonnissa. Nyt sitten tarkkana, mihinkään muuhun jos ei käytä rahaa ei harrastukseen ei matkusteluun ei kodin elektronniikkaan niin tonni jäljellä joka onkin annuiteetilyhennyksen määrä. Eli tonnilla ensin maksat 10v suurimmaksi osaksi korkoa ja sitten alkaa vasta velkapääoman lyhennys. 30 vuotta menee elämästä siihen. Jos tulee taloyhtiöön remontti, tai joku vastoinkäyminen elämässä, voi asiat mutkistua.