Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kukaan menee inttiin tai sivariin?

Vierailija
24.09.2021 |

En voi millään tasolla ymmärtää että miksi joku haluaa mennä inttiin tai sivariin orjaksi? Mikä ihme siinä orjana olemisessa kiehtoo? Se 150e/kk mitä intissä maksetaan ei riitä yhtään mihinkään. Ei kata edes 22h bileristeilyä saatika mitään pidempää reissua tai yhtään mitään. Vapautuksen huijasin niinkin helposti kuin uhoamalla lääkärille että "tapan itseni jos joudun armeijaan". Miksi ei siis kaikki miehet vain sano tuota nerokasta lausetta ja kuseta vapautusta itselleen?

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea miehekäs mies suorittaa velvollisuutensa ja käy armeijan. Huom, OIKEA mies eikä mikään vikisevä vihervassari.

Olen käynyt armeijan ja se oli aika kaukana miehekkäästä menosta. Pelattiin pleikkaa ja juotiin energiajuomaa. Munkit oli tietenkin tosi hyviä, siitä iso kiitos Sodelle. Minä juoksin coopperissa 2750m joka oli selvästi enemmän kuin keskiarvo. 

Vierailija
122/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea miehekäs mies suorittaa velvollisuutensa ja käy armeijan. Huom, OIKEA mies eikä mikään vikisevä vihervassari.

Olen käynyt armeijan ja se oli aika kaukana miehekkäästä menosta. Pelattiin pleikkaa ja juotiin energiajuomaa. Munkit oli tietenkin tosi hyviä, siitä iso kiitos Sodelle. Minä juoksin coopperissa 2750m joka oli selvästi enemmän kuin keskiarvo. 

Minä kävin armeijan vanhemmalla iällä ja voi niitä 19-vuotiaiden tupakaverien juttuja. Nauratti ajatus siitä miten jonkun mamman mielissä se on "miesten koulu". Ihan päiväkotia koko touhu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pienelle kansalle jokainen sota on total war.

Ainakin itse lähden sinne rintamalle mieluummin tietäen miten päin pyssyä pidellään.

Vierailija
124/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse lähden sinne rintamalle mieluummin tietäen miten päin pyssyä pidellään.

Riippuu varmaan ketä vastaan soditaan. Ydinasevaltiota vastaan en lähtisi taistelemaan pelkän pyssyn kanssa, kärpäslätkästäkin on enemmän hyötyä siellä metsässä.

Vierailija
125/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan ketä vastaan soditaan. Ydinasevaltiota vastaan en lähtisi taistelemaan pelkän pyssyn kanssa, kärpäslätkästäkin on enemmän hyötyä siellä metsässä.

Joo, mutta ei täällä ole mitään niin kiinnostavaa, että sitä ydinasein lähdettäisiin hakemaan. Olennaista on siis pitää huoli siitä ettei tänne vain kävellä.

Vierailija
126/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta ei täällä ole mitään niin kiinnostavaa, että sitä ydinasein lähdettäisiin hakemaan. Olennaista on siis pitää huoli siitä ettei tänne vain kävellä.

Ehkä Suomen pitäisi kehittää oma ydinase? Viimeinkin Suomesta tulisi sen myötä oikea korkeateknologian maa.

Vierailija
127/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Suomen pitäisi kehittää oma ydinase? Viimeinkin Suomesta tulisi sen myötä oikea korkeateknologian maa.

Liian kallista. Tosin, halvemmalla saisi ehkä tehtyä sellaisen tuomiopäiväaseen, joka tekee alueen asuinkelvottomaksi tuhanneksi vuodeksi.

Vierailija
128/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varusmiespalveluksesta pitäisi maksaa edes jotain palkkaa, esim. vaikka 2500e/kk. Se saattaisi houkutella enemmän hakijoita armeijaan. Nyt minua ei kiinnosta eli käyn lääkärin luona hakemassa c-paperit. Palkka-armeijasta saattaisin olla jopa kiinnostunut, miksi Suomessa ei ole sellaista?

Ei sinne tarvitse hakea, se on velvollisuus.

