Chisu tajusi tehneensä valtavan virheen Vain elämää -ohjelmassa – pahoittelee asiaa jo etukäteen
https://www.is.fi/viihde/art-2000008286222.html
Nyt loppui Chisun kuunteleminen! Pahoittelee pikkulettien käyttöä kulttuurinomimisena koska letit kuuluu mustille. Nyt ihan oikeasti! aina kun luulen, että ei voi mitään typerämpää kukaan enää keksiä niin aina tulee se seuraava "taiteilija" tai "artisti" joka keksii olla pahoillaan jonkun todella typerän asian takia.
Mikä v**** ihmisiä vaivaa? Onko tosiaan noin moni menettänyt viimeisenkin järjenhivenen?
Kommentit (653)
Chisun toiminta kertoi kaiken hänen älykkyydestään. Siis negatiivisella tavalla.
Anteeksipyydeltävää kyllä riittää, jos tuollaiseen amerikkalaiseen woke-pöljäkkyyteen ryhtyy.
Lappalaisten pitäisi pyydellä anteeksi neljän tuulen hatun omimista pohjois-venäläisiltä kalastajilta, joiden pitäisi pyydellä anteeksi samaa asiaa puolalaisilta ajureilta jne.
Ammattipöyristyjät hyppäävät kattoon tämänkin kommentin sanojen vuoksi mutta mitä sitten. Enemmistön ei ole minkäänlaista tarvetta taipua pikkuruisen tohkeissaan olevan porukan touhotuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kukkapellossa kirjoitti:
Koko Hubara ja Emmi Nuorgam kommentoineet tätä kampaus-gatea. Löytyikin just tuo kaksikko. Molemmat ovat mielellään julkisuudessa, joskus mietin ajavatko he oikeasti vähemmistöjen asiaa, vai onko se tärkein motivaattori purkaa omaa pahaa oloaan. Heissä ei suinkaan ärsytä saamelaiset tai juutalaiset sukujuuret, vaan näköalattomuus ja kärkäs tyyli. Olisi kyllä mielenkiintoista saada näille kahdelle keskusteluohjelma, profiloituvathan he myös ammattitoimittajina. En ikimaailmassa uskaltautuisi vieraaksi, vaikka olen itse monikulttuurinen ja lesbo - en ole ikinä uhritutunut kummastakaan, vaan ne ovat osa minua ja olen täysin sinut juuri näiden puolien kanssa.
Koko Hubara ja Emmi Nuorgam vaikuttavat tosiaan aika samanlaisilta keskenään. Kummastakin tulee minulle sellainen mielikuva, että haluaisivat kovasti olla paljon selkeämmin vähemmistöä kuin ovat. Olin tosi yllättynyt, kun näin joskus jossain Hubaran nuoruudenkuvan. On kyllä muutamaa astetta tummempi meikkivoide nykyään kovassa käytössä.
Minun on myös ollut vähän vaikea ihan uskoa Hubaran kaikkia juttuja. Kuinka hänelle muka ihan jatkuvasti tullaan kadullakin kertomaan mitä r * sistisempia juttuja ja kysellään osaako hän edes puhua suomea, koska on niin kauhean ruskea. Ei mielestäni eroa katukuvasta kyllä ollenkaan tai näytä edes mitenkään epäsuomalaiselta. Minulla on täysin suomalaisia tuttuja, jotka ovat samaa ns. väritasoa hänen kanssaan.
Mutta tosiaan kyseessä on ihminen, jonka mielestä beigen väriset laastaritkin ovat rasistisia ja Oneiron-kirja riistoa, että ei pitäisi varmaan ihmetellä.
Mitä? Onko laastarikin syyllinen johonkin riistoon?
Mikä juttu?Jossain blogissaan valittanut kun ruskeita lasstareita ei ole. Tulee mieleen kun joku meikkifirma poisti vaaleista meikkivoidesävyistä maininnat ”vaalea” tai ”iho”.
Kenellä oikeasti on laastarinvärinen iho?
Niitä tummia laastareita voi tilata Amerikasta jokainen aivan itse jos haluaa.
Apua, miten joku voi olla noin egoistisen itsekeskeinen, että vaaleaihoisten kantasuomalaisten maassa rupeaa vaatimaan ruskeita laastareita!
Tai että beiget laastarit olisivat rasistisia, APUA!
Tällaiset hahmot saavat aivan liian paljon näkyvyyttä ja kuuluvuutta mediassa, joku raja sentään.
Kun elämänasenne on MINÄ; MINÄ; MINÄ, ällöttävää!
Olen letittänyt hiuksia pikkulapsesta saakka, ja pitkät hiukset on aina laitettu kiinni palmikoin tai letein. Valtoimenaan liehuvat hiukset ovat aika moderni ilmiö (mistä lie kulttuurista omittu). Mites tuo Peppi Pitkätossu? Keneltä lettinsä ominut Venäjältä vai Jenkeistä? Eihän letti, palmikko ole minkään kulttuurin omaisuutta, joten ei sitä voi omiakaan. Rastaletit ovat osa rastakulttuuria, mutta hekin ovat ottaneet sen käyttöön vasta 1900-luvun alussa, vaikka rastoja on ollut eri kulttuureissa iät ja ajat. Kuulemma "värilliset ihmiset ovat joutuneet pikkulettiensä takia kokemaan työttömyyttä, asuntopulaa tai jopa väkivallan uhkaa." Ei pidä paikkaansa, vaan ihonvärinsä takia heitä on syrjitty.
Vierailija kirjoitti:
Kolme päivää sitten Rihannaa on syytetty kulttuurisesta omimisesta kun hän oli laittanut muotinäytöksensä valkoihoisille malleille lettejä päähän:
https://www.google.fi/amp/s/www.insider.com/rihanna-accused-of-cultural…
Chisu varmaan näki tämän jutun ja kiirehti pyyhtämään anteeksi🙄
Just niin, OMAN muotinäytöksensä! Eihän sitä nyt itse saa päättää millaisen näytöksen järkkää! Edelleen haluaisin tietää miksi juuri Rihanna on väärässä ja nämä muut oikeassa.
joku raja kirjoitti:
Olen letittänyt hiuksia pikkulapsesta saakka, ja pitkät hiukset on aina laitettu kiinni palmikoin tai letein. Valtoimenaan liehuvat hiukset ovat aika moderni ilmiö (mistä lie kulttuurista omittu). Mites tuo Peppi Pitkätossu? Keneltä lettinsä ominut Venäjältä vai Jenkeistä? Eihän letti, palmikko ole minkään kulttuurin omaisuutta, joten ei sitä voi omiakaan. Rastaletit ovat osa rastakulttuuria, mutta hekin ovat ottaneet sen käyttöön vasta 1900-luvun alussa, vaikka rastoja on ollut eri kulttuureissa iät ja ajat. Kuulemma "värilliset ihmiset ovat joutuneet pikkulettiensä takia kokemaan työttömyyttä, asuntopulaa tai jopa väkivallan uhkaa." Ei pidä paikkaansa, vaan ihonvärinsä takia heitä on syrjitty.
Joka ikinen ihminen ja kulttuuri on keksinyt letittää hiuksia. Ei siihen ihan kauheasti ajatuksen juoksua tarvita. Ei sellaista voi kukaan omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Apua, miten joku voi olla noin egoistisen itsekeskeinen, että vaaleaihoisten kantasuomalaisten maassa rupeaa vaatimaan ruskeita laastareita!
Tällaiset hahmot saavat aivan liian paljon näkyvyyttä ja kuuluvuutta mediassa, joku raja sentään.
Ainahan sitä voi käyttää jotain lasten kuviolaastareita. Kunhan muistaa valita sellaisen kuviolaastarin, joka ei loukkaa ketään. Esim. muumilaastarit on tarkoitettu vain suomalaisille ja ehkä sallitaan myös ruotsalaisille. Hello Kitty -laastarit varmaan on tarkoitettu vain kissoille. Ja Barbie-laastarit nyt ei ainakaan sovi muille kuin vaaleille tytöille ja naisille. Äh, miten voi laastarin valintakin mennä näin vaikeaksi! :D
Pikkulettejä enemmän loukkaantuisin siitä, että valkoiset ihmiset ruskettavat ihoaan auringossa, solariumeissa ja jopa suihkurusketuksella ja muilla aineilla. Sen lisäksi vielä jäljitellään tietyille värillisille ihmisryhmille tyypillisiä ominaisuuksia kuten paksuja huulia ja isoa takapuolta. Eikö joku woke voisi nyt loukkaantua näistäkin!!!
Vierailija kirjoitti:
Pikkulettejä enemmän loukkaantuisin siitä, että valkoiset ihmiset ruskettavat ihoaan auringossa, solariumeissa ja jopa suihkurusketuksella ja muilla aineilla. Sen lisäksi vielä jäljitellään tietyille värillisille ihmisryhmille tyypillisiä ominaisuuksia kuten paksuja huulia ja isoa takapuolta. Eikö joku woke voisi nyt loukkaantua näistäkin!!!
Itseasiassa luin aiemmin netissä juttua missä kritisoitiin tätä kaikkea mutten nyt millään muista miten sen löysin.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, kyllä siitä on loukkaannuttu aika paljonkin. Esimerkiksi Ariana Grandea on runsaasti kritisoitu suihkurusketuksen ylikäytöstä. Sille taisi olla termikin, "blackfishing".
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun itse ei ole ilman meikkivoidettaan tai ruiskurusketustaan juurikaan niitä beigejä laastareita tummempi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, kyllä siitä on loukkaannuttu aika paljonkin. Esimerkiksi Ariana Grandea on runsaasti kritisoitu suihkurusketuksen ylikäytöstä. Sille taisi olla termikin, "blackfishing".
No hyvä, jos siitäkin on kuitenkin loukkaannuttu. En ole näihin nykyajan loukkaantumiskulttuureihin kauheasti jaksanut tutustua. Minusta tuollaiset kehonmuokkaukset, mukaanlukien ihonvärin tietoinen "muokkaaminen", ovat kuitenkin vähän eri tasoa kuin jotkut letit.
Keneltä Chisu pyysi anteeksi, vai huutelijoille vain julkisesti?
Ehkä kannattaa pyytää anteeksi suoraan heiltä, keitä nyt kokee loukanneensa, jos oikeasti tarkoittaa.
Pihani on cottage garden -tyylinen. Huhuu enkkulsiset, I’m very sorry.
Voi maailman hulluus.
joku raja kirjoitti:
Voisiko nyt joku vihdoin selittää miksi lettien takia ihmiset ovat joutuneet työttömiksi, asunnottomiksi ja väkivallalla uhatuiksi? Samat ihmiset ilman lettejä saavat pitää työnsä? Eikö se ratkaisu sitten ole siinä?
Eräs porukka Suomessa ei mene töihin, koska eivät saa pitää kansanpukua. Ratkaisu olisi vaihtaa vaatteet työpäivän ajaksi.
Tästä tuli mieleen, että pitäisikö loukkaantua itselleni edellisestä kappaleesta, koska suvussa on ko. vähemmistön yksi edustaja, tosin edesmennyt. Mutta silti.
On tämä vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykynuorison heikko historiantuntemus voisi naurattaa ellei se itkettäisi... Ja sitten tuodaan Suomeen jenkkihapatukset. Edelleen legendaarisin on se tummaihoisen tytön kommentti Senaatintorilla BLM -mielenosoituksessa: "Me voimme nämä rakennukset tuhota, koska me olemme nämä rakentaneetkin" !!!
Ja toisella puolen toria yliopiston päärakennus todistamassa sivistyksen rappiota. Se tyttökin oli varmasti jo peruskoulun käynyt, eli luulisi tietävän, että eivät s o m a l i t Helsinkiä 1800-luvulla rakentaneet....
Joo, tuo oli esimerkki nyky-peruskoulun täydellisestä epäonnistumisesta. Toisaalta, nythän on trendikästä olla ylpeästi idiootti muutenkin.
Toisenlainen, todella järkevä mielipide: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008296304.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykynuorison heikko historiantuntemus voisi naurattaa ellei se itkettäisi... Ja sitten tuodaan Suomeen jenkkihapatukset. Edelleen legendaarisin on se tummaihoisen tytön kommentti Senaatintorilla BLM -mielenosoituksessa: "Me voimme nämä rakennukset tuhota, koska me olemme nämä rakentaneetkin" !!!
Ja toisella puolen toria yliopiston päärakennus todistamassa sivistyksen rappiota. Se tyttökin oli varmasti jo peruskoulun käynyt, eli luulisi tietävän, että eivät s o m a l i t Helsinkiä 1800-luvulla rakentaneet....
Joo, tuo oli esimerkki nyky-peruskoulun täydellisestä epäonnistumisesta. Toisaalta, nythän on trendikästä olla ylpeästi idiootti muutenkin.
Toisenlainen, todella järkevä mielipide: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008296304.html
Kiitos linkistä, olipas se osuvasti ja hyvin kirjoitettu.
Hyvä että luin viimeisen viestin vaikka en kaikkea jaksanutkaan lukea, koska jos todella aletaan lokeroimaan kulttuuria ja sitä mikä kulttuurissa kuuluu kenellekin niin miten monen sukupolven takaa täytyy löytä tummaihoinen että saa käyttää lettejä? Pitääkö itsensä olla tummaihoinen? Eikö jonkun esiesivanhemman kulttuuria voi käyttää vaikka itse ei täyttäisikään "kriteereitä"?.
Jos halutaan saivarrella niin kyllä se on niin että auto, juna, lentokone yms ovat vaaleaihoisen ihmisen keksintöjä ja on kuulunut heidän kulttuuriinsa ajella niillä, miten me nyt tähän sitten suhtaudutaan? Saako ajella autolla jos on tumma iho ja jumantsukukkanen nyt loppu sitten pizzojen teko ellei ole italialaista pizzan tekijää ravintolassa ja kotona niitä ei sitten tehdä kun salaa muuten se on ruokakulttuurin omimista.
Vierailija kirjoitti:
Mä vaadin että mummoilta pitäisi pyytää anteeksi Mummokalsarit-termi on loukkaava. Samaten pappakalsarit. :)
Tai pappamopo ja pappa-Tunturi. 😱
Minkähänlainen on historianopetus koulussa mitä se z.ö.p.by.ty.ttö on käynyt? Huolestuttaa!
Mutta varmaankin on kuulunut johonkin h.ä...i.r.i.ggö.j.e.ngiin koulussaan.