miten "tuoda itseä esille"?
En saa suutani auki luennoilla, vaikka tiedän kaksi tutkintoa tehneenä paljon enemmän aiheista kuin nuoret opiskelijat.
Osa minusta pitää opintoja jonkinlaisena leikkikouluna. asiat esitetään hitaasti tai ne toistetaan eri aiheen yhteydessä. Tuntuisi hölmöltä päteä itsestäänselvyyksissä.
Osa minua on vain hidas muotoilemaan lauseita, kun muut jaarittelevat ilman sensuuria. Haluan tiivistää asiani. Ehkä pelkään vieväni liikaa aikaa ja tilaa.
Äänekkäämmät ihmiset ärsyttävät minua.
Kuulen jatkuvasti, kuinka minun pitäisi tuoda itseäni esille. Miten?
Kommentit (12)
Oletkohan introvertti? Tuollaisia vaikeuksia minullakin. En pääse "väliin" sanomaan asiaani kun ne kouhottajat jyrää :(
Rinnat paljaaksi ja huudat kunniaa ISIKSELLE !
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 12:30"]
Olen samanlainen. Enkä ymmärrä opiskelijoita, jotka kulkevat laumoissa. "Nyt kaikki kirjastoon yhdes koos!" "oottakaa, minä käyn vessassa!" Sitten 10 ihmistä odottelee yhden vessakäyntiä..
[/quote]
Mä olen sellainen laumasielu. Ja siinä odotellessa yhtä pissaltaan sanon: "Tässä me odotellaan yhtä pissalta" ja porukka kikattaisi.
[/quote]
Voitko valaista vähän ajatusmaailmaasi? Miksi toimitte näin? Onko taustalla epävarmuutta omasta kyvystä löytää kirjasto?
[/quote]
Kimpassa on kivempaa... vessassakin!
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 12:43"]No voi vittu.
[/quote]
Ditto!
Olen samanlainen. Enkä ymmärrä opiskelijoita, jotka kulkevat laumoissa. "Nyt kaikki kirjastoon yhdes koos!" "oottakaa, minä käyn vessassa!" Sitten 10 ihmistä odottelee yhden vessakäyntiä..
[/quote]
Mä olen sellainen laumasielu. Ja siinä odotellessa yhtä pissaltaan sanon: "Tässä me odotellaan yhtä pissalta" ja porukka kikattaisi.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 12:37"]
[/quote]
[/quote]
Voitko valaista vähän ajatusmaailmaasi? Miksi toimitte näin? Onko taustalla epävarmuutta omasta kyvystä löytää kirjasto?
Olkaa niin kuin oottekin, piristäviä poikkeuksia valtavirrasta! Ja siinähän tuotte itseänne esille, valitsemalla oman tienne, omat reittinne kirjastoon!
Opettajat sanovat, että "pitäisi verbalisoida osaamista ja tuoda sitä esille ryhmässä". En ole tyhmä, kirjoitan ja analysoin paljon. Nyt kirjoitan puhelimella niin olen lyhytsanainen.
Turhauttaa. Tänään sisäinen lapseni laulaa " äiti, mä en tahdo mennä kouluun". Mutta mentävä on.
Keneltä kuulet jatkuvasti että sinun pitäisi tuoda itseäsi esille? Jos toivomuksen esittää henkilö, jonka mielipiteellä on merkitystä sinulle niin sitten opettelet avaamaan suusi silloin kun pitää ja kertomaan minkä tiedät.