Vierailija
129/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varusmiespalveluksesta pitäisi maksaa edes jotain palkkaa, esim. vaikka 2500e/kk. Se saattaisi houkutella enemmän hakijoita armeijaan. Nyt minua ei kiinnosta eli käyn lääkärin luona hakemassa c-paperit. Palkka-armeijasta saattaisin olla jopa kiinnostunut, miksi Suomessa ei ole sellaista?

On täällä palkka-armeija, mutta ensin pitää selvittää parit pääsykokeet, kuten varusmiespalvelus. Kaikilta se ei onnistu, ja heidät me löydämme täältä vauvapalstalta.

Erikoinen työpaikka tuo Puolustuvoimat kun töihin päästäkseen pitää ensiksi suorittaa 9kk palkaton orjaleiri. Kuvittele jos muissa töissä olisi vastaava käytäntö!

No voit halutessasi jatkaa 9€/pvä -palkalla oikeassa työpaikassa oikeissa töissä sitten, kun maanantai koittaa taas työttömälle.

Itse koen armeijan jopa mahdollisena uravaihtoehtona. Vähintään siellä saa koulutusta ja verkostoituu uusien ihmisten kanssa. Ei se mikään huono paikka ollut.

Vierailija
130/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa miehistä ja naisista haluaa puolustaa Suomea, jos jokin ikävä valtio hyökkää. 

Onneksi sinä olet muiden poikien kanssa bileristeilyllä.

Miksi minä haluaisin taistella jotain valtiota vastaan? Venäjällä olen käynyt monta kertaa, siellä pääasiassa erittäin mukavia ihmisiä ja yhtäkään vihollista en siellä nähnyt. 

Olen minäkin Pietarissa käynyt ja tunnenkin mukavia, fiksuja venäläisiä. Mutta maan johtaja on arvaamaton, jopa niin, että nämä venäläisetkään eivät häneen luota.

Vierailija
131/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi V###u, mitä sääliöitä täällä on vinkumassa? Työssäni olen tekemisissä veteraanien kanssa ja tunnen syvää kunnioitusta heitä kohtaan. Ei olis nämä inisijät täällä vinkumassa jos he aikanaan olisivat ajatelleet samalla tavalla kuin muutamat täällä!

Kyllä! Isoisäni (19 v.-25 v.) kavereineen makasi lumessa ja sateessa ja rämpi jalat rakoilla soita, että tuommoiset nolot mieheksi itseään nimittävät epäihmiset kehtaavat ilkkua täällä somepalstalla tänäkin päivänä, vapaassa Suomessa. Moni kuoli, moni jäi rammaksi lopun elämäänsä. Ne nuoret miehet olivat rautaa. Niiltä ei kysytty, että huvittaiskos mennä.

Vierailija
132/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapautus armeijasta tietää kyllä työnhaun matkaa roskiin monessakin paikassa samantien jos varaa valita.

Ja paskanvitut. Työnantajalla ei ole mitään oikeutta kysyä armeijasta mitään. Ja jos väittämäsi pitäisi paikkansa niin suurin osa naisista olis työttömiä. 

Armeija on aukko CV:ssä, samoin äitiysvapaa.

Vierailija
133/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Tienaan itse tällä hetkellä 3900e/kk. Jos menisin armeijaan ensi kesänä niin kuin mun pitäisi niin tuloni tippuisivat melkein nolliin. 9 kuukautta ilman palkkaa, korvaako valtio minulle nämä tulonmenetykset? Lisäksi tuollainen 9kk aukko pois työelämästä näyttää aika heikolta CV:ssä etenkin kun haaveissa on kansainvälinen ura eikä tämän takapajulan meininki kiinnosta ollenkaan.

M25

Armeija näyttää erinomaiselta CV:ssä! Erityisesti jos käy vaikka RUKin.

En ole tämän vuostuhannen puolella laittanut mitään militääriin (ml RUK) liittyvää CV:n. Siksi että se vaan on noloa korkeakoulutettujen duuneissa ja kansainvälisissä firmoissa suorastaan luuserin merkki jos on ollut militäärin kanssa tekemisissä.

Me asuttiin Belgiassa ja siellä työkaverit olivat todella ihmeissään kun kuulivat, että mieheni on käynyt armeijan. Eivät meinanneet uskoa, että se on pakollista vielä nykypäivänä.

Olisit näyttänyt kartalta Suomen sijainnin vs. Belgian sijainti.

Älkää nyt aina jaksako tuota samaa paskaa :D

Belgiassa on sodittu viimeksi tasan silloin kuin Suomessakin. 

Jep. Suomessa on joku ihme juttu tuon sodan kanssa. Muualla Euroopassa se on paljolti unohdettu. Tai ei nyt tietenkään unohdettu, koska yhtä lailla muualla kuoli siinä nykyihmisten isovanhempia kuin meilläkin ja rajoja meni uusiksi yms. 

Mutta ei siinä missään sillain vellota kuin Suomessa. No Venäjällä on hiukan samansuuntaiset jutut kuin Suomessakin. 

Koska Suomelle se hyökkäys Talvisodassa v. 1939 oli järkytys. NL oli suhmuroinut Saksan johtajan kanssa sen salaisen lisäpöytäkirjan, jossa Suomi kuului NL:lle. Oltiin ehditty olla itsenäisiä - Leninin luvalla - vain 22 vuotta, kunnes tekaistulla syyllä (Mainilan laukaukset) alettiin vyöryä yli rajan ja pommittaa pääkaupunkia.

Ja koska sodan lopputulos oli ikävä, Karjala meni jne., niin Saksan antamalla tuella yritettiin ottaa menetys takaisin v. -41 ja siitähän se repesi sitten vuoteen -45 saakka.

Suomi meinattiin menettää. Kyllähän se vttaisi puhua pelkkää venäjää ja ”äänestää” Putinia. Elää rämässä kerrostalossa sekasortoisessa ja epätasa-arvoisessa yhteiskunnassa, jossa mikään ei toimi ja korruptoitunut eliitti tunkee rahojaan kilvan Sveitsin tileille.

Vierailija
134/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Tienaan itse tällä hetkellä 3900e/kk. Jos menisin armeijaan ensi kesänä niin kuin mun pitäisi niin tuloni tippuisivat melkein nolliin. 9 kuukautta ilman palkkaa, korvaako valtio minulle nämä tulonmenetykset? Lisäksi tuollainen 9kk aukko pois työelämästä näyttää aika heikolta CV:ssä etenkin kun haaveissa on kansainvälinen ura eikä tämän takapajulan meininki kiinnosta ollenkaan.

M25

En ole tämän vuostuhannen puolella laittanut mitään militääriin (ml RUK) liittyvää CV:n. Siksi että se vaan on noloa korkeakoulutettujen duuneissa ja kansainvälisissä firmoissa suorastaan luuserin merkki jos on ollut militäärin kanssa tekemisissä.

No ei todellakaan, vaan suuri meriitti. Toivottavasti teille ei kovin montaa ruplaa tästä paskasta makseta, niin luokatonta shittiä nimittäin tuotat.

13 k€/kk, rikkaasta pienestä arabivaltiosta. Jonka armeijan iskukyky on todellista eikä mitään paperilla olevaa. Enpä lähtisi siellä leuhottamaan olevani FDF:n ressu-upseeri, nauraisivat ulos.

Ja naapureina heillä on muuten kaksi "Venäjää" ja yksi "Valko-Venäjä".

Arabivaltioiden armeijoiden "iskukyky" on kyllä nähty moneen otteeseen, eikä se ole vakuuttanut.

Global Firepowerin mukaan huomattavasti meikäläistä islukykyisempi. Ja osallistuvat muuten aktiivisesti isompiin "mellakoihin" sen lisäksi että naapur uhkaa kovilla harva se viikko tai vie tankkereita.

Kun on nähnyt sikäläisen militäärin taustelunäytöksiä, ei vaan enää jaksa uskoa täkäläiseen nykyisenliseen ressuarseiluun. NATOon niin kuin olisi jo, vapaaehtoinen asepalvelus ja ammattilaiset päälle.

Mutta onhan se hyvä että joillakin uskoa riittää. Minulle ei riitä usko vaan raaka numerorealismi. Eikä se todellakaan mairittele...

Ns. raaka numerorealismi ei ole tositilanteessa juuri minkään arvoista, eikä kalustomäärä tai propagandanäytökset tuo iskukykyä. Arabivaltioiden armeijoilla on taipumusta lähteä sekasortoiseen pakoon motivoituneen ja asiansa osaavan vihollisen kohdatessaan, vaikka se vihollinen olisi räikeän alivoimainenkin. Soittaako kuuden päivän sota kelloja?

P. S. Kukaan suomea äidinkielenä puhuva ei käytä sanaa "militääri".

Vierailija
135/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaiset paskahousut on niitä eiei-miehiä. En halua armeijaan, en halua töihin, en halua kurssille enkä kouluun - mutta haluan koko elämäni ilmaista rahaa yhteiskunnalta. 

Jaa, ainakin tässä ketjussa moni on nimenomaan halunnut kouluun ja töihin armeijan sijaan.

Suomalaisen miehen velvollisuuksiin kuuluu palvella joko armeijassa tai siviilipalveluksessa, ja sen lisäksi (ei sijaan) saa sitten opiskella ja tehdä töitä niin koko loppuikänsä. Oikeuksiahan suomalaisilla on vaikka kuinka, joten hoidetaan pikkuvelvollisuudet pois, jotta tulevat sukupolvetkin saisivat nauttia niistä vapauksista ja mahdollisuuksista, joita me olemme Suomen kansalaisina saaneet nauttia.

Vierailija
136/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapautus armeijasta tietää kyllä työnhaun matkaa roskiin monessakin paikassa samantien jos varaa valita.

Ja paskanvitut. Työnantajalla ei ole mitään oikeutta kysyä armeijasta mitään. Ja jos väittämäsi pitäisi paikkansa niin suurin osa naisista olis työttömiä. 

Armeija on aukko CV:ssä, samoin äitiysvapaa.

Ei ole, kun laittaa siihen kohdalle, mitä on tehnyt (esim. asepalvelus jne.), ja hups, aukko on kadonnut.

Vierailija
137/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M25

No ei todellakaan, vaan suuri meriitti. Toivottavasti teille ei kovin montaa ruplaa tästä paskasta makseta, niin luokatonta shittiä nimittäin tuotat.

13 k€/kk, rikkaasta pienestä arabivaltiosta. Jonka armeijan iskukyky on todellista eikä mitään paperilla olevaa. Enpä lähtisi siellä leuhottamaan olevani FDF:n ressu-upseeri, nauraisivat ulos.

Ja naapureina heillä on muuten kaksi "Venäjää" ja yksi "Valko-Venäjä".

Arabivaltioiden armeijoiden "iskukyky" on kyllä nähty moneen otteeseen, eikä se ole vakuuttanut.

Global Firepowerin mukaan huomattavasti meikäläistä islukykyisempi. Ja osallistuvat muuten aktiivisesti isompiin "mellakoihin" sen lisäksi että naapur uhkaa kovilla harva se viikko tai vie tankkereita.

Kun on nähnyt sikäläisen militäärin taustelunäytöksiä, ei vaan enää jaksa uskoa täkäläiseen nykyisenliseen ressuarseiluun. NATOon niin kuin olisi jo, vapaaehtoinen asepalvelus ja ammattilaiset päälle.

Mutta onhan se hyvä että joillakin uskoa riittää. Minulle ei riitä usko vaan raaka numerorealismi. Eikä se todellakaan mairittele...

Ns. raaka numerorealismi ei ole tositilanteessa juuri minkään arvoista, eikä kalustomäärä tai propagandanäytökset tuo iskukykyä. Arabivaltioiden armeijoilla on taipumusta lähteä sekasortoiseen pakoon motivoituneen ja asiansa osaavan vihollisen kohdatessaan, vaikka se vihollinen olisi räikeän alivoimainenkin. Soittaako kuuden päivän sota kelloja?

P. S. Kukaan suomea äidinkielenä puhuva ei käytä sanaa "militääri".

Yläpeukutin, koska monesti on tosiaan nähty, että konfliktit eivät ole niin yksinkertaisia, ja että etukäteen häviäjäksi arvioitua vastustajaa ei olekaan kukistettu, kun sillä on ollut motivaatio taistella. Ainoastaan tuosta militääri-kommentista eri mieltä, koska onhan meillä vieraskielisillä termeillä brassailijoita, ja joku saattaa itsekin tehdä omia väännöksiään kuten tuo.

Vierailija
138/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Ehkä Suomen pitäisi kehittää oma ydinase? Viimeinkin Suomesta tulisi sen myötä oikea korkeateknologian maa.[/quote]

Ainoa asia mitä suomen armeija tarvitsee on valkoisia lippuija, mitä voi sitten heilutella rintamalla, kun käsky käy.

Vierailija
139/141 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeakoulutettu ja relevanttia työkokemustakin on jo vuosia. Mutta silti jokaisessa työhaastattelussa on kiinnitetty positiivista huomiota siihen, että RUK on käyty. Tässä nykyisessä työpaikassa, johon minut valittiin, niin sama homma vaikka haastattelija oli nainen. Eli voi sen armeijan nähdä myös hyötynä kun kerran käytävä se on

Epäsuorasti muutama rekryihminen ovat sanoneet että jos armeijasta hankkii ”hullun paperit” ja/tai vapautuksen, se ei työnantajan kannalta ole mikään meriitti. Pikemminkin tulee aika vässykän ja työnvieroksujan leima.

Yhteiskuntamme tarjoaa meille paljon: koulutuksen, terveydenhuollon ja perusturvan, muutamia ihan perusasioita mainitakseni. Mielestäni ei ole lainkaan kohtuutonta, että antaa jotain itsekin takaisin yhteiskunnalle joko armeijan tai siviilipalveluksen muodossa. Minun uraani ei näistä toisen suorittaminen ole haitannut lainkaan, päinvastoin. Toki ymmärrän, että erilaisista mt-ongelmista tai pelkotiloista kärsivän paikka ei armeija tai sivari ole.

Oletteko kuulleet veroista?

Vierailija
140/141 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeakoulutettu ja relevanttia työkokemustakin on jo vuosia. Mutta silti jokaisessa työhaastattelussa on kiinnitetty positiivista huomiota siihen, että RUK on käyty. Tässä nykyisessä työpaikassa, johon minut valittiin, niin sama homma vaikka haastattelija oli nainen. Eli voi sen armeijan nähdä myös hyötynä kun kerran käytävä se on

Epäsuorasti muutama rekryihminen ovat sanoneet että jos armeijasta hankkii ”hullun paperit” ja/tai vapautuksen, se ei työnantajan kannalta ole mikään meriitti. Pikemminkin tulee aika vässykän ja työnvieroksujan leima.

Yhteiskuntamme tarjoaa meille paljon: koulutuksen, terveydenhuollon ja perusturvan, muutamia ihan perusasioita mainitakseni. Mielestäni ei ole lainkaan kohtuutonta, että antaa jotain itsekin takaisin yhteiskunnalle joko armeijan tai siviilipalveluksen muodossa. Minun uraani ei näistä toisen suorittaminen ole haitannut lainkaan, päinvastoin. Toki ymmärrän, että erilaisista mt-ongelmista tai pelkotiloista kärsivän paikka ei armeija tai sivari ole.

Oletteko kuulleet veroista?

Veronmaksu on yksi tärkeimmistä kansalaisen velvollisuuksista, ja lisäksi velvollisuuksiin kuuluu noudattaa lakeja, jne. ja kyllä, aseVELVOLLISUUS on yksi tärkeä velvollisuus niin kuin se on laissa säädetty. Asevelvollisuuden kautta ylläpidetty uskottava puolustus on tärkeä siksi, jottei vaarannu se yhteiskunta, jota työllä ja veroeuroilla on rakennettu ja ylläpidetään.