Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maskipakko vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu?

Vierailija
24.09.2021 |

Esim. Tanska ja Ruotsi ovat jo luopuneet maskeista kokonaan.

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fimean mukaan Pfizerista on tullut 24 keskenmenoa Suomessa. Pallomahana en siis uskaltanut vielä rokotetta ottaa. Otan sen kun vauva syntyy ja käytän maskia asioidessani kaupassa ja muissa julkisissa tiloissa. Toivon tietysti, että muutkin käyttäisivät maskeja, kun rokotettukin voi tartuttaa ja rokotteen teho hiipuu ajan kuluessa. Mutta pysythän edes kaukana meistä pallomahoista, jos et maskia käytä. Kiitos!

Vierailija
62/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen altistunut koronalle vastikään ja ystäväni sairastunut. En uskalla maskia jättää, enkä haluakaan.

Hetkinen, siis sä olet altistunut koronalle, ja nytkö sitten kuljet ihmisten ilmoilla maskisi kanssa? Jää hyvä ihminen kotiin karanteeniin mieluummin, jos epäilet olevasi mahdollisesti tartuttava!

Olen noudattanut pilkulleen terveydenhoitotahon ohjeita.

Älä huoli, en ole tässä ketään tartuttamassa. (2 rokotustakin otettuna.)

Tarkoitin, etten jätä maskia pitkiin aikoihin, ennen kuin on varmaa, ettei tartuntaa voi saada koska tahansa, mistä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet sinänsä pienet asiat ovat nykyisin vaikeita monille suomalaisille - esim. maskin käyttö, turvavälin pitäminen, kiittäminen, tervehtiminen, istumapaikan antaminen ikäihmiselle julkisessa liikennevälineessä, suojatietä ylittävän jalankulkijan väistäminen jne. jne. Kaiken pitäisi olla helppoa ja kivaa ja mukavaa ja ylipäänsä sellaista, että minäminäminä ei rasitu tippaakaan toisten ihmisten takia. Senhän takia alati kasvava määrä suomalaisia ei osaa enää edes kasvattaa omia lapsiaan.

Ei nuo muut asiat ole minulle lainkaan vaikeita. Maskia en tykkää pitää, enkä oikeastaan tykkää siitäkään jos kaikki ihmiset liikkuvat maski päässä.

Sinusta siis pitäisi antaa viruksen levitä vapaasti, koska ei ole kiva katsoa maskia käyttäviä ihmisiä? Taidat olla juuri esimerkki ihmisestä, jolla oma mukavuudenhalu menee tilanteessa kuin tilanteessa kaiken muun  edelle.

En ole tuo, jolta kysyit, mutta eihän maskittomuus tarkoita sitä, että virus leviää vapaasti. Meillä on Suomessa ollut käytössä hyvin tehokkaita keinoja koronan torjumiseen, jotka tehosivat maskeja paremmin. Ja nyt meillä on rokotteet. Kehottaisin itse mieluummin unohtamaan ne maskit ja ottamaan rokotteen. Maskeista huolimatta räkätaudit leviävät kouluissa, joissa on maskipakko, joten eivät ne maskit näytä oikein virustauteihin tehoavan. 

Maskia pitää osata käyttää oikein. Sen lisäksi huolellisen käsihygienian toteuttaminen koulujen vessoissa on mahdotonta. Flunssaa aiheuttava rinovirus ei pahemmin käsidesistä hetkahda.

Vierailija
64/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat hengittää maskikemikaaleja ja omaa uloshengitstäsi? Kyllä raitis ilma pitäisi terveempänä kasvot ja mielenkin

Vierailija
65/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen altistunut koronalle vastikään ja ystäväni sairastunut. En uskalla maskia jättää, enkä haluakaan.

Hetkinen, siis sä olet altistunut koronalle, ja nytkö sitten kuljet ihmisten ilmoilla maskisi kanssa? Jää hyvä ihminen kotiin karanteeniin mieluummin, jos epäilet olevasi mahdollisesti tartuttava!

Minä käytän jatkossakin maskia ihmisten ilmoilla liikkuessa. Syön immuunipuolustusta lamaavaa lääkitystä sairauteen ja minulla ei rokotus anna yhtä hyvä vasta-ainetasoja kuin terveille. Jos yksikään tautisen sylkipisara pysähtyy maskin etuosaan niin vältän sillä pahimmassa tapauksessa osastohoitoa vaativan sairauden.

Sinun tapauksessasi ymmärrän maskinkäytön tottakai. Varmaan sinulla on tehokas FFP-maski, eikö? Sitä käyttäessä ei toisaalta muiden maskittomuudella ole väliäkään. Juuri noin pitäisi tehdäkin: Ne, jotka haluavat tai tarvitsevat rokotteen lisäksi lisäsuojaa, käyttävät FFP-maskia, ja muut sitten voivat vaikka lopettaa maskinkäytön omalla kohdallaan.

Vierailija
66/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fimean mukaan Pfizerista on tullut 24 keskenmenoa Suomessa. Pallomahana en siis uskaltanut vielä rokotetta ottaa. Otan sen kun vauva syntyy ja käytän maskia asioidessani kaupassa ja muissa julkisissa tiloissa. Toivon tietysti, että muutkin käyttäisivät maskeja, kun rokotettukin voi tartuttaa ja rokotteen teho hiipuu ajan kuluessa. Mutta pysythän edes kaukana meistä pallomahoista, jos et maskia käytä. Kiitos!

Taita olla mahdotonta todistaa, että keskenmeno on johtunut rokotuksesta.

Vierailija
67/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet sinänsä pienet asiat ovat nykyisin vaikeita monille suomalaisille - esim. maskin käyttö, turvavälin pitäminen, kiittäminen, tervehtiminen, istumapaikan antaminen ikäihmiselle julkisessa liikennevälineessä, suojatietä ylittävän jalankulkijan väistäminen jne. jne. Kaiken pitäisi olla helppoa ja kivaa ja mukavaa ja ylipäänsä sellaista, että minäminäminä ei rasitu tippaakaan toisten ihmisten takia. Senhän takia alati kasvava määrä suomalaisia ei osaa enää edes kasvattaa omia lapsiaan.

Ei nuo muut asiat ole minulle lainkaan vaikeita. Maskia en tykkää pitää, enkä oikeastaan tykkää siitäkään jos kaikki ihmiset liikkuvat maski päässä.

Sinusta siis pitäisi antaa viruksen levitä vapaasti, koska ei ole kiva katsoa maskia käyttäviä ihmisiä? Taidat olla juuri esimerkki ihmisestä, jolla oma mukavuudenhalu menee tilanteessa kuin tilanteessa kaiken muun  edelle.

En ole tuo, jolta kysyit, mutta eihän maskittomuus tarkoita sitä, että virus leviää vapaasti. Meillä on Suomessa ollut käytössä hyvin tehokkaita keinoja koronan torjumiseen, jotka tehosivat maskeja paremmin. Ja nyt meillä on rokotteet. Kehottaisin itse mieluummin unohtamaan ne maskit ja ottamaan rokotteen. Maskeista huolimatta räkätaudit leviävät kouluissa, joissa on maskipakko, joten eivät ne maskit näytä oikein virustauteihin tehoavan. 

Maskia pitää osata käyttää oikein. Sen lisäksi huolellisen käsihygienian toteuttaminen koulujen vessoissa on mahdotonta. Flunssaa aiheuttava rinovirus ei pahemmin käsidesistä hetkahda.

Jos kerran kaikki käyttävät maskia väärin eikä se sen vuoksi tehoa, niin mitä järkeä tässä maskinkäytössä on?

Eikö ketään ihan oikeasti kiinnosta se järjetön jätekuorma, joka syntyy päivittäin jo Suomen kokoisessa maassa, saati maailmanlaajuisesti? Onko mielestänne oikeasti järkevää? Kuinka monta tartuntaa estetään vaikka Suomessa sillä, että pääosin kahdesti rokotetut käyttävät maskeja kaikissa julkisissa sisätiloissa - mitä veikkaatte? Onko hyöty oikeasti mielestänne kaiken sen vaivan, epämukavuuden siedon ja järjettömän jätemäärän arvoinen?

Vierailija
68/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kamalaa ja vaikeaa kun joutuu laittamaan maskin naamalle. Ei v**tu mitä kermaperseitä.

Vierailija
69/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen noudattanut pilkulleen terveydenhoitotahon ohjeita.

Älä huoli, en ole tässä ketään tartuttamassa. (2 rokotustakin otettuna.)

Tarkoitin, etten jätä maskia pitkiin aikoihin, ennen kuin on varmaa, ettei tartuntaa voi saada koska tahansa, mistä tahansa.

Eihän sitä koskaan ole voinut saada "koska tahansa, mistä tahansa". Jos sinulla kaksi rokotetta on, tuntuu lähinnä hysteeriseltä edelleen pelätä tartuntaa noin valtavasti. 

Vierailija
70/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taita olla mahdotonta todistaa, että keskenmeno on johtunut rokotuksesta.

Kyllä, mutta ihmisten tekemiä haittailmoituksia ovat. Voit tarkistaa Fimean sivuilta. Kun kyse on omasta lapsesta, niin eipä sitä riskiäkään halua ottaa.

Vierailija
71/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole käyttänyt maskia lainkaan!

Vierailija
72/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ertger kirjoitti:

Miksi haluat hengittää maskikemikaaleja ja omaa uloshengitstäsi? Kyllä raitis ilma pitäisi terveempänä kasvot ja mielenkin

Itse käytin maskia vain muutamien kuukausien ajan ja vain kaupassa, kirjastossa, satunnaisilla bussimatkoilla. Eli paljon vähemmän mitä ihmiset yleensä. Sain silti todella pahoja iho-ongelmia. Iho meni käytännössä aivan pilalle, tuli todella kipeitä finnejä, jotka eivät edes meinanneet lähteä pois, ja muutenkin ihon kunto huononi. Lopetin maskien käytön loppukeväästä, ja meni muutama kuukausi, että sain ihon kuntoon. Kauheaa ajatella, millaiselta naamani näyttäisi, jos olisin joutunut käyttämään kuukausikaupalla maskia vaikka töissä 8 tuntia päivässä!

Vierailija
73/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri eilen uutisoitiin rokotettujen äitien vauvoilla olevan koronan vasta-aineita veressä. Keskenmenoja tulee ilman rokottamisiakin. Eräs kätilö kertoi minulle, että käytännössä jokainen seksiä harrastava, ehkäisyä käyttämätön nainen saa elämänsä aikana keskenmenon ja useimmiten niin varhaisessa vaiheessa, ettei epäile olevansa raskaana. Voi toki ihmetellä tavallista runsaampia kuukautisia.

Keskenmenolle ovat aina luonnossa omat syynsä. Pääasiallisin syy on se, ettei sikiö ole syystä tai toisesta johtuen kehityskelpoinen eläväksi vauvaksi saakka. Kuulostaa kylmältä, mutta ihminenkin on osa luontoa.

Vierailija
74/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lokakuussa lopu koko maassa.

Vierailija
75/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä kaupassa FFP-maskia, niin ei tarvitse stressata muiden ihmisten mahdollisista viruksista. Ymmärrän, että haluat lykätä rokotuksen vauvan syntymän jälkeiseen aikaan, mutt et voi olettaa, että kaikkien muiden ihmisten elämä ja hyvinvointi pyörii sinun toiveittesi mukaan. Voit itse vältellä kontakteja ja käyttää tarvittaessa FFP-maskeja, eli voit itse pyrkiä suojaamaan itsesi. Muiden tehtävä se ei ole, etenkään oman hyvinvointinsa kustannuksella. Esimerkiksi minä en pysty kunnolla hengittämään maskin kanssa, enkä todellakaan ole ottanut kahta rokotusta vain jatkaakseni kaikkein v*ttumaisinta koronarajoitusta omalla kohdallani maailman tappiin vain siksi, että jotkut eivät syystä tai toisesta itse ota rokotuksia.

Vierailija
76/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainenkin jenkkitutkimus aiheesta löytyy:

https://www.armstrongeconomics.com/international-news/vaccine/vaccinate…

Vaccinated Pregnant Women in 1st or 2nd trimester have 81.8% Chance of Miscarriage?

https://www.eviemagazine.com/post/study-miscarriage-rate-covid-vaccine

Study Shows That Up To 8 In 10 Women Had A Miscarriage After Getting The Covid Vaccine Before The Third Trimester

Eli 8/10 :sta sai keskenmenon covid-rokotteesta ennen kolmatta raskauskolmannesta (kai tuo sitä tarkoittaa?).

A recent study in The New England Journal of Medicine has some shocking results about pregnant women who received the Covid vaccine early in their pregnancy.

Vierailija
77/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös lokakuussa lopu koko maassa.

Uskoo ken tahtoo. Eivät ole lupaukset maskeista luopumisesta pitäneet aiemminkaan paikkaansa. Joten toivotaan, mutta liikaa ei kannata luottaa tuohon, ettei pety...

Vierailija
78/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä maskiPAKKO? Kovasti sitä suositellaan, mutta en itse ainakaan ole missään tarttunut tuohon suositukseen. Laitan rahani muualle kuin maskeihin ja luonto kiittää minua siitä

Vierailija
79/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän jatkossakin maskia ihmisten ilmoilla liikkuessa. Syön immuunipuolustusta lamaavaa lääkitystä sairauteen ja minulla ei rokotus anna yhtä hyvä vasta-ainetasoja kuin terveille. Jos yksikään tautisen sylkipisara pysähtyy maskin etuosaan niin vältän sillä pahimmassa tapauksessa osastohoitoa vaativan sairauden.

Sinun tapauksessasi ymmärrän maskinkäytön tottakai. Varmaan sinulla on tehokas FFP-maski, eikö? Sitä käyttäessä ei toisaalta muiden maskittomuudella ole väliäkään. Juuri noin pitäisi tehdäkin: Ne, jotka haluavat tai tarvitsevat rokotteen lisäksi lisäsuojaa, käyttävät FFP-maskia, ja muut sitten voivat vaikka lopettaa maskinkäytön omalla kohdallaan.

Toivoisin muilta hienotunteisuutta, koska en jaksa kertoa potilaskertomusta jokaiselle. Minulla ovat omat syyni ja niiden ei pitäisi kuulua muille mitenkään. Yhteiskuntakin säästää kun en ole paria, kolmea kertaa keuhkokuumeisena osastohoidossa.

Vierailija
80/128 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainenkin jenkkitutkimus aiheesta löytyy:

https://www.armstrongeconomics.com/international-news/vaccine/vaccinate…

Vaccinated Pregnant Women in 1st or 2nd trimester have 81.8% Chance of Miscarriage?

https://www.eviemagazine.com/post/study-miscarriage-rate-covid-vaccine

Study Shows That Up To 8 In 10 Women Had A Miscarriage After Getting The Covid Vaccine Before The Third Trimester

Eli 8/10 :sta sai keskenmenon covid-rokotteesta ennen kolmatta raskauskolmannesta (kai tuo sitä tarkoittaa?).

A recent study in The New England Journal of Medicine has some shocking results about pregnant women who received the Covid vaccine early in their pregnancy.

Naiset saivat Pfizerin tai Modernan rokotetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä