Miksi työmarkkinatukea maksetaan vaikka ei ole omaa autoa?
Silloinhan ei välttämättä millään pysty sinne 80km päähän töihin menemään jos ei ole omaa autoa. Pois työttömyyskorvaukset sellaisilta jotka eivät työtä pysty vastaanottamaan.
Kommentit (44)
Kerrohan ap meillekin se työnantaja, joka ottaa töihin sen 80 km julkisilla kulkevan, jos vaikka on tarjolla sellainenkin joka tulee viiden minuutin kävelymatkan päästä. Kerran sain juuri minä työpaikan juuri tämän takia, vaikka toinen hakija oli pätevämpi ja hän olisi tullut töihin 50 km päästä - omalla autolla.
Kerrohan ap meillekin se työnantaja, joka ottaa töihin sen 80 km julkisilla kulkevan, jos vaikka on tarjolla sellainenkin joka tulee viiden minuutin kävelymatkan päästä. Kerran sain juuri minä työpaikan juuri tämän takia, vaikka toinen hakija oli pätevämpi ja hän olisi tullut töihin 50 km päästä - omalla autolla.
Minulla ei ole ajokorttia. Siitä huolimatta olen töissä käynyt vuosikausia. En ole tajunnut, että ajokortittomuuden vuoksi voisi päästä eläkkeelle?
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 15:47"]
Niin, työttömienhän pitää ottaa työhönosoitus kohta vastaan jossa työmatka voi kestää 3t suuntaansa, joten 6 t työmatkoja päivässä on pikkujuttu. Olisitko sinä aloittaja valmis tälkaisiin työmatkoihin ilman erillistä korvausta?
[/quote]
Jos ei kelpaa, muuta tänne Helsinkiin töihin kuten minä. Jos haluaa asua jossakin hevonhumpassa, niin siitähän sitten kärsii seuraukset.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 16:00"]
Jos on työtön niin miten pystyy maksamaan autokoulun, kuka sen maksaa? Ja kuka ostaa sulle auton ja maksaa sen käyttökustannukset- veron, polttoaineen, talvirenkaat,huollot ja vakuutukset 0 bonuksilla?
[/quote]
Sitä varten voi ottaa lainaa jota maksaa vähitellen sitten pois kun saa töitä. Ja tavallinen perus liikennevakuutus ei paljoa maksa kun ei ota kaskoja.
[/quote]
Sinäkö myönnät lainaa työttömälle? Pankki nimittäin ei.
Jee, hyvästi työt, pääsenkin suoraan eläkkeelle!
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 15:43"]
Silloinhan ei välttämättä millään pysty sinne 80km päähän töihin menemään jos ei ole omaa autoa. Pois työttömyyskorvaukset sellaisilta jotka eivät työtä pysty vastaanottamaan.
[/quote]Ja olet täysin tosissasi.. joo.
Mulla ei ole autoa, mutta silti käyn töissä johon minulla on matkaa yli sata km.
Niin, työttömienhän pitää ottaa työhönosoitus kohta vastaan jossa työmatka voi kestää 3t suuntaansa, joten 6 t työmatkoja päivässä on pikkujuttu. Olisitko sinä aloittaja valmis tälkaisiin työmatkoihin ilman erillistä korvausta?
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 15:46"]
Mulla ei ole autoa, mutta silti käyn töissä johon minulla on matkaa yli sata km.
[/quote]Ap:n logiikan mukaan olet mahdottomuus :D
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 15:45"]
Linja-auto, juna jne...
[/quote]
Ei nuo välttämättä kulje. Työtön olisi velvoitettu siihen että on oma auto käytössä jotta saa korvauksia.
[/quote]
Kyllä olisin.
Linja-auto, juna jne...
[/quote]
Ei nuo välttämättä kulje. Työtön olisi velvoitettu siihen että on oma auto käytössä jotta saa korvauksia.
[/quote]Mutta sepä ei ole niin. Julkisilla pitää päästä. Kaikki eivät syystä tai toisesta ole edes kykeneviä ajamaan autoa vaikka työhön pystyisivätkin. Pitäisikö heiltäkin ottaa korvaukset pois?
Onneksi sinä inhimillnen humanisti et näitä asioita ole päättämässä.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 15:43"]
[/quote]
Tämähän on ilmiselvä provo, mutta kysäisenpä silti: Kuka kaikille työttömille sen auton ylläpitämisen maksaisi? Sinäkö?
Linja-auto, juna jne...
[/quote]
[/quote]Tai valtio kustantaa kaikille työttömille auton ja sen ylläpidon jotta kulku mahdollisesti kauemmas töihin onnistuisi varmasti?
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 15:51"]
Entäs jos ei ole ajokorttia?
[/quote]
Jo nyt eräissä ammattikouluissa, ehkä lukiossakin autokoulun teoriaosan saan valinnaiseksi kurssiksi ja koulu maksaa. Pitäisi kyllä koko ajokortti sisältyä kaikkiin toisen asteen koulutuksiin.