Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verokortista, jos kaksi osa-aikaista työtä?

Vierailija
11.11.2014 |

Minkälaiset verokortit mulla pitää olla kun toisessa työssä vain noin 10 tuntia viikossa ja toisessa jotain 20 tuntia?Vienkö siis saman verokortin molemmille? Mulla ei ole koskaan ollut tällaista tilannetta aiemmin, joten  auttakaa, jos teillä tietoa?!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät freelancer verokorttia.

Vierailija
2/6 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotoimistossa osaavat kyllä neuvoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverilla  on normaali kortti ja sitten toinen freelancer-kortti. Huvittavaa, sillä työnantaja on sama, mutta osasto ja kustannuspaikat eri.

Vierailija
4/6 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuosittainen tuloraja ja sillä samalla prosentilla sekä päätuloverokortti että sivutuloverokortti. Sitä sivutuloverokorttia sitten kopioin.

Vierailija
5/6 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuo tilanne, kaksi eri työnantajaa. Mulla oli sama veroprosentti molemmissa ja kaksi verokorttia. Mutta muistaakseni mun oli helpointa arvioida koko vuoden tulot, eli könttäsumma josta sitten laskettiin prosentti. Jos tämä on vaikeaa, en tiedä miten menetellä. Mutta en ollut missään tapauksessa mikään freelancer, enkä käyttänyt sivutuloverokorttia (järkyn suuri veroprosentti).

Vierailija
6/6 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sivutuloverokortin prosentin saa päättää itse, soittaa vaan verotoimistoon ja tilaa uuden. Vaikka mulla tosiaan on yksi päätuloverokortti ja kopioitava sivutuloverokortti niin ei niillä ole käytännössä mitään eroa. Nykyään on todella paljon ihmisiä jotka tekee esimerkiksi keikkatöistä useammalle firmalle, eivät he tietenkään lähetä neljälle firmalle mitään 60 % verokorttia jos on 5 työnantajaa. t.5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän