Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosotossa 156000e, mites teillä muilla?

Vierailija
24.09.2021 |

Enää ei pitäisi mitään lisää mennä tuonne eli tuo summa pitäisi nyt maksella pois tai päästä velkajärjestelyyn.....

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä oli puolitoista miljoonaa ulosotossa tossa 2000-luvun puolivälin tienoilla. Hävitin kaiken Suomessa olleen omaisuuden ja muutin kirjoille erääseen nimeltämainitsemattomaan maahan Aasiaan. Tosiasiallisesti asuin vaimon (asumuserossa) nimissä olevalla mökillä ihan Härmässä. Ulosotto yritti lähennellä useampaankin otteeseen, mutta ei minua tavoittanut. Aika kului ja saatavat vanhentuivat. Nyt vapaa mies!

Vierailija
82/88 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten velkasaneeraukseen päässeet, mitataanko se määrätty kk-maksu edelleen palkasta suoraan, vai maksatteko sen itse?

Yleensä aina maksetaan itse. Muita vaihtoehtoja ovat välitystili kunnan kautta tai edunvalvonta, jos rahankäyttö on niin holtitonta, että ei kykene itse maksamaan. Vasta siinä vaiheessa maksuja laitetaan ulosottoon, kun niitä on jäänyt maksamatta.

Velkajärjestely eroaa ulosotosta siten, että joka kuukausi on välttämättömien menojen jälkeen jäävä, etukäteen laskettu maksuvara, joka maksetaan velkojille. Ei mitään huojennuksia tai vapaakuukausia, vaan mahdollisuus siirtää tai sitten muuttaa koko maksuohjelmaa joko vapaaehtoisesti tai käräjäoikeuden päätöksellä.

Sen verran korjaan, että ainakin mun maksusuunnitelmassa on muutamia kuukausia vuodessa, jolloin en maksa senttiäkään.

Tavallisesti velkajärjestelyyn tulee automaattisesti sellainen maksusuunnitelma, että joka kuukausi on erisuuruiset erät, mutta ulosotossa tulee pienituloiselle yhtä automaattisesti kaksi vapaakuukautta. 

On tietenkin mahdollista laatia velkajärjestelyn maksuohjelma sellaiseksi, että on eri kuukausina eri suuruiset erät. Näin esimerkiksi silloin, kun työ on selkeästi sesonkiluonteista niin, että johonkin aikaan vuodesta ollaan töissä ja toiseen aikaan työttömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20000varmaan on... 1,5v on lähtenyt 1900e bruttopalkasta ulosottoon.

Mulla oli kammottava masennuskausi, joka alkoi ollessani 19-vuotias. Lopulta en jaksanut enää tehdä yhtään mitään millekään, vaan ulosottoon päätyi terveysmaksuja, vuokria, puhelin-ja nettilaskuja, pikavippejä jne... Mä en oikeastaan edes muista paljoa niistä vuosista. En tunnista itseäni niistä harvoista valokuvista, mitä olen löytänyt itsestäni. Sen näki jo päälle päin, ettei kaikki ollut hyvin. Olin myös värjännyt hiuksetkin jossain vaiheessa, mutten kerta kaikkiaan muista milloin ja miksi... Kävelin useamman kerran päivystykseen, etten jaksa enää. Diapamia tarjottiin. Nyt noista ajoista on 10 vuotta, mutta edelleen näen välillä painajaisia, että asun senaikaisessa luukussani.

Ja nyt 10 vuoden ja 2 vuoden työssäolon jälkeen olen ensimmäistä kertaa varannut ajan velkaneuvontaan. Tätä ennen häpeä on ollut liian suuri. Toki häpeä on ollut tunne masennuksenikin taustalla, ja olen yrittänyt sitä työstää itse, kun terapiaan ei ole varaa.

Nuoruus oli kauheaa aikaa ja moni asia meni pieleen. Täällä aina pilkataan ulosotossa olevia. Pilkatkaa vaan, ette voi satuttaa enempää. Oon tuntenut itseni arvottomaksi noin 15 vuoden ajan. En ole kertonut veloistani kenellekään koskaan. Yksinäistä on.

Ehkä joskus pääsen veloista ja voin mennä terapiaan käsittelemään asioita.

Vierailija
84/88 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

Vierailija
85/88 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette päästäneet velat ulosottoon? Jos ei ole varaa maksaa taloa tai asuntoa niin heti myydä pois ja asua vuokralla. Ei se tilanne yhdessä yössä pamahda päälle.

Voi jeesus. Mitä mä olisin myynyt köyhänä opiskelevana yh:na kun asuimme vuokralla???? Joskus tilanne vain menee siihen, että pakko päästää velat ulosottoon koska ei ole rahaa niitä maksaa. Ihan turha tulla viisastelemaan asioista joista ei mitään selvästi ymmärrä.

Vierailija
86/88 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli suurimmillaan ulosotossa joku vähän yli 20 000€. Nyt monen vuoden maksamisen jälkeen näyttää tällä hetkellä nollaa. Oli aiemminkin nollilla, mutta sitten tuli n.5000€ ulosottoon. Nekin maksettu. Sitten tuli n.100€ ulosottoon, sekin maksettu. Perintätoimistot kierrättää vuosia noita velkoja joten aina pompsahtaa jotakin maksuun. Kahteen perintätoimistoon on veloista maksusuunnitelmat, että ei menisi ne velat enää ulosottoon. Kyllä mä vielä joku päivä pääsen kokonaan eroon noista kaikista.

Ärsyttää kun jotkut olettaa, että kaikki ulosotossa olevat jättää velkansa maksamatta. Mulla on ollut alusta asti selvää, että maksan velat pois. Ei vain muutamaan vuoteen ollut tuloja mistä ulosmitata kun olin työtön ja sen jälkeen opiskelija. Valmistuttuani olen tehnyt paljon töitä, että olen saanut velkoja maksuun. Kyllä on ollut välillä niin epätoivoista ja tuntunut, että ei tästä tule yhtään mitään. Sitkeästi olen kuitenkin velkoja maksanut ja nyt olen voiton puolella perintätoimistojen veloista huolimatta. Suurin osa veloista on maksettu. Tänä vuonna sain monen vuoden jälkeen veronpalautuksen itselleni. Onneksi on saanut vapaakuukausia ulosottoon sen pari kuukautta vuodessa niin välillä on ollut helpotusta. Yhtenä vuotena sain kolme peräkkäistä kuukautta lapsen lukiohankintojen takia. 

ei ne noin vain "tule" vaan kyllä olet ihan itse ne sinne saattanut omilla toimillasi ja käyttäytymiselläsi.

Voi v'''' sanon mä. Väitinkö mä, että en olisi itse vastuussa noista?!?!?!?!?! Mistä teitä t*lloja oikein riittää! Ja kyllä ne sinne tulee, ihan turhaan saivartelet sanoissa.  Mun tekstin pointti sulla meni kirkkaasti ohi kun piti päästä pätemään jostakin olemattoman typerästä asiasta. 

Vierailija
87/88 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla velkaa ulosotossa 120.000 euroa. Muutama viikko sitten tuli tieto, että pääsen velkajärjestelyyn. 5 vuotta maksan maksuohjelman mukaan ja sitten se on siinä. Melkein vuosi kesti tuohon käräjäoikeuden päätökseen siitä kun otin ekan kerran yhteyttä velkaneuvontaan. Suosittelen kaikille, jotka painii ulosottovelkojen kanssa.

Vierailija
88/88 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

78 000 euroa ulosottossa. Vähennän palkastani riippuen 650 -1500 euroa kk ja jää siltikin rahaa että elän yksin ihan ok. Pienempää erää nyt maksan kuin kaikkia erikseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme