Vain 502 tartuntaa tänään - testaamattomuus toimii!
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa nyt ymmärtää. Testejä ei tarvita, ellei tarvitse hoitoa. Flunssaisena et tietenkään hoida niitä hauraita läheisiä. Aina on ollut sairaita ja vanhoja, mutta ei heidän takia tarvitse muiden olla käymättä teatterissa tai olla matkustamatta. Muita maita ei voi suoraan verrata Suomeen, kun asiassa on niin monta muuttujaa.
Muita maita ei voi verrata Suomeen? 😳
Ei voi verrata _suoraan_ Suomeen. Eri rokotteita, eri rokotusväli, eri ajankohta rokotteiden aloittamisella, väestötiheys, erilaiset rajoitukset, erilainen alttius sairastua, ylipainoisten osuus jne jne. Kaikkea asiaan vaikuttavaa ei edes tiedetä.
Miten niin eri rokotteita?
Lähes koko Eurooppa ja Pohjoismaat pistävät koronarokotteena Pfizeria ja Modernaa.
Ei mitään muuta. Aztra pois pelistä Pohjoismaissa.
Erikseen ovat jotkut vanhat itä-blokin maat, kuten Unkari, joka pistä venäläistä tai kiinalaista rokotetta.
No lähinnä nyt tarkoitin Britanniaa, kun sitä nostatte esiin. Astraa annettu ja rokotukset aloitettu pari kolme kuukautta aiemmin. Mutta senhän varmaan tiesitkin.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän olisi luku jos testattaisiin? 1500 päivä?
Ei riittäisi, lähemmäs 2k on mun arvio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin te tarvitsette niitä tartuntalukuja? Sitten kun terveydenhuolto kuormittuu liikaa, tulee rajoituksia. Rokotettujen ei tarvitse näistä huolehtia. Ymmärrän, jos rokottamattomia ahdistaa. Ahdistaisi minuakin.
Esimerkiksi minulla on todella vanhat ja monisairaat vanhemmat joita hoidan. Työ riskitartunta-alalla. Vanhuksien rokotteet heikkenemässä. Jos heille taudin vien, niin ihan murhaajaasta menen - näin se vaan on.
Miten toimit, jos tartuntoja on 550/päivä? Entä, jos tartuntoja on 800/päivä? Entä 1000/päivä? Koet tarvitsevasi tartuntalukuja, mutta miten tieto tartuntojen määrästä muuttaa omaa toimintaasi? Onko sulla jokin raja, jonka ylittäessä irtisanot itsesi töistä? Tai jokin raja, jonka jälkeen et enää hoida vanhoja ja monisairaita vanhempiasi?
Olen eri, mutta mä tapaan vaikeasti sairaan isäni vasta, kun tartuntoja on kourallinen.
Tuon ymmärrän. Mutta henkilö, joka hoitaa itse vanhempiaan, ei kaiketi jätä vanhempiaan oman onnensa nojaan, jos tartuntaluvut nousevat? THL ja STM seuraavat jatkossakin tartuntalukuja ja mä en ainakaan koe tarvitsevani päivittäisiä lukuja, koska eivät ne vaikuta mun elämääni mitenkään. Ihan samalla tavalla huolehdin iäkkäistä vanhemmistani olipa tartuntoja paljon tai vähän.
No kyllä mun elämään vaikuttaisi myös tuossa tapauksessa niin, että kävisinkö ravintolassa, tapahtumissa, tapaisinko rokottamattomia jne. nyt, kun avataan. Tottakai!
Vierailija kirjoitti:
Tartuntamäärillä ei edellekään ole mitään väliä.
Väliä on edelleen sillä, kuormittuvatko sairaalat koronapotilaista.
Ja tartunnat tulevat aivan varmasti lisääntymään hurjasti, kuukauden kuluttua, kun kaikki rajoitukset poistetaan. Näinhän kävi Briteissäkin. Mutta sekään ei haittaa, jos ei sairaalat ala täyttyä.
Jos korona kokonaan villintyy, palataan rajoituksiin uudelleen, näinhän on jo päätetty.
Suurin osa kansalaisista sairastaa koronan kotonaan flunssana, ei vakavana.
Mikä on muuttunut? Koko ajan on seurattu viruksen määrää ja sen mukaan rajoitettu. Nyt yhtäkkiä seurataankin vain terveydenhuollon kapasiteettia, miksi? Logiikka ontuu ja pahasti. Jos vain terveydenhuollon kantokyvyllä on väliä, miksi aiemmat rajoitukset on asetettu tartuntojen mukaan?
Mikään ei ole muuttunut, vain se, että halutaanko pysyä kärryillä vai ei.
No ei koronan leviämisen alussakaan talvella ja keväällä 2020 juuri ihmisiä testattu.
Testeihin oli tosi vaikea päästä.
Ja missä se näkyi? Kuoliko ihmisiä runsaasti sen takia, että sairastivat tietämättään koronan lievänä?
Ei kuollut.
Ja lisäksi nyt rokotteet jo suojaa erittäin hyvin kansalaisia.
Mitä järkeä on rokottaa jos silti pitää testailla suuret määrät ihmisiä?
Lievän taudin voi sairastaa kotona ja niin suurin osa sairastuneista on tehnytkin koko ajan.