Miksi maskipakko vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu?
Esim. Tanska ja Ruotsi ovat jo luopuneet maskeista kokonaan.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Koska se on järkevä ja tarpeen! Kumma että näinkin yksinkertaisia asioita pitää vielä selittää.
Maskit on ihan OK, mutta teihin narisioihin olen lopen kyllästynyt. Mikä ihme se on, että teille näinkin yksinkertainen asia ei mene päähän ja että jaksatta narista tästäkin.
Millä perusteella maskit ovat tarpeen? Mitä ajattelet, että tapahtuisi, jos kaikki nyt lopettaisivat maskien käytön?
Vierailija kirjoitti:
Tämän perusteettomasti pitkitetyn maskipakon huono puoli on se, että se rapauttaa yleistä lainkuuliaisuutta.
Kyllä ihmiset tottelee silloin, kun siihen on hyvät perusteet. Mutta nyt kun perusteet pakolle alkaa olla sitä luokkaa, että no kun niitä on totuttu pitämään ja ei niistä varmaan haittakaan ole. Niin ihmiset alkaa niskuroida tällaista pelleilyä vastaan ja maskin käyttö onkin selvästi vähentynyt. Ja uskottavuus "esivaltaa" kohtaan heikentyy.
Totta, ja tosi hyvä pointti. Olen huomannut itsessäni juuri sen, että luottamus yhteiskuntaa ja päättäjiä kohtaan on nimenomaan maskisuosituksen myötä vähentynyt merkittävästi, todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ertger kirjoitti:
Miksi haluat hengittää maskikemikaaleja ja omaa uloshengitstäsi? Kyllä raitis ilma pitäisi terveempänä kasvot ja mielenkin
Itse käytin maskia vain muutamien kuukausien ajan ja vain kaupassa, kirjastossa, satunnaisilla bussimatkoilla. Eli paljon vähemmän mitä ihmiset yleensä. Sain silti todella pahoja iho-ongelmia. Iho meni käytännössä aivan pilalle, tuli todella kipeitä finnejä, jotka eivät edes meinanneet lähteä pois, ja muutenkin ihon kunto huononi. Lopetin maskien käytön loppukeväästä, ja meni muutama kuukausi, että sain ihon kuntoon. Kauheaa ajatella, millaiselta naamani näyttäisi, jos olisin joutunut käyttämään kuukausikaupalla maskia vaikka töissä 8 tuntia päivässä!
Maskin alle ei kannata laittaa paksuja meikkejä tai ihovoiteita. Ihan apteekin Xyliderm on ollut sopiva päiviksi. Yöksi sitten paksumpaa voidetta.
Minulla ei ollut maskin alla mitään meikkiä, ei paksua eikä ohutta. Ei myöskään mitään ihovoiteita. Eli ongelma ei johtunut kosmetiikasta, vaan ongelma johtui ainoastaan maskista.
Allergia? Mulle ei tule maskeista mitään vaikka on atooppinen iho (diagnoosi) mutta sen sijaan terveyssiteistä tulee. Se on kuulemma allergiaa koska on oireiltaan vähän erilainen kuin mun atooppinen ihottuma.
Niin, en tiedä. Mitään allergiaa ei ole todettu, en saa oireita terveyssiteistä enkä esim. laastareista, ei ole atooppista tai erityisen herkkää ihoa. Ainoa, mikä on aiheuttanut ongelmia oli maski. Ja se ei aiheuttanut ihottumaa niinkään, vaan aknea. Mutta oli syy mikä tahansa, ongelma poistui heti kun lopetin maskinkäytön, eli selkeä syy ja ratkaisuhan tuossa on löydettävissä.
Älä silti poissulje allergiaa, mäkään en saa mistään muusta kuin terveyssiteistä. Vaikka käytän laastareita, kaikenlaista kosmetiikkaa, halpiskoruja ym.
Tekis mieli mennä allergiatesteihin mut ton allergian paikasta johtuen en oo vielä saanut aikaiseks ottaa puheeks sitä terveyskeskuksessa.
No, oli allergiaa tai ei, maskit eivät sovi minulla. Minulla tosin on ollut myös kangasmaskeja, eli olen saanut aknea sekä kangasmaskeista ja kertakäyttöisistä, joten siinä tapauksessa minun pitäisi olla allerginen vähän kaikelle. Ahdistavimpia asioita muuten maskisuosituksen myötä yhteiskuntaan tulleessa sosiaalisessa pakossa ja maskinormissa on se, että melkein mitään terveydellistä syytä ei hyväksytä syyksi olla käyttämättä maskia. Vaikka saisi hengenahdistusta, silti pitäisi vain sinnitellä. Luultavasti allergiaakaan ei hyväksyttäisi syyksi, vaan pitäisi vaan iho ruvella kärvistellä. Sairaaksi on mennyt maailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ertger kirjoitti:
Miksi haluat hengittää maskikemikaaleja ja omaa uloshengitstäsi? Kyllä raitis ilma pitäisi terveempänä kasvot ja mielenkin
Itse käytin maskia vain muutamien kuukausien ajan ja vain kaupassa, kirjastossa, satunnaisilla bussimatkoilla. Eli paljon vähemmän mitä ihmiset yleensä. Sain silti todella pahoja iho-ongelmia. Iho meni käytännössä aivan pilalle, tuli todella kipeitä finnejä, jotka eivät edes meinanneet lähteä pois, ja muutenkin ihon kunto huononi. Lopetin maskien käytön loppukeväästä, ja meni muutama kuukausi, että sain ihon kuntoon. Kauheaa ajatella, millaiselta naamani näyttäisi, jos olisin joutunut käyttämään kuukausikaupalla maskia vaikka töissä 8 tuntia päivässä!
Maskin alle ei kannata laittaa paksuja meikkejä tai ihovoiteita. Ihan apteekin Xyliderm on ollut sopiva päiviksi. Yöksi sitten paksumpaa voidetta.
Minulla ei ollut maskin alla mitään meikkiä, ei paksua eikä ohutta. Ei myöskään mitään ihovoiteita. Eli ongelma ei johtunut kosmetiikasta, vaan ongelma johtui ainoastaan maskista.
Allergia? Mulle ei tule maskeista mitään vaikka on atooppinen iho (diagnoosi) mutta sen sijaan terveyssiteistä tulee. Se on kuulemma allergiaa koska on oireiltaan vähän erilainen kuin mun atooppinen ihottuma.
Niin, en tiedä. Mitään allergiaa ei ole todettu, en saa oireita terveyssiteistä enkä esim. laastareista, ei ole atooppista tai erityisen herkkää ihoa. Ainoa, mikä on aiheuttanut ongelmia oli maski. Ja se ei aiheuttanut ihottumaa niinkään, vaan aknea. Mutta oli syy mikä tahansa, ongelma poistui heti kun lopetin maskinkäytön, eli selkeä syy ja ratkaisuhan tuossa on löydettävissä.
Älä silti poissulje allergiaa, mäkään en saa mistään muusta kuin terveyssiteistä. Vaikka käytän laastareita, kaikenlaista kosmetiikkaa, halpiskoruja ym.
Tekis mieli mennä allergiatesteihin mut ton allergian paikasta johtuen en oo vielä saanut aikaiseks ottaa puheeks sitä terveyskeskuksessa.No, oli allergiaa tai ei, maskit eivät sovi minulla. Minulla tosin on ollut myös kangasmaskeja, eli olen saanut aknea sekä kangasmaskeista ja kertakäyttöisistä, joten siinä tapauksessa minun pitäisi olla allerginen vähän kaikelle. Ahdistavimpia asioita muuten maskisuosituksen myötä yhteiskuntaan tulleessa sosiaalisessa pakossa ja maskinormissa on se, että melkein mitään terveydellistä syytä ei hyväksytä syyksi olla käyttämättä maskia. Vaikka saisi hengenahdistusta, silti pitäisi vain sinnitellä. Luultavasti allergiaakaan ei hyväksyttäisi syyksi, vaan pitäisi vaan iho ruvella kärvistellä. Sairaaksi on mennyt maailma.
et varmaan visiiriäkään voi käyttää...
Kävin eilen Helsingin yöelämässä, eikä siellä huomannut muuta eroa koronaa edeltävään aikaan kuin sen että anniskelu päättyi klo 23.00. Kaikki paikat aivan tupaten täynnä, ja moniin baareihin jopa jonoa. Ilmeisesti jotain sisätilojen kokoontumisrajoituksia on vielä voimassa, mutta niitä ei näytetty missään noudatettavan. Kaikki pöydät täynnä. Ihmisiä pakkautuneena toisiinsa kiinni ahtaassa tilassa. Lienee sanomattakin selvää että yhtään maskia ei näkynyt. Siis mitä järkeä siinä on että jossain ruokakaupassa sitä pitäisi vielä käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen Helsingin yöelämässä, eikä siellä huomannut muuta eroa koronaa edeltävään aikaan kuin sen että anniskelu päättyi klo 23.00. Kaikki paikat aivan tupaten täynnä, ja moniin baareihin jopa jonoa. Ilmeisesti jotain sisätilojen kokoontumisrajoituksia on vielä voimassa, mutta niitä ei näytetty missään noudatettavan. Kaikki pöydät täynnä. Ihmisiä pakkautuneena toisiinsa kiinni ahtaassa tilassa. Lienee sanomattakin selvää että yhtään maskia ei näkynyt. Siis mitä järkeä siinä on että jossain ruokakaupassa sitä pitäisi vielä käyttää?
teidän maskittomien humppaajien takia me muutkin niitä joudutaan käyttämään
voisitte kantaa vastuunne. itse!
Sain toisen piikin viimein pari viikkoa sitten. Annoin yhteiskunnalle sen jälkeen vielä parin maskillisen päivän lahjan ja sitten loppui. En pidä enää. Riitti tämän taudin osalta. Palataan asiaan, kun tulee seuraava pandemia.
Tämä nyt vaan menee niin, että kansalaisten on itse otettava aloite. Maski"suositus" ei lopu ikinä poliitikkojen toimesta. Vallan tunne on niin huumaava. Tekosyitä vetkuttelulle tulee riittämään. Syyslomat, pikkujouluaika, jouluruuhkat, Naurusaarilla ehkä muhiva ö-variantti, joka mahdollisesti alkaa leviämään ehkä jonnekin....
Voi että kun sulla on vaikeeta. Niin kova elämä.
Koita kestää